Gå til innhold

Arsenal: Hvilken formasjon passer oss best?


Xanman

  

16 stemmer

  1. 1. Hvilken formasjon vil dere at vi skal bruke?

    • 4-3-3
      9
    • 4-4-2
      4
    • En annen
      3


Anbefalte innlegg

Midtspiss er jo hans beste posisjon, men i vår formasjon tror jeg han kan takle høyrekant-rollen veldig bra også. Med litt tilvenningstid kommer han til å bli enda bedre. Og som sagt er van Persie latterlig skadeforfulgt, så når han får sin obligatoriske skade så kan Chamakh ta over, og Nasri/Walcott kan spille høyrekant. Husk at Bendtner gjorde en grei rolle som høyrekant tidligere i sesongen. Jeg tror Chamakh vil gjøre det minst like bra.

 

Walcott er en spiller jeg også har enorm tro på. Men han er fortsatt ikke god nok til å spille fast for et lag som jakter troféer. Han kommer garantert til å få spilletid uansett, så skadeforfulgte som vi er.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå passer jo ikke Chamackh best på høyrekanten.

 

Kanskje ikke, men han er ikke dårlig på høyrekanten. Han har veldig god teknikk og ok skuddbein, så jeg ser ikke problemet. Når man spiller høyrekant så står man vel ikke bare ute på kanten hele tiden? Man blir med inn i boksen, også. Er sikker på at Chamakh kommer til å sette inn en god del mål på hodet om han spiller kant eller i midten.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

Trokke Wenger er så dum (lenger). Fantastisk trener, men gjør ofte rare valg. Jeg er 99 % sikker på at Wenger henter 2 spillere til. Han har jo også sagt det..

Lenke til kommentar

Det er ikke så urealistisk faktisk. Eneste er at jeg tror ikke at Wenger er så uansvarlig at han ikke henter inn en stopper. Hvor er backupen i det laget? Tror også (dessverre) at Fabianski blir vår førstekeeper neste sesong.

 

Enig, men jeg er usikker på hvorvidt denne midtstopperen går rett inn i førstelaget. Derfor jeg setter DJ i startoppstillingen. Ellers har vi jo Bartley og Nordtveit som backup. Håper disse to får vise seg frem i cupen(e) slik at de får litt erfaring på PL nivået.

 

Enten Fabianski eller Almunia. Er egentlig ett fett. Det skumle med Fabianski er at han er så utrolig ræva i feltet. Det at han ble "utmusklet" på begge Blackburns mål sist sier jo sitt. Vi kan ikke slippe inn sånne mål mot lag midt på tabellen. Da vinner vi ikke kamper.

 

@ey baba -> Problemet med at Wenger sier ditt og datt er at det ikke er sant. Det han mener å si er at de er på utkikk etter 1, kanskje 2 spillere om prisen er rett. Det betyr i dagens marked at vi kan glemme en stopper har bevist at han har nivået inne i PL/Europa. Selvsagt kan det gambles med en ny Vermaelen signering, men det ordner seg ikke alltid på den måten. Det er jo ikke sikkert at partnerskapet funker heller, men det vet man jo aldri.

 

Wenger sa vel i fjor også at det skulle handles 1-2 spillere i tillegg til Vermaelen. Det skjedde som kjent ikke. Det samme har han sagt i flere overgangsvinduer. Jeg har rett og slett sluttet å tro på det han sier og venter og ser hva som skjer. I mellomtiden antar jeg at det vi har nå minus de som opplagt forsvinner er det vi stiller med når sesongen sparkes i gang.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-PJ426FqLv6

Så lenge vi bohelder Cesc så tror jeg ikke Wenger kjøper mer enn en ny midtstopper. Wenger er så glad keeperene våre at der tor jeg ikke han fornyer.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

Det er ikke så urealistisk faktisk. Eneste er at jeg tror ikke at Wenger er så uansvarlig at han ikke henter inn en stopper. Hvor er backupen i det laget? Tror også (dessverre) at Fabianski blir vår førstekeeper neste sesong.

 

Enig, men jeg er usikker på hvorvidt denne midtstopperen går rett inn i førstelaget. Derfor jeg setter DJ i startoppstillingen. Ellers har vi jo Bartley og Nordtveit som backup. Håper disse to får vise seg frem i cupen(e) slik at de får litt erfaring på PL nivået.

 

Enten Fabianski eller Almunia. Er egentlig ett fett. Det skumle med Fabianski er at han er så utrolig ræva i feltet. Det at han ble "utmusklet" på begge Blackburns mål sist sier jo sitt. Vi kan ikke slippe inn sånne mål mot lag midt på tabellen. Da vinner vi ikke kamper.

 

@ey baba -> Problemet med at Wenger sier ditt og datt er at det ikke er sant. Det han mener å si er at de er på utkikk etter 1, kanskje 2 spillere om prisen er rett. Det betyr i dagens marked at vi kan glemme en stopper har bevist at han har nivået inne i PL/Europa. Selvsagt kan det gambles med en ny Vermaelen signering, men det ordner seg ikke alltid på den måten. Det er jo ikke sikkert at partnerskapet funker heller, men det vet man jo aldri.

 

Wenger sa vel i fjor også at det skulle handles 1-2 spillere i tillegg til Vermaelen. Det skjedde som kjent ikke. Det samme har han sagt i flere overgangsvinduer. Jeg har rett og slett sluttet å tro på det han sier og venter og ser hva som skjer. I mellomtiden antar jeg at det vi har nå minus de som opplagt forsvinner er det vi stiller med når sesongen sparkes i gang.

 

 

Jeg har stor tro på at Wenger kommer til å kjøpe flere spillere før sesongen starter. Han har presset på seg, og han vet 6 år uten noe som helst, er litt for mye.

Lenke til kommentar

Dette med formasjon er ikke bare bare nei. Er ikke helt fortrolig med 4-3-3. Men hvis jeg skulle holdt meg til 4-3-3 og med de mest gjengående rykter av spillere til klubben denne sommeren så vil jeg likt å sett en formasjon i likhet med den nedentil. Grunden for en slik formasjon er at hvis Hangeland skulle komme så trenger vi 2 defensive midtbane spillere da han ikke er kjapp nok og heller ikke passende i et lag som holder forsvarsrekken såpass høyt oppe på banen slik arsenal er kjent for. Jeg tror også uansett at laget hadde hatt godt av 2 defensive midtbane spillere da det er klart at laget er for sårbart bakover(spesielt i de store kampene).

Disse 2 kunne gjort det enklere for Hangeland å trekke hjemover så raskt som mulig. Det vil også gi bedre dekning av bakrom, hvor arsenal er kjent for å ha side backer som trekker ofte fremover for overtall spill, og som nesten funger som kantspillere til tider.

Har bare bare slengt Jérémy Toulalan inn der da han er erfaren og da selvfølgelig fransk. Jeg har også valgt Chamakh som topp spiss da det er hans naturlige posisjon fra Bordeaux, mens Van Persie kan fungere like bra i en bredere posisjon. Chamakh jobber ofte hjemover og vil da gi en spiller som Van Persie all mulighet til å trekke opp i midten. Dette er også forutsett at Fabregas blir i klubben og hans rolle i laget vil fremdeles gi han den friheten fremover som passer han utmerket.

 

-------------J.Hart-----------------

 

Sagna--B.Hangeland--Vermaelen--Clichy

 

--------A.Song---J.Toulalan----------

 

-----------Fabregas©---------------

 

Van Persie-------------Arshavin------

 

------------M.Chamakh----------------

 

Hvis Fabregas forlater arsenal så kan denne formasjonen fortsatt funke og skulle det være opp til meg om hvem som kommer og går til arsenal denne sommeren så ville laget sett noe slik ut:

 

-------------M.Neuer----------------

 

Sagna--G.Cahill--Vermaelen©--Clichy

 

---------A.Song----S.Parker----------

 

-------------J.Gourcuff--------------

 

Van Persie-------------------E.Hazard

 

--------------M.Chamakh--------------

 

Et relativt ungt lag med noe engelsk blod. "Wildcard" spilleren er da den unge belgiske talentet fra franske Lille, Eden Hazard.

 

Dette er for meg hva som skal til for at 4-3-3 kan funke. Selv om det er mer i en form av 4-2-1-2-1.

Min favoritt formasjon er da den klasiske 4-2-2. Da ville det evt blitt en midtbane bestående av Nasri, Song, Fabregas, Arshavin, med Van Persie & Chamakh på topp.

Nå er det gudskjelov Wenger som bestemmer og ikke en gammel, naiv og <fantasy football> "ekspert" som meg selv som trekker i trådene :) Han må uansett vise handlekraft i sommer skal han rydde opp i et arsenal lag som etter ryktene å bedømme mister halve laget i sommer. Slik det er i dag med de spillerne vi har, så er en 4-3-3 formasjon, "a no go!"

Lenke til kommentar

Vermaelen som kaptein? Tror det hadde skapt problemer innad i troppen.

Jeg tror at han har potensiale til å bli en legende, samt kaptein, bare ikke enda.

RvP og Clichy er vel to spillere som står forran han i køen minst.

 

Regner vel med at det blir slik til neste år også om Cesc pakker baggen sin for godt for en fin benketilværelse i Spania.

 

Tror forøvrig ikke at vi trenger to rendyrka defensive midtbanespillere, mer en defensivt orientert box-to-box midtbanespiller. Yaya Tourè er utmerket der, og jeg vil gjerne se han i en Arsenal trøye neste sesong.

 

Parker kan vi forøvrig glemme.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

Det er utrolig at folk tror at Fabregas blir benka. Barca kommer til å bruke han fast, vis de kjøper han (Gud forby). Det går ann å starte med både Xavi og Fabregas. Fabregas er til og med bedre offensivt enn Xavi.

Lenke til kommentar

Så midtbanen til Barcelona skal se slik ut: Xavi - Fabregas - Iniesta?

 

Cesc kommer til å tilbringe mye tid på benken i Barcelona, no doubt. Både Iniesta og Xavi er enda bedre fotballspillere enn han, forøvrig er jeg ikke enig i din påstand om Xavi. Verdens beste midtbanespiller, no doubt. Vises kansje ikke på målpoeng til tider, men han er helt sinnsyk, kontrolerer alt for Barcelona og Spania.

 

Xavi >>>> Fabregas

Iniesta >> Fabregas

 

Min mening iallefall :)

 

(Forøvrig hadde det ikke forundret meg om Guardiola hadde benket Iniesta til fordel for Cesc, evt spilt med alle tre. Han har ikke akkurat imponert meg i år med sine taktiske egenskaper.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

Lol, nå overdriver du ?

 

Enda bedre fotballspiller enn Fabregas ? Du vet at Iniesta kan flytte opp til ventre eller høyre - kant ?

 

Skandale å tro at selveste Fabregas kommer til å slite.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...