Gå til innhold

Mulig å hacke iPhone 3GS kjøpt i USA?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en bror som er i USA han lurer på om han skal kjøpe en Iphone 3GS til meg. Men jeg har hørt at denne tlf er umulig og hacke er det sant? Vis ikke hvem kan gjøre dette ?

 

Håper på svar evnt hva det kan lønne seg og kjøpe i USA?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det er ikke mulig å få kjøpt en 3gs i statene uten å opprette et amerikansk abonnement knyttet til telefonen.

 

Det er også ikke mulig å fjerne operatørlåsen om programvaren er siste versjon. (per dags dato)

men at den ikke kan hackes er feil.. de har jailbreaka den, men ikke fjernet operatørsperren.

Det finnes derimot en hack for å fjerne operatørsperren tilgjengelig, og de kommer til å slippe den for versjon 4.0, men det er fortsatt en stund til.

 

i disse dager faller du litt mellom 2 stoler, og kan risikere å bli sittende med en ekstra dyr ipod fram til versjon 4.0

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva med å vente til den kommer til norge ? Eller hva med å kjøpe en skikkelig telefon istedet for leketøyene med ett halvspist eple på?

 

På sak: Ingenting er "hackerproof" som dem sier. Tingen er den at enkelte ting tar lengre tid enn andre. Om du har dårlig tid kan jeg anbefale deg å prøve en mere seriøs telefon.

Lenke til kommentar

Så det er veldig risikabelt og kjøpe den i statene nå?

Hvorfor vil du absolutt kjøpe den i USA? Den er tilgjengelig på det norske markedet, hvor du i tillegg til bedre support får bedre rettigheter som forbruker.

 

Hvis du har lyst på iPhone (som forresten er en kjempetelefon) anbefaler jeg deg å vente til sommeren, da det mest sannsynlig blir lansert en ny modell i slutten av juni.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjøpe fra USA er mye billigere for da kan jeg stifte et billigere teleselskap her i norge

Hvordan får du det til?

 

En "billig" iPhone fra USA er låst til AT&T. Pr. idag kan den ikke låses opp. Det finnes visstnok en unlock, men den er ikke utgitt enda. En ulåst iPhone koster 1200 dollar i USA, som er 7380 kroner.

 

En hacke-unlock er heller ikke permanent. Hver eneste gang du oppdaterer operativsystemet på telefonen i fremtiden, så vil den automatisk bli låst til AT&T igjen. Og oppdateringen gjør også at tidligere unlocks ikke lenger virker. Så da kan du ikke bruke telefonen før en splitter ny unlock blir funnet og utgitt. I praksis vil det si at du ikke kan holde telefonen oppdatert med siste versjon av operativsystemet.

 

Billigste ulåste iPhone koster 5864 kroner i Norge. Med abo. fra 1 krone og oppover. Og i Norge er teleselskapene pliktige til å låse opp telefonen etter utløpet av bindingstiden. I USA låser de ikke opp telefonene etter bindingstiden. De er ikke pliktige til det, og de tjener mere på at telefonen forblir låst.

 

Hvis du kjøper iPhone fra USA, så kjøper du deg problemer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...