Gå til innhold

Phenom II X4 965 godt nok?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Vurderer å kjøpe ny stasjonær pc, men er litt i tvil om den cpuen holder til mitt bruk.

 

tenkte også å kjøpe et ATI 5770 skjermkort.

 

Vil kombinasjonen av disse dra spill som age of conan, mw2, bf: bad company 2 på high/very high. Oppløsningen på skjermen er 1920 x 1080.

 

skal også bruke 4gb ram.

 

Takk for svar! :)

Endret av Swingeling
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den prosessoren er ingen flaskehals i spill så lenge du ikke hopper opp på minst 1 stk 5870, selv ikke da. Med unntak av noen veldig få spill som feks Flightsim x som tydeligvis belaster cpu voldsomt.

 

i feks Bad company 2 vil det med et 5770 kort ikke skille mer enn 1 fps eller 2 mellom en cpu til 1000kr og en til 2000kr. i mw2 skiller dte litt mer menn her kjører du veldig glatt med en Phenom og 5770 uansett.

Lenke til kommentar

Låner tråden litt :whistle:

 

Hva ville folk kjøpt AMD Phenom II X4 955 Black Edition eller AMD Phenom II X4 965 Black Edition.

 

Er jo helt lik (utenom GHZ) !

Det er akkurat den samme prossesoren, 965 er bare overclocket fra fabrikk

Endret av Theiz
Lenke til kommentar

Som nevnt, CPUen er helt kurant her. Men i høye oppløsninger som 1920x1080 vil det normalt sett være skjermkortet som blir flaskehals.

 

Ok, da vet jeg at cpuen holder! :) Takker for svar. :)

 

Da gjenstår det bare skjermkortet. Holder det til high/very high på nevnte spill med 1929x1080 i oppløsning?

 

Holder det ikke så kan jeg nok gå opp et par hakk å kjøpe 5850 els. Men holder det med 5770 så ser jeg ingen grunn til det.

 

Vil gjerne ha det så billig som mulig, men må man så må man!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-J0FoqSqMwq

Jeg ville sagt 5850 var et bedre valg

Du kan jo kjøre 5770 i CF, som yter på linje med 5870

Men kjøper du 5850 nå, kan du jo kjøpe ett til senere og kjøre cf

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...