Gå til innhold

Ixus for de kresne

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Langt ifra - er et lite monster, men liker spesifikasjonene ellers.

Det er da ikke så fryktelig stor forskjell? Litt større men noe monster er det jo ikke akkurat..

LX3: 108.7 x 59.5 x 27.1 mm

EX1: 114.3 x 63.2 x 29.2mm

Ikke enorme forskjeller på dimensjonene, men på kompaktkamera teller millimeterne mye inn.

EX1

D-Lux 4

Ikke vanskelig å se at D-Lux 4 er mer kompakt om man sammenligner hot-shoe på de to med resten.

Men uansett, ikke for å skli så veldig mye ut.

Jeg liker designet på Canon kameraet veldig godt. Prisen er betydelig lavere enn D-Lux 4 uansett.

Det dumme på dette og de fleste kompaktkameraene som kommer ut for tiden er at de mangler søker og at en derfor blir avhengig av skjermen .

Kjøpte nettop et panasonic lumix og det er ubrukelig ute når solen skinner , en kompis har et nytt canon og det er samme problemet der .

skjønner ikke hva produsentene tenker på, er disse bare beregnet for gråvær og innebruk :no:

Ser ikke helt hvorfor man skal velge denne fremfor Sony TX7, men med såpass god lysstyrke på vidvinkel så hadde det jo vært interessant å se hvordan bildekvaliteten hadde blitt sammenlignet med TX7 :)

Jeg skulle til å si at det at Sony insisterer på å bruke tullete minnekort-formater utelukker Sony-kameraer for min del, men så ser jeg at dette kameraet faktisk ser ut til å støtte SDHC.

Hvordan yter det under dårlige lysforhold?

• 2 måneder senere...
  • Opprett ny...