Gå til innhold

Sony videokamera med utskiftbar optikk


Anbefalte innlegg

Er jo en videokamera dette er snakk om, ikke et fotokamera....så den tåler nok å filme i lengre tid.

 

Tror ikke en linse resulterer i varme.

 

En videokamera ja... :p

 

Nei, så absolutt, men jeg funderte mer på hvordan det er gjort... fordi det er et problem.

Kanskje de har utviklet en brikke som har en enda lavere driftspenning enn dagens.

 

Tror heller ikke et objektiv vil resultere i høyere varmeutvikling, ville jo vært rart.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Utskiftbar optikk høres ut som en veldig god idé, men jeg er mer skeptisk til kamera som denne optikken skal kobles til, både bildebrikke, ergonomi og encoding/lagring.

 

Forøvrig skal jeg få prøve et HXR-NX5E i sommer, vet ikke hvor mye men det blir moro å se bildekvaliteten.

Lenke til kommentar

Da er det bare å vente på at Canon kommer med noe liknende. All optikken jeg skal kjøpe til 550D'n skal være på EF infatning, så langt det lar seg gjøre, slik at jeg ikke brenner inne med ubrukelig utstyr hvis jeg bytter hus, til et med fullformat sensor. Om Canon så kommer med et dedikert semi-proff videohus så har jeg jo et halvt videostudio allerede! Det meste av blitz, lys, mikrofoner, stativer o.l passer jo om hverandre. Fremtiden ser lys ut :)

Lenke til kommentar

Får berre håpe at Sony skjønner kor vitalt det er med opptak i 1080p60 eller 1080p120, så får dei eit dugelig fortrinn frå speilrefleks. Smett inn ein kjapp SSD, handtak på toppen og XLR-inngang, og eg er selt.

Om ikke første modell har det, så blir jeg ikke overraskt om det kommer en senere.

Lenke til kommentar

Videokamera med utskiftbar optikk er helt vanlig i proffmarkedet - men da er det priset deretter. Jeg frykter at prisen på dette kommer til å ligge nærmere 60K enn 30K. Dette er prisen på Sonys videokameraer i prosumerklassen og de har (i alle fall optisk) dårligere specs på papiret enn det som nå skal lanseres. Det ville vel vært rart om Sony skulle utkonkurrerte seg selv på pris. Men jeg håper jeg tar feil :)

Lenke til kommentar

De fleste vanlige mennesker tar bilder av andre mennesker. Vil tippe at 98% av bildene mine er av andre folk. Som en gjennomsnittlig småbarnsfar ønsker jeg meg et lommevennlig kamera som er enkelt i bruk og som tar knallgode portrettfotografier (også i dårlig lys). Det må ha mulighet for video i 720p eller bedre. Alt annet fiksfaks er totalt uinteressant. Eller automatisk gps tagging hadde vært kjekt, men ikke masse ulike modus og dilldall. Spørsmålet er hvorfor det ikke er noen kameraprodusenter som virkelig har tatt tak i dette? Istedet lager de kameraer med 100 ulike funksjoner og 20X zoom når folk stort sett bare har kamerat satt på Auto hele tiden uansett.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...