Gå til innhold

Har lyst å begynne å skate


Anbefalte innlegg

Jeg har da lyst å begynne å skate. Jeg er 15 år og bor i Bergen. Lillebroren min har et billi-fake brett sikkert fra en lekebutikk som jeg har prøvd, men jeg har hørt at de er ubrukelige. Jeg er 178 og ca 60-65 kilo elns.

 

Jeg har noen spørsmål.

 

- Hvis jeg ennå ikke vet om jeg har lyst å begynne "seriøst" ennnå, hvilket brett, trucks, hjul / sett skal jeg kjøpe da?

 

- Noen guides, tips, videoer o.l du kan anbefale?

 

- Må jeg ha skatesko for å skate? Har noen kappa sko, ganske flate under...funker de?

 

OK, jeg har prøvd det fake brettet til lillebroren min, men jeg får ikke til å slide foten oppover slik at jeg tar en ollie. Jeg bruker no kappa sko, ganske flate under hvis det er til hjelp. Det er vått, er det vanskeligere da?

 

Takk for svar =)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Hvilke trucks osv. ahr ikke en dritt å si, så lenge du kjøper real shit fra en skate butikk, de er dog dyre, rundt 1500 kr.

 

Det blir vesentlig vanskeligere når det er vått (spessielt hvis grippen er våt), og jeg ambefaler noen skatesko.

 

De fake bretta er ikke ubrukelige, eller det varierer. Så lenge formen er lik og grippen funker så er det det samme. Hvis du ikke klarer ollie der, klarer du ikke det på et "pro-brett" heller. Eneste forskjellen er vel at det billig drittbrettet knekker med en gang du lander en litt høy ollie.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...