Gå til innhold

Valg mellom tre omtr like - Hvlken bør jeg ta?


Anbefalte innlegg

Makspris: 8000

Bruk: Surfing, YouTube, Java spill

Krav: 3-4 Usb utganger bør det være.

 

Alle tre maskinene er godt over minstekravet på prosessor og RAM men grafikkortet er jeg noe usikker på. Kravet er ikke så stort: 64MB 3D - Men med mine manglende kunskaper så greide jeg ikke tyde dette av spesifikasjonene.

 

Det er to Acer og en Fujitsu Siemens.

Fujitsuen er med fordi jeg hadde en tidligere som gikk som en traktor i 4 år. Bråkte omtrent like mye, men det var aldri noe galt med den. Ingen knirkete taster og en solid maskin.

 

Men, prisen er noe forskjellig. Fra 6000 til 8000.

Hvem bør jeg velge? Er Acer bedre til lettere spill enn Fujitsu, eller spiller det egenlig liten rolle hvem av dem jeg velger, til mitt bruk? Isåfall bir prisen helt klart det avgjørende.

 

Acer Asp 5738 G Ca 6000 NOK

Fujitsu Siemens Amilo Ca 7000 NOK

Acer Asp Timeline 5820 TG Ca 8000 NOK

 

Maskinen jeg har nå, Packard Bell Mareritt - går varm etter 2 timer, knirker og er generelt skikkelig plagsom.

 

Tusen takk for eventuelle tips. Jeg er veldig klar for nytt kjøp nå :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Hadde jeg kjøpt ny maskin i dag, hadde jeg ikke vurdert andre maskiner enn maskiner med core i3/i5/i7, med mindre prisforskjellene var svært store.

 

Ja, jeg antok den dyreste Acer'eren hadde noe den andre ikke hadde, men 2000 i prisforskjell utgjør endel for meg.

 

Hva vil det si at core er i3/i5/i7- hvordan vil jeg merke det på maskinen?

 

Takk for tilbakemelding.

Denne Pacard Bell maksinen er jeg veldig ferdig med :)

Lenke til kommentar

Takker for tips :)

 

Jeg tenkte jeg skulle gå for den billigste Acer, men så ble jeg usikker og havnet på Acer Timeline istedet. Jeg kjøper heller en maskin som er noe bedre en det jeg behøver istedefor å kjøpe en som jeg ikke syns yter bra nok.

Og nå lurer jeg på om Asus i samme prisklasse er en bedre maskin, om jeg vil unngå at den går varm i like stor grad som jeg har sett nevnt i forhold til Acer?

 

Tror nok det blir Acer uansett, er litt utolmodig :D

Lenke til kommentar

Takker for tips :)

 

Jeg tenkte jeg skulle gå for den billigste Acer, men så ble jeg usikker og havnet på Acer Timeline istedet. Jeg kjøper heller en maskin som er noe bedre en det jeg behøver istedefor å kjøpe en som jeg ikke syns yter bra nok.

Og nå lurer jeg på om Asus i samme prisklasse er en bedre maskin, om jeg vil unngå at den går varm i like stor grad som jeg har sett nevnt i forhold til Acer?

 

Tror nok det blir Acer uansett, er litt utolmodig :D

 

Venter utålmodig på en Acer Aspire TimelineX 4820TG med ATI 5650 selv. Bestilte gjennom Elkjøp, 7500,-. Klar til avhenting hos min lokale Elkjøp 20. mai... Klarer å vente en uke til når jeg får 30 dagers full returrett, og samtidig landets laveste pris på maskinen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Da var maskinen i hende og jeg er stort sett fornøyd.

 

Mener jeg har sett en tråd der noen nevnte et melkehvitt slør på skjermen, og det har jeg på min.

Kan ikke si jeg liker det. Er slitsomt for øyet. <skal se om jeg finner den tråden.

Har endret lysstyrke noe, og det hjelp litt. Men ikke nok. Bruker maskinen i stua, med dempet belysning. Har ikke vært et problem på andre maskiner.

Lenke til kommentar

Da var maskinen i hende og jeg er stort sett fornøyd.

 

Mener jeg har sett en tråd der noen nevnte et melkehvitt slør på skjermen, og det har jeg på min.

Kan ikke si jeg liker det. Er slitsomt for øyet. <skal se om jeg finner den tråden.

Har endret lysstyrke noe, og det hjelp litt. Men ikke nok. Bruker maskinen i stua, med dempet belysning. Har ikke vært et problem på andre maskiner.

 

Kan du gå i enhetsbehandling --> gå inn på skjermdetaljene --> gå på detaljer og velg maskinvare ID'er i fanen. Det skal da stå MONITOR\???????

 

??????? er det jeg er interessert i å vite, for å se hvem som har produsert LCD panelet i den. Acer bruker mange forskjellige skjermleverandører.

 

Er også spent på hvordan du opplever støynivået fra vifta.

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

Usj, klarer ikke finne den infoen du søkte - jeg brukter søkeverktøyet på startmenyen og søker Enhetsbehandling, men monitor og ID er ikke nevt i listen, heller ikke i undermenyene i listen.

 

Jeg er maks fornøyd med viftestøy, men sammenligningsgrunnlaget mitt er en gammel HP easynote som bråkte noe voldsomt.

Den går ikke varm.

 

Men alt er litt ukjent ennå, hvordan tastaturet er lagt opp- fks så er pil opp og ned vedlig høyt oppe, og jeg finner ikke helt enter, men istedetfor num lock hehehe - går seg fort til.

 

Er du fornøyd med ditt kjøp?

Lenke til kommentar

Jeg har ennå ikke funnet infoen ang produsenter av skjermen. Beklager. Har ikke gitt opp :)

 

Hittil har jeg gjort meg noen erfaringer med pc'en som jeg ikke er fornøyd med. Mulig denne går i retur om jeg ikke får fikset den hvite tåka på skjermen. Skal ta den med til butikken og se om de har noen tips.

 

Andre ting som ikke er bra nok

 

- skjermen er som et speil, plagsomt å surfe og spille med - ser ikke ut som denne er beregnet for dunkle rom, men fungerer ok ved dagslys.

- touchpad er plassert til venstre for midten av skjermen, noe som gjør at fingeren stadig vekk havner borti scroll funksjonen. For å unngå dette må jeg skråstille maskinen på en unaturlig måte.

- fire skarpe, blå lys på tastaturet/pc'en som er slitsomme å se på over tid.

- museknappene er harde, men det kan man vel venne seg til, like mye som andre småting ved tastaturet og plassering/størrelse på taster.

 

 

Jeg elsker tastaturfølelsen, akkurat passe motstand. Ingen knirking rundt om kring, maskinen føles veldig solid og bra bygd.

Nummer på høyre side, i tillegg til under f tastene - et stort pluss.

 

Det blir hvitfargen på skjermen som avgjør om denne går i retur. Jeg håper det er noen instillinger jeg kan endre, men har foreløbig ikke funnet dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...