Gå til innhold

Tiggerkrig i Trondheim


Anbefalte innlegg

Tiggerbander slåss om gatehjørnene

 

Bevæpnet med balltre og kniv slåss tiggerne om penger og riktige gatehjørner i Trondheim.

Det er krig, sier en av tiggerne. Av hensyn til sitt barn og familie ønsker hun ikke å stå frem med navn. Den 29 år gamle kvinnen fra Romania skal mandag i forrige uke ha opplevd å bli angrepet av en annen gruppe rumenske tiggere, mens hun satt og spilte trekkspill utenfor Trondheim torg.

 

http://www.adressa.n...icle1483547.ece

Endret av cyclo
Gjengivelse av artikler verbatimt på forumet er brudd på opphavsretten. Innlegget er redigert.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

skulle til å lage en post om dette selv.

 

satan så slitsomme enkelte av tiggerne i Trondheim er!

jeg bor i midtbyen selv (når jeg er hjemme fra studier) og jeg legger merke til at dette ikke ser ut som at det er noen stakkarer som har kjempa seg opp hit og sover under ei bro og tigger kun for seg selv.

 

dette er organiserte greier, har flere ganger observert ei varebil som kjører rundt i byen og slipper av tiggere tidlig på morgenen og henter de om kvelden. flere av tiggerne er også det jeg ville kalt aggressive tiggere og det er ulovlig å tigge "aggressivt" I Norge.

 

Jeg er sikker på at det er noe bak dette opplegget.

 

jeg tenker bare som i vinter. det var mange og 20 speik og det satt en tigger midt oppå blomsterbroa, sikkert den kaldeste og jævligste plassen i byen. å gå over den brua var jævlig nokk, men der satt det altså en fyr 12 timer i døgnet!!

 

det er ingen som er i så stor nød at man utsetter seg for den torturen selv. jeg hadde i alle fall flytta meg til en annen del av byen. men det virker som om det er noen organiserte bak dette opplegget, og grusomt nok er det egentlig.

 

men sånn til slutt: jeg syns også at de som står på nordre og skal selge deg noe dritt, eller få inn penger til et veldedig formål er like slitsomme, for disse er VIRKELIG innpåslitsomme!!

 

de eneste jeg ikke har mye imot er de narkomane som selger sorgenfri, de fleste er jo nesten redde for å snakke :p

de gjør i alle fall ikke mye utav seg i mine øyne. men hadde sikkert ikke skada å sluppet de også, skulle heller sett de som sterke samfunnsborgere som gjør en bra jobb og betaler skatt til staten.

Lenke til kommentar

Kvinnen som ble slått, anmeldte denne saken til politiet. Det tyder ikke akkurat på frykt for å bli oppdaget av autoritenene. Er forøvrig ganske dumt å tigge så offentlig hvis du ikke har oppholdstillatelse.

 

Mitt inntrykk av tiggerne som er norske er at de både ber om penger på gata og tropper opp på NAV. Spørsmålet er vel heller og tiggerne fra Romania har krav på noen velferdsgoder herfra.

Lenke til kommentar

Er forøvrig ganske dumt å tigge så offentlig hvis du ikke har oppholdstillatelse.

Personer fra Romania trenger vel ikke oppholdstillatelse all den tid landet er eu-medlemsstat? Alle eu/schengen borgere kan fritt reise inn/ut av medlemslandene som vanlige turister.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...