Gå til innhold

Hvor ofte vasker dere klær?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vasker t skjorter om de blir skitne

 

Buksene om de er skikkelig skitne, ellers kan man tørke av med noe

 

 

Har aldri merker noe lukt på klærne mine, untatt om jeg trener i de. Men så går jeg ikke rundt å lukter svette heller da

 

Syns det er unødvendig å vaske en t skjorte etter 1 dagers bruk, om den verken lukter eller er skitten

Lenke til kommentar

Undertøy og sokker - hver dag.

Bukser - Blir ca 14-dagers turnus på hver bukse, selv om jeg ofte skifter mellom hvilke bukser jeg bruker fra dag til dag. Er det ikke slik at det er "dumt" å vaske denimsbukser for ofte?

Klær på overkroppen - Bruker sjelden noe på overdagen i mer enn to dager i strekk, så aner ikke hvor ofte jeg vasker slike plagg. Vasker t-skjorter og gensere mye, mye oftere enn cardigans, dog. Kommer også an på stoffet i plagget.

Lenke til kommentar

T-trøyer og undertøy vasker jeg etter en gangs bruk. Skjorter vasker jeg etter 1-3. Gensere og alle bukser utenom jeans vasker jeg når det lukter eller får flekker. Jeans vasker jeg så sjelden som absolutt mulig. Kanskje et par ganger i året...

 

Beges: Vasker du jeans hver 14. dag er det aaaalt for ofte!

Lenke til kommentar

Sokker og boksere etter en gangs bruk.

T-skjorter som oftest også etter en gangs bruk, men kommer litte grann an på her.

Skjorter etter 1-4 gangers bruk, bruker som oftest t-skjorte under skjorte.

Gensere/cardigan og bukser som ikke er denim, når de er skitten/lukter eller hvis jeg vet det er en stund siden de er vasket.

Denim så sjeldent som mulig, kan være etter 10 - 20 gangs bruk.

Endret av Kun10kr
Lenke til kommentar

Dere er noen slabbedasker av noen griser.

Jeg vasker alt etter en dags bruk. Man går da for f*** ikke i møkkete/brukte klær!?!

Har man brukt en t-skjorte er den pr def. møkkete. Det samme med bukser og alt annet.

 

Dere sier selv at dere ikke lukter vondt, men tro meg det kjenner dere ikke like godt som alle andre rundt dere. ;)

Lenke til kommentar

Dere er noen slabbedasker av noen griser.

Jeg vasker alt etter en dags bruk. Man går da for f*** ikke i møkkete/brukte klær!?!

Har man brukt en t-skjorte er den pr def. møkkete. Det samme med bukser og alt annet.

 

Dere sier selv at dere ikke lukter vondt, men tro meg det kjenner dere ikke like godt som alle andre rundt dere. ;)

 

Du tørker støv hver dag også, eller :) ?

Lenke til kommentar

Dere er noen slabbedasker av noen griser.

Jeg vasker alt etter en dags bruk. Man går da for f*** ikke i møkkete/brukte klær!?!

Har man brukt en t-skjorte er den pr def. møkkete. Det samme med bukser og alt annet.

 

Dere sier selv at dere ikke lukter vondt, men tro meg det kjenner dere ikke like godt som alle andre rundt dere. ;)

 

Du tørker støv hver dag også, eller :) ?

 

Nei, en gang i uka kommer vaskedama og tar det ;)

Lenke til kommentar

Dere er noen slabbedasker av noen griser.

Jeg vasker alt etter en dags bruk. Man går da for f*** ikke i møkkete/brukte klær!?!

Har man brukt en t-skjorte er den pr def. møkkete. Det samme med bukser og alt annet.

 

Dere sier selv at dere ikke lukter vondt, men tro meg det kjenner dere ikke like godt som alle andre rundt dere. ;)

Så lenge man har en generell god hygiene og ikke har ekstrem kropslukt ser jeg ikke poenget med å vaske ting utenom undertøy etter en dags bruk.

Personlig liker jeg ikke å vaske i hjel klærne mine.

Lenke til kommentar

T-skjorter, undertøy og sokker vaskes etter å ha brukt de den dagen, samme gjelder piqueer.

Skjorter vaskes etter to-tre ganger, tar gjerne av meg skjorten når jeg kommer hjem og skifter til noe annet, så får bare en halv dag.

Gensere vaskes når de er skitne, hvis de lukter litt dårlig etter bytur så slenges de i fryseren, hvis det ikke hjelper er det vaskemaskinen.

Samme gjelder bukser, hvis de har flekker jeg ikke får av ved å bruke litt vann og gni veldig lett så går de i vaskemaskinen, lukt prøver jeg å fjerne med fryseren først.

Lenke til kommentar

Hehe, mente selvsagt at det brukes kun èn gang, før vask! tongue.gif

 

Aha, nå ble jeg nesten litt nervøs her. :p Finnes forhåpentligvis ikke folk som bruker et klesplagg en gang før det kastes ...

 

Dere er noen slabbedasker av noen griser.

Jeg vasker alt etter en dags bruk. Man går da for f*** ikke i møkkete/brukte klær!?!

Har man brukt en t-skjorte er den pr def. møkkete. Det samme med bukser og alt annet.

 

Dere sier selv at dere ikke lukter vondt, men tro meg det kjenner dere ikke like godt som alle andre rundt dere. wink.gif

 

Som de andre her sier, så lukter det som regel ikke vondt såfremt man ikke har ekstrem kroppslukt ... Liker ikke å vaske i stykker klærene mine. Spesielt jeans blir fort slitt om de vaskes hver dag, og rådenim skal jo helst ikke vaskes før etter en gooood stund.

Lenke til kommentar

Undertøy(t-skjorter,sokker,boksere) vaskes etter en gangs bruk. Bukser når de er møkkete(har så og si aldri opplevd at det blir vond lukt i buksene). Gensere når de er møkkete eller lukter. Skjorter etter et par gangers bruk. Tørker av sko med en fuktig klut eller har på noe for å rense de med ved behov.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...