Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Vondt i hodet hele tiden. Hva kan jeg gjøre for å unngå dette?


Emancipate

Anbefalte innlegg

Jeg har vondt i hodet hele tiden ("kronisk hodepine med migrenøse trekk"). Hva kan jeg gjøre for å unngå dette? Kom med forslag!

 

Her er en liste over ting dere ikke trenger å foreslå (virker ikke):

Paracet

Ibux

Naproxen

Diclofenac/Voltaren

Fanalgin

Imigran

Maxalt

Relpax

Inderal

Lamictal

Orfiril

Neurontin

Tramadol

Atacand

Magnesium

Drikke vann

Trene

Akupunktur

Nye briller

 

Blodtrykk er normalt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da har du vel fått forklart prognosene dine antar jeg. Det er ikke alle som reagerer godt på normale medikamenter ei heller mer spesifikke kurer og som desverre er nødt til å leve med tilstanden sin.

Jeg ser du allerede har forsøkt triptaner og betablokkere, hadde ikke disse noen effekt?

 

Vet du hva som er dine triggere for denne migrenen?

 

Det finnes endel matvarer og medisiner som man kan prøve og holde seg unna over en periode for å se om det kan hjelpe, men det har du vel antagelig og prøvd.

 

Det eneste jeg kan foreslå da er akupunktur og eller andre naturlegemidler.

Lenke til kommentar
Er du stiv i nakke, rygg eller skuldre? Det kan ha innvirkning på hodepine. Perioder mens jeg gikk på videregående var jeg veldig plaga med spenningshodepine pga stiv nakke og skuldre.
Bra forslag, men jeg har fått tøye-øvelser av fysioteraput som jeg gjør daglig. Så jeg blir ikke stiv.

 

Drikk mye vann, sov nok, unngå stress, spis frokost.

Grunnleggende ting man kan gjøre i hvert fall.

Jeg gjør alt det allerede. For mye vann kan dessuten gi hodepine.

 

Bor du under en kraftlinje eller lignende? kan jo hende du er såkalt el-sensitiv, kan jo også komme av noe fra matveien.
Det blir ikke bedre når jeg er lenger unna kraftlinjer. Ja, det er noen ting i matveien som gjør det værre, men selv om jeg ligger unna dem så blir jeg ikke bra.

 

Skulle til å si det samme, tror TS ønsker løsninger som har noe med virkeligheten å gjøre.
Om jeg bare innbiller meg at jeg ikke at har vondt, så er det bra nok for meg! :cool:
Lenke til kommentar

Følsomhet for strøm er ikke noe å kimse av, jeg kjenner en dame som måtte flytte til en liten hytte langt til skogs, langt fra alt strømførende fordi hun ble fysisk syk i nærheten av elektrisitet.

For henne så var det så ille at hun måtte få tilbrakt alt hun trengte av varer, og lege måtte reise til henne hvis hun ble syk.

Endret av vidarkri
Lenke til kommentar

Følsomhet for strøm er ikke noe å kimse av, jeg kjenner en dame som måtte flytte til en liten hytte langt til skogs, langt fra alt strømførende fordi hun ble fysisk syk i nærheten av elektrisitet.

For henne så var det så ille at hun måtte få tilbrakt alt hun trengte av varer, og lege måtte reise til henne hvis hun ble syk.

 

vel jeg så en dokumentar der de testet folk som kalte seg el-syke, langt utenfor andre kilder, og alle de el-følsom syns det var kjempe plass, så var det en mobil bak et teppe og noe greier, så skulle de si når de ble dårlig osv. de bommet i hytt og pine

Lenke til kommentar

Bor du under en kraftlinje eller lignende? kan jo hende du er såkalt el-sensitiv, kan jo også komme av noe fra matveien.

"El-overfølsomhet" er bare tull.

Skulle til å si det samme, tror TS ønsker løsninger som har noe med virkeligheten å gjøre.

 

 

http://www.felo.no/

Homøopati har også en hjemmeside, gjør det ikke mer virkelig for det.

 

Samtlige forsøk gjort på el-sensitive, har konkludert med at de føler seg bra, så lenge de ikke kan se ledningene.

Lenke til kommentar
Gjest nikotinfri

Røyker du? Jeg sleit med kronisk hodeverk i en årrekke, kunne ha hodesmerter over 4-5 timer, 4-5 ganger i uka. Eneste som hjalp da var 1000-1500mg paracet. Det stoppa så og si på dagen da jeg kutta røyken. Nå har jeg kanskje hodeverk 1-2 ganger i måneden.

 

Fallt meg aldri inn at det var røyken, hadde bestandig noe annet jeg kunne legge skylda på. Stress, stiv nakke og skuldre etc, heh.

Lenke til kommentar

Bor du under en kraftlinje eller lignende? kan jo hende du er såkalt el-sensitiv, kan jo også komme av noe fra matveien.

"El-overfølsomhet" er bare tull.

Skulle til å si det samme, tror TS ønsker løsninger som har noe med virkeligheten å gjøre.

 

 

http://www.felo.no/

Homøopati har også en hjemmeside, gjør det ikke mer virkelig for det.

 

Samtlige forsøk gjort på el-sensitive, har konkludert med at de føler seg bra, så lenge de ikke kan se ledningene.

 

Benekter du fullstendig at elektrisitet kan ha uheldige virkninger på menneskekroppen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...