Gå til innhold

Sigma 18-50mm F/2.8-4.5 DC OS HSM for Canon burde jeg kjøpe det? (trrnger svar fort)


Anbefalte innlegg

Sigma 18-50mm F/2.8-4.5 DC OS HSM for Canon

 

Japanphoto har et tilbud på denne. Til 1499kr.

 

Skal kjøpe canon eos 550D. Burde jeg bare droppe kitlinsa å kjøpe dette istedenfor?

 

Er jo mye mer lyssterkt. Og kommer til å ta en del bilder der jeg trenger lyssterkt objektiv.

 

Eller er dette et dårlig objektiv?

 

Leste litt og det stod at dette var et bedre objektiv en kitlinsa, spesielt for de som skulle ha Canon kamera.

Også prøvd kittlinsa, men liker den ikke. Føles veldig plastisk, og ikke noe særlig bra lysstyrke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tviler på det, men det er sikkert noen her inne som kan mer om dette objektivet enn meg. Personlig ville jeg gått for tamron eller sigma 18-50 f2.8 eller sigma 17-70. Sistnevnte gir deg større brennviddeomfang og f2.8 på 17mm. Den koster heller ikke så mye brukt

Er enig med deg at de alternativene du nevner er mer fornufitge å bruke penger på. Jeg hadde lenge Sigma 17-70mm f/2.8-4.5 (den uten OS) og det var et trivelig objektiv.

 

Tamron 17-50mm f/2.8 er en sikker vinner. Ihvertfall utgaven uten VC.

Lenke til kommentar

Hva med å teste et Canon EF 50mm f/1.8 II?

Da får du lyssterk optikk med en anvendelig brennvidde til en overkommelig pris. Personlig bruker jeg kun fastoptikk nå. Jeg trodde jeg ville savne en zoom da jeg handlet mine objektiver, men etter å ha brukt min 35mm f/1.8 en god stund nå, så savner jeg ikke zoom til hverdagsbruk. Fordelen med fastoptikk (slik jeg ser det, veldig subjektivt dette) er at en får god lysstyrke til en grei pris. En blir også litt mer bevisst på utsnitt da en må bruke bena noe mer i stedet for å bruke zoom.

Her er en test til 50mm dersom det skulle være interessant:

http://www.photozone.de/canon-eos/160-canon-ef-50mm-f18-ii-test-report--review

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...