Gå til innhold

Saphire Radeon 9700 athlantis pro: SLiter med fps på cs...


nitro86

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har et Saphire Radeon 9700 Athlantis Pro. Etter at jeg skiftet skjermkort har jeg ikke klart å få mer enn 60 fps. FØr hadde jeg et Geforce 2 kort og hadde 75 fps konstant. Da brukte jeg NV refreshtool til å øke hz på spill.. Hvilket program bruker jeg med dette nye kortet? plz hjelp meg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

Jeg har et Saphire Radeon 9700 Athlantis Pro. Etter at jeg skiftet skjermkort har jeg ikke klart å få mer enn 60 fps. FØr hadde jeg et Geforce 2 kort og hadde 75 fps konstant. Da brukte jeg NV refreshtool til å øke hz på spill.. Hvilket program bruker jeg med dette nye kortet? plz hjelp meg

Du kan bruke programmet "reforce", bruk google så finner du det lett ;)

Lenke til kommentar

bare drit i å laste ned nyeste driverne... bruk 3.1 driverne fra www.omegacorner.com de gir IKKE FPS DROPP hehe eneste gangen jeg har hatt fps dropp med denne drivern er på 32 player spillere med 14 - 15 folk med gunnere i hånda i spawn og 6x AA og 8x AF :| og da hadde jeg 70 - 80 fps ellerno og modellene i cs er ganske krevende

 

3.1 drivern ruler men jeg savner litt den funksjonen som gjør kvaliteten på divx bedre :

men er man cs spiller er man cs spiller hehe :)

 

har testa alle driverne fra 3.1 - 3.4 og 3.1 ER BEST... ;)

 

skru av agp fastwrites og bruk rage 3d sin tweaker sett hz til høyeste skjermen din er g0d for (sjekk manualen eller last ned .pdf på hjemme siden til produsenten)

 

btw man slipper at spillet låser seg når man trykker esc(i 3.4 måtte man vente i 6 sekunder for å komme inn igjen :S tror nokk det var en billig midlertidig løsning)

 

håper Catylyst fyren fixer driverne sånn at det blir 3.1 kvalitet på cs til neste gang de slipper en driver :D

Lenke til kommentar

Artifax skrev:

 

har samme kort selv, men har ikke slike problem....

har du valgt hardware rendering? viss det går software, kan jeg skjønne d går i 60. men alikevel... øyet klarer å oppfatte 24fps, så KRISE er det jo ikke!!!

 

Øyet tar opp til 72 fps.. noen: skriv fps_max 24 .... Det hakker som faan..!!!!!

 

Jeg har 100 fps stabilt, men i timerefresh har jeg 500!

 

GF4 MX440

Lenke til kommentar

Denna diskusjonen har blitt tatt før.

I counter-strike ser man glatt forskjell på 30 og 60, men _IKKE_ 60 og 100, så jeg skjønner ikke hva du er ute etter. ÅNEI! du har 60? hirr så lenge den ikke detter, frameloss. Så er det jo helt fett.

Counter-strike på 60fps er som Counter-strike på 100 greit?

60hz problemet er vsync. det er forresten ikke no problem!.

IN real life er det gresen går på 27 eller 28 bilder i sek..... som du merker forskjell på i forhold til 100.

Menneh dere som tror at man ikke ser laggen i cs ved 30 fps? har dere spelt cs før forresten? På 30fps? N E P P E

 

:lol:

Lenke til kommentar

For å si det slik, det _er_ mye forkjell på 60 og 100 fps, men ikke 60 og 100 fps med vsync av. Det er akkurat det samme.

 

For å få 100 fps med vsynd på, kan du laste ned rivatuner (søk etter rivatuner i google) og tweake innstillingene. Det er ikke anbefalt å gjøre på en skjerm som bruker standard driverene. Det kan føre til at skjermen ikke vil fungere, og du må gjennoprette gamle system instillinger.

Lenke til kommentar
øyet klarer å oppfatte 24fps, så KRISE er det jo ikke!!! :p

 

(Advarsel: Ironi blir brukt i følgende post!)

 

Ja, det er umulig å se forskjell på 30fps og 100fps... :roll:

 

Er dette seriøst eller tull? for de aller fleste ser nok forskjell på 100 og 30fps.

 

LOL :lol:

vet du hva ironi er?

Lenke til kommentar

håper Catylyst fyren fixer driverne sånn at det blir 3.1 kvalitet på cs til neste gang de slipper en driver :D

 

Helt enig!

 

Men har du hatt problemer med at fps dropper til 70-90 avogtil når det er 2-4 folk rundt deg som skyter?

 

det irriterer meg litt, lurer på om det har noe med sis648 hk mitt? prøvd alle mulige drivere.

Lenke til kommentar

Men har du hatt problemer med at fps dropper til 70-90 avogtil når det er 2-4 folk rundt deg som skyter?

 

det irriterer meg litt, lurer på om det har noe med sis648 hk mitt? prøvd alle mulige drivere.

 

:lol: Hovedkort har ingen virkning der på CS altså, bare bedriten PC :p neida, det er nok enten masse annet som blir kjørt på din maskin eller så er det driverproblem på skjermkort.

Lenke til kommentar

:lol: Hovedkort har ingen virkning der på CS altså, bare bedriten PC :p neida, det er nok enten masse annet som blir kjørt på din maskin eller så er det driverproblem på skjermkort.

 

Vell etter utallige reinstallasjoner av clean winxp, og prøvd alle drivere uten andre installasjoner og endt opp med fallende fps, samt at det ikke går an å bytte til 8x agp forundrer meg litt, det har hendt at den står ganske stabilt på 100fps men etter installasjon av lydkort (testet med både det innebygde i hk og game theater xp) at den starter å droppe igjen. så har jeg jo hørt at chipsettet mitt ikke er det så bra akkurat..

 

.. men viss noen har peil på hva som kan vere galt så vil jeg gjerne høre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...