Gå til innhold

Arsenal: Hvilken formasjon passer oss best?


Xanman

  

16 stemmer

  1. 1. Hvilken formasjon vil dere at vi skal bruke?

    • 4-3-3
      9
    • 4-4-2
      4
    • En annen
      3


Anbefalte innlegg

Jeg har i det siste begynt å tenke litt på formasjoner til neste sesong. Skal vi fortsette med 4-3-3, eller gå tilbake til 4-4-2? Jeg går her ut i fra at vi henter en ny keeper og en ny stopper, og at Cesc blir.

 

4-3-3

 

Forslag til lagoppstilling:

Ny keeper

Bacary Sagna - ny stopper - Thomas Vermaelen - Gaël Clichy

Cesc Fábregas - Alex Song - Abou Diaby

Marouane Chamakh - Robin van Persie - Andrei Arshavin

 

Fordeler:

  • Vi scorer en haug med mål
  • Angrepsrekken ser livsfarlig ut
  • Cesc spiller i sin beste posisjon
  • Formasjonen er relativt ny, og neste sesong er vi mer vant til å spille slik

 

Ulemper:

  • Vi slipper inn en haug med mål
  • Vi blir ofte kontret i senk
  • Formasjonen blir for offensiv når vi møter topplag

 

 

4-4-2

 

Forslag til lagoppstilling

Ny keeper

Bacary Sagna - ny stopper - Thomas Vermaelen - Gaël Clichy

Andrei Arshavin - Cesc Fábregas - Alex Song - Samir Nasri

Marouane Chamakh - Robin van Persie

 

Fordeler:

  • Dette er formasjonen vi brukte i hederstiden
  • Chamakh spiller i en naturlig rolle
  • Backene får større frihet

 

Ulemper:

  • Shava spiller for langt bak i banen
  • De fleste topplagene har gått bort fra formasjonen, og det er nok ikke uten grunn
  • Cesc får mindre frihet
  • Diaby på benkes, og vi kommer til å savne fysikken hans

 

 

 

Jeg tror jeg foretrekker 4-3-3. Hva mener dere? Kjør debatt!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Interessant å se en annen klubbs supporter sitt syntspunkt! :) Er dog ikke helt enig. Det der er nesten den samme formasjonen som vi bruker nå, bortsett fra at Cesc er litt mer tilbaketrukken og at Diaby er ute av laget. Midtbanen kan da fort bli litt svak fysisk, og Cesc kommer ikke til å kunne styre angrepene i samme grad som han gjør nå. Det laget vil nok slite med å forsvare seg.

 

Abou Diaby gjorde store fremsteg denne sesongen, og jeg håper utviklingen fortsetter i samme retning. Vi trenger hans enorme fysikk på midtbanen.

Lenke til kommentar

4-1-2-1-2

Forslag til lagoppstilling:

 

Manuel Almunia

Bacary Sagna - William Gallas - Thomas Vermaelen - Gaël Clichy

Alex Song

Cesc Fábregas - Abou Diaby

Andrei Arshavin

Marouane Chamakh - Robin van Persie

 

Går her utifra at ingen fler kommer inn, ei noen stikker. Erstatt gjerne Almunia og Gallas med ny keeper og ny stopper :)

Endret av Voojagig
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vil fortsette med 4-3-3, dog bare om Cesc blir. Vis han stikker så vil jeg ha 4-4-2 fort som faen.

4-3-3:

Mann som plukker ballen utav nota, helst ikke spansk eller polsk.

Sagna - Stor, stygg midtstopper - Verminator - Clichy

Cesc - Song - Diaby/Milner

Chamakh - RvP - Shava

4-4-2:

X

Sagna - Ugly dude - Verminator - Clichy

Shava - Toure - Song - Nasri

Chamakh - RvP

Lenke til kommentar

Antar at Manuel Pellegrini er ferdig i Real nå, så dette kan være aktuelt dersom dere velger å hente han som assistent i sommer.

 

4-2-2-2

 

Forslag til lagoppstilling:

Manuel Almunia

Bacary Sagna - William Gallas - Thomas Vermaelen - Gaël Clichy

Abou Diaby - Alex Song

Cesc Fábregas - Andrei Arshavin

Marouane Chamakh - Robin van Persie

Lenke til kommentar

Dere vil da ha god backup med den formasjonen. Dersom Cesc/Arshavin er skadet, har dere Nasri og Rosicky i bakhånd. Dersom en på topp blir skadet, har dere dansken, Eduardo Vela og Walcott. Dersom en av de defensive midtbanespillerne blir skadet, har dere Eboue, Denilson, Ramsey (selv om kanskje vil ha en mer offensiv rolle), og også Cesc dersom det virkelig blir krise. Prøv ut 4-2-2-2, spør du meg. :D

 

EDIT: Ser nå at du kanskje mener bredde som bane, og ikke bredde som i en bred tropp. Vel, de to offensive midtbanespillerne trenger ikke å spille så sentralt på banen.

Endret av Latias
Lenke til kommentar

EDIT: Ser nå at du kanskje mener bredde som bane, og ikke bredde som i en bred tropp. Vel, de to offensive midtbanespillerne trenger ikke å spille så sentralt på banen.

 

Hvem? Cesc på ving? Han kan ikke droppes ut av laget, og kan ikke spille som en dyptliggende playmaker. (Han kan, men du forstår hva jeg mener ;) )

Lenke til kommentar

Nå finnes det faktisk noe midt i mellom ving og sentralt også da, så han kan plasseres der. Backene kan gjøres om til vingbacker, slik at rommene på kanten fylles opp. Stopperne trekker seg litt fra hverandre, mens de defensive midtbanespillerne legger seg dypt i banen mens dere angriper. Seks spillere i angrep er ikke lite det, og man vil ha igjen fire stykker bak hvis det blir en kontring imot.

Lenke til kommentar

4 - 3 - 2 - 1

 

Forslag til lagoppstilling

Manuel Almunia

Bacary Sagna - William Gallas - Thomas Vermaelen - Gaël Clichy

Cesc Fábregas - Alex Song - Abou Diaby

Marouane Chamakh/Robin van Persie - Andrei Arshavin -

Robin van Persie/Marouane Chamakh

 

eller kanskje 4 - 1 - 3 - 2

 

Manuel Almunia

Bacary Sagna - William Gallas - Thomas Vermaelen - Gaël Clichy

Alex Song

Cesc Fábregas - Abou Diaby - Andrei Arshavin

Marouane Chamakh - Robin van Persie

 

ellers er jeg egentlig fornøyd med 4 - 3 - 3. Med litt veksling mellom chamakh på høyre og van persie i midt, slik at vi får en hodesterk chamakh i midten av og til. Men ja, midtstopperne bør kanskje være litt med deffansive slik at arsenal ikke blir kontret ihjel slik vi så denne sesongen desverre. Klarer arsenal og forsvare seg skikkelig mot kontringer blir det fler poeng å hente :)

 

Attack is the best defence, og så lenge Arsenal ikke ligger seg bakpå slik som mot Wigan (patetisk), men forsetter å angripe hele tiden så tror jeg det går bra. Men dette er bare min mening.

Endret av andre3028
Lenke til kommentar

Er Chelsea-supporter men vil gjerne dele min mening:

 

Det er Silly Season nå. Så jeg velger å ta utgangspunkt i sesongen som var:

 

Almunia

Vermaelen - Gallas - Sagna - Clichy

Nasri - Fabregas

Walcott - van Persie

Bendtner - Eduardo

 

Nå har jo jeg lite greie på Arsenal men dette laget kan da være riktig?

Lenke til kommentar

Artig at andre supportere deltar her! :)

 

Men det laget ditt ble litt rart :p Tror du ikke Sagna og Vermaelen burde skifte plass? Og mener du at vi burde benke Arshavin, Song og Diaby? Eduardo kommer nok aldri tilbake til sitt gamle nivå, og Bendtner er fortsatt ikke god nok til å spille fast. Syntes du ikke nylig innkjøpte Chamakh burde prioriteres?

Lenke til kommentar

Han nye burde få øve seg på reservelaget først eller ihvertfall noe sådan for å venne seg til fysikken og spilerstilen i England.

 

Laget ble litt feil da...

 

Almunia

Sagna - Gallas - Vermaelen - Clichy

Fabregas - Song

Walcott - Chamakh - van Persie

Arshavin

 

fornøyd nå?

Lenke til kommentar

Wat? Skal Chamakh gå fra CL-spill i Bordeaux til reservelaget vårt? Chamakh har allerede en enorm fysikk, så jeg tror ikke han trenger stor tilvenningstid.

 

Laget så dog mye bedre ut nå, men Shava og Chamakh burde skifte posisjon. Shava har ikke fysikken til å spille enslig spiss.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...