Gå til innhold

egypt, Noen som har vært der som kan svare på et par ting?


Anbefalte innlegg

hei!

 

har lurt på en liten tur til egypy, men må jo regne på om vi fatisk har råd til det eller ikke.. Noen som har noen ca ide om hva man kan regne på mat dere nede pr pers pr dag? vi har vurdert all inclusive men redd vi binder oss litt til hotellet evt da.. turen blir da til sharm el sheik :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om man skal binde seg til hotellet noe sted bør det være i Egypt for der kan du lett få en hale med plageånder straks du går utenfor hotellet.

 

 

 

akkurat det bekymrer meg ikke så mye... Lurer på priser på mat jeg bare;)

Lenke til kommentar

Om man skal binde seg til hotellet noe sted bør det være i Egypt for der kan du lett få en hale med plageånder straks du går utenfor hotellet.

 

 

 

akkurat det bekymrer meg ikke så mye... Lurer på priser på mat jeg bare;)

 

Jeg var i Sharm el Sheik for halvannet år siden, og en kan vel si at maten er noe varierende, men en kan også få god mat der. Men en løper nok en risiko ved å velge all inclusive, da det er overhengende fare for at hotellmaten kanskje både er ensformig og av dårlig kvalitet. Om jeg husker riktig så fikk vi vel solide middager for mellom 70-100 kr. Er nok ikke så billig som det kan være da sharm el sheik jo er et skikkelig turiststed. anbefaler uansett å ikke velge all inclusive om du har råd til å unngå det.

 

God tur!

Lenke til kommentar

Var i Sharm el sheikh i desember. Kongeplass å vere på ferie til, og eg kjem garantert til å reise tilbake!

 

Pris på ein god middag er vel rundt ein hundrelapp, sjølv på "dyrare" restaurantar som Little Buddha. Prisnivået er vel kanskje ein tredjedel av det ein må betale her heime.

Kobebiff for 300 kr (beste biffen eg har smakt!) ca 900 kr på ein biffrestaurant i Norge.

 

Kjøpte ein av dei dyraste middagane med forrett på ein liten strandrestaurant for omkring 100 kr, og fekk bordet fylt med meir mat enn eg hadde sjans på å få i meg.

 

Mange gode restaurantar i sharm, både asiatiske, mexicanske, italienske og egyptiske. Så om du ikkje vel all inclusive, treng du ikkje gå på same restauranten to gonger for å sei det slik ;)

Lenke til kommentar
Men en løper nok en risiko ved å velge all inclusive, da det er overhengende fare for at hotellmaten kanskje både er ensformig og av dårlig kvalitet.
Dette varierer veldig. På dårlige og billige all inclusive slåss du med russere og tyskere om lite og dårlig mat. På bedre all inclusive har de godt med mat, varierte meny, god kvalitet og flere restauranter å velge mellom.

 

De gangene jeg har vært i Egypt gjorde jeg research først og var så fornøyd at jeg ikke kom meg gjennom alle restaurantene som hotellet hadde.

Lenke til kommentar

Jeg tror jeg regnet ca 150+ pr dag for mat og drikke til maten(ikke inkludert vann) når jeg var der for ett par uker siden.

Nå spiser ikke jeg alt for fancy ting heller, og jeg hadde frokost inkludert, så det var stort sett middag jeg trengte.

 

personlig velger jeg ALDRI all inclusive, jeg mener at jeg da "binder" meg mer til hotellet, jeg liker å ha mulighet til å spise hvor og når jeg vil.

ikke at jeg ikke har den muligheten med all inclusive, men med det blir det fort til at man bare henger på hotel-resturanten og spiser.

Lenke til kommentar

Da jeg var i Egypt, reiste jeg mye rundt, så det ble mye provisoriske middager kjøpt i boder langs veien eller brød osv. fra matvarebutikker. Brukte vel kanskje en hundrings om dagen i variable kostnader som mat og øl, i tillegg til severdigheter og overnatting. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...