Gå til innhold

Suger i matte, hva skal jeg bli?! FORT!


entrax

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er så dårlig i matte at det er dårlig gjort.

Jeg er villig til å jobbe mye.

Jeg er ikke noe kraft kar.

Jeg vil tjene ganske bra.

Starte eget firma er utelukket.

 

Hva kan jeg bli ? (MÅ har litt god lønn)

 

Liker du å jobbe med mennesker? Isåfall anbefaler jeg sykepleie. Er det selv og man har svært store fordeler i yrket som mann.

 

Mange vil nok reagere på mitt forslag ettersom sykepleie er ansett som et lavtlønnet yrke, noe som er en sannhet med modifikasjoner etter min mening. Man tjener fort 400 000 - 450 000 kronasjer i året dersom man er villig til å jobbe i turnus og ta på seg noe ekstra. Ettersom du er villig til å jobbe mye kan lønnen bli vesentlig høyere.

Lenke til kommentar

Elektrikere tjener ganske bra om du finner et godt firma. Jobber du litt overtid i tillegg kan lønna nå 500 000. Spørs helt hvor i landet du bor, men det er mulig å nå disse summene. Matte krevd er 1 my tror jeg. Omtrent ungdomskolematte.

 

Man må ikke glemme alle retningene man kan ta innen elektrikerfaget etter 1. året. Er trådstarter sulten på en evt. ingeniørutdanning er jo dette en mulighet på høgskolenivå etter fagbrevet.

 

Sykepleie gir også grunnlag for et lass av videreutdanninger, deriblant psykiatri - , anestesi- og operasjonssykepleie, for å nevne noe.

Lenke til kommentar

Politiker ja, morsomt :)

 

Hvor i lander er du plassert ? Hvis du befinner deg i Rogaland eller Bergen, Oljeindustrien! Hvis ikke, få deg ett fagbrev innen hvasomhelst. Er du dårlig i matte regner jeg med at du er like rundt hjørnet for skolelei i tillegg. Lite motiverende å gå skole når man ikke får til det man vil.

 

Når det gjelder å velge jobb har det lite å si med matte i de fleste vanlige yrker. Matematikk er noe som gir langt mere mening når du bruker det i arbeidslivet. Ingenting handler om per og kari som skal dele 7 epler!

 

Velg heller noe du kan se for deg at du vil gjøre. Om nødvendig, ta en tur ut på arbeidsplasser å se hva folk gjør! Ikke alle er klar over hva en tømrer egentlig gjør. Eller hvor bredt fagområde en elektriker har. Eller hvordan en børsmegler arbeider. Arbeidslivet er spennende, og det er lettere å komme seg gjennom skole og utdanning når man er motivert til å bli noe konkret!

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...