Gå til innhold

Ekstern disk formaterings feil?


Anbefalte innlegg

hei.

har en 1tb western elements ekstern disk som har funka fint fram til nå:O

men nå vil bare windows at jeg formaterer den når jeg kobler den til.

må jeg dette nå da eller? vil bare ikke miste det som er på den er viktige ting:O

har vista.

noen som vet?

 

 

Mvh Xneon

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan prøve å laste ned EASEUS Partition Master 4.0.1 Home Edition og innstaller dette. Høyreklikk USB-disken i hovedvinduet , Advanced , Check Partition. EASEUS fant USB-disken hos meg når jeg hadde samme problem, mens Windows bare ville la meg formatere den. Jeg lot EASEUS sjekke disken 2 ganger, den rettet feil i blant annet indekseringstabellen, deretter restartet jeg maskinen, og vips så var alt fryd og gammen. Håper det samme kan virke for deg. Bruker du programmet for å lage partisjoner eller forandre dem, så vær klar over at det noen ganger kan gå "veldig" lang tid , men til slutt blir det ferdig. Tilkobling til strøm er et must. Har aldri fått fucked opp partisjonene mine med dette programmet.

 

MEN HUSK EN VIKTIG TING : S I K K E R H E T S K O P I E R

Lenke til kommentar

Det er to muligheter. Enten er det partisjoneringstabellen som er feil, og det kan rettes opp. Typisk med TestDisk eller Easus. Ingenting blir borte.

 

Hjelper ikke det må man bruke et program som kan finne filene og kopiere de til en annen disk. Finnes mange slike, f.eks PhotoRec, Recuva, GetDataBack.

 

 

Lenke til kommentar

hei blir filene mine bort da?

får jo ikke sikkerthets kopiert den siden jeg ikke kommer inn på den og har prøvd windows sin back up sak den klarer heller ikke dette.

 

Nei, ikke ved en sjekk av partisjonen som jeg anga at du skulle kunne utføre med EASEUS. Den vil eventuelt kunne rette opp partisjoneringstabellen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

hei.

bruker nå easus på den disken min men skal det ta så lang tid som flere hundre timer?

den har i skrivende stund funnet 42000 filer og stopper ikke der.

normalt?

måtte installere pro edition istedenfor home grunnet at os var 64bits

Endret av Xneon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...