Gå til innhold

Ny dimensjon til speilløse kameraer


Anbefalte innlegg

Det er så kult med et kamera som er mindre enn fatningen - dette er kun digg, imho.

 

Med pancake - hvor stort er dette i forhold til LX3? Ble fristet*), her nå. :)

 

 

 

*) Som om jeg har råd til nytt kamera nå. Bwhuahahahahaaa! Dessuten måtte jeg da kjøpt A-adapter og Zeiss 135/1.8, og da blir det i hvert fall for dyrt. Huff - håper de ikke lanserer EF-adapter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er så kult med et kamera som er mindre enn fatningen - dette er kun digg, imho.

Det gir i hvertfall særpreg, og særpreg er bra  :thumbup:, spesielt når man ender opp med et mangfold av særpreg - da vil jo de fleste finne noe som de stter stor pris på.

 

For meg ser det litt "stygg-pent" ut, noe som ofte er et godt tegn (ting jeg umiddelbart synes er bare pent, er også det jeg raskest blir likegyldig til...). Rent logisk synes mini-bodyen å gi en litt tvilsom gevinst ift å bære med seg (fatning + optikk bulker til jakkalomma uansett) - men egentlig har de jo tatt E-P1-konseptet og kjørt det enda mer ekstremt - strip ned til det aller mest nødvendige, men prioriter plass til god optikk og stor sensor.

 

 

Har lovt meg selv å ha E-P1 i minst to år før jeg vurderer oppgrading - det ser ut som det kan bli mange spennende alternativer innen den tid  :)

Lenke til kommentar

Er jeg gal?

Jeg ser rein slakt av designet gjennom hele forumtråden... men selv synes jeg at dette med 18-200 var direkte vakkert...

 

Hadde det hatt MFT-fatning hadde jeg hatt så sykt lyst på det... Eller Pentax K (bare fordi det er det jeg skyter fra før av)

Lenke til kommentar

Et problem er jo om du legger fra deg kameraet, så ligger det å ruller på objektivet. Med stabilistator og glass for så stor brikke blir neppe objektivene slankere heller..

De må dessuten komme med noe ala mFT 17 og 20mm, altså virkelig flat optikk. Da blir det bra. Kan ligge på rygg eller i lomma. Er i hvertfall på høyde med EP1 designmessig, og milevis over resten av de speilløse.

Lenke til kommentar

Det er så kult med et kamera som er mindre enn fatningen - dette er kun digg, imho.

Agree

 

Er jeg gal?

Jeg ser rein slakt av designet gjennom hele forumtråden... men selv synes jeg at dette med 18-200 var direkte vakkert...

Hvis du er gal så er du ihvertfall ikke alene. Hvis dette kommer med en 30mm 1.4/1.8 pancake så vil jeg seriøst vurdere det når prisen blir litt mer normal.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...