Gå til innhold

Japan Photo Flagship Store


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ble forresten nr 184 i kø i går...

Kom 1 time etter de åpnet

...og du var ikke den siste i køen, nei :-)

 

Jeg er nå akkurat 10 år i fotobransjen, men sånn nyåpning har jeg ikke opplevd før, jeg må virkelig beklager til alle som har ventet i 3-4 timer i kø. De som har vært der fra kl. 60:00 på morningen hadde sikkert forventet å står i kø, men de som har kommet over dagen og måtte venter nesten like lenge var sikkert "litt" irretert. En vanlig JP butikk har 2 kassapunkt, store butikker har tre. Byporten har nå 6 Kassapunkte og dobbelt bemanning på alle disse kassapunkt, men det var bare helt umulig å håndtere ett såpass stor traffikk.

 

Jeg vil tar anledning til å takke alle som har kommet, kundene hadde overraskende stor forståelse for situasjonen, det var nesten ingen som klagte, selv om noen varer var utsolgt før de rykket fram i køen og ble ekspedert. Vi får masse spørsmål i kundeservice om gjyldighet av tilbud, derfør håper jeg att det er greit hvis jeg sier noe om det her. Jeg kan informerer om att alle så kalde "kø-pris-tilbud" er rivet bort, der er ingenting igjen. Alle "vanlige" åpningstilbud gjelder også idag og på lørdag. Beklager hvis det høres ut som reklame, det er ment som informasjon, det siste vi trenger idag er ytterlige reklame :-)

 

Dessuten vil jeg gjerne bekrefte hva sn0dig og andre har sagt, JP Sverige og Norge er samme organisasjon, JP Danmark har ingenting å gjøre med oss. Danskene har kjøpt JP Danmark fra oss i 2003. Det var tidligere Franchiser som har kjøpt selskapet og som har navnsrettighetene (bare) for Danmark. Men JP Danmark har ikke fått rettigheter til å selge hardware på nett under navnet JP, det har bare vi. Så derfor legger de kanskje ikke så mye energi inn i å bygge opp ett skikkelig webbutikk.

 

Har en veldig god helg!

 

Stephan

Lenke til kommentar

Var innom en tur på Torsdag for å se etter tilbud på fastoptikk, og er jaggu glad jeg ikke jobbet der. Så ut som salget gikk strykende.

 

Fikk litt inntrykk av å komme inn i NikonStore. Halvparten av veggen og hele demobenken. Er selv litt eksentrisk og bruker Olympus. Det eneste jeg så i min produktgruppe var batterier, og de var ikke engang på tilbud...

Synd ingen fotosjapper tar seg råd til å bruke ekstraplass på å være litt eksotisk :(

Lenke til kommentar

Var innom en tur på Torsdag for å se etter tilbud på fastoptikk, og er jaggu glad jeg ikke jobbet der. Så ut som salget gikk strykende.

 

Fikk litt inntrykk av å komme inn i NikonStore. Halvparten av veggen og hele demobenken. Er selv litt eksentrisk og bruker Olympus. Det eneste jeg så i min produktgruppe var batterier, og de var ikke engang på tilbud...

Synd ingen fotosjapper tar seg råd til å bruke ekstraplass på å være litt eksotisk :(

Hei RulleRimfrost,

 

wow, hvis det er din inntrykk, der har vi gjort noe helt feil!. Det er sikkert pga den store traffik i butikken att de "små" aktører var ikke så synlig...

 

Her kommer fakta: Canon har flere kameraskap enn Nikon. Nikon har (uten demodisk) 2 for Objektive, 1 for DSLR, 0,3 for kompakt. Totalt veggplass er altså 3,3 skap. Canon har 5 skap. Sony har 2,5 skap + en stor demodisk. Det er riktig att Pentax og Olympus må deler ett skap, men Olympus var på tilbud med både E-620 og Pen og det er utstillt omtrent 15 ulike Objektiver av både, Pentax og Olympus. Leica har ett egen skap. Så jeg har egentlig god sammvittighet ifv fordelingen, men din inntrykk kan jo ikke bortdiskuteres, jeg skal ser hva vi kan gjør for å får skapene av de mindre aktørene mer synlig. Det er også vårt interesse att "CanNikon" ikke får hele markedet :-) By the way, INGEN leverandør har betalt for å har ett visst plass i butikk. Vi har gitt invitasjon til alle leverandører for å komme med enn bra touch & try løsning. Sony (Video) og Nikon (DSLR) hadde best møbel, det er eneste grunn for att de har fått demo plasseringen. Att det ser litt "nikonmessig" ut kan være pga tilfeldigheten att Nikon og Japan Photo har samme CI med gull og sort. Vi er på ingen måte gift med Nikon og det finnes overhodet ingen "støtteprogramm" for Nikon på Byporten eller i enn annen JP butikk.

 

Følte att det måtte klarstilles .-)

 

Stephan

Lenke til kommentar

egentlig kunne man byttet navn til: Japanphoto nikon-store.

Med innslag av Lastolite og en bilbane.

 

Og så kunne man tatt med i annonsen: Mrk, vi har også noe utstyr fra canon olympus pentax leica mfl. men dette har vi dyttet litt unna. spør betjeningen

Lenke til kommentar

egentlig kunne man byttet navn til: Japanphoto nikon-store.

Med innslag av Lastolite og en bilbane.

 

Og så kunne man tatt med i annonsen: Mrk, vi har også noe utstyr fra canon olympus pentax leica mfl. men dette har vi dyttet litt unna. spør betjeningen

Neste uke så ser det ut som en ren Canon sjappe, en gang til høstne så er det Olympus som profiles.

 

Ingen grunn til å få knute på undikken ...

Lenke til kommentar

egentlig kunne man byttet navn til: Japanphoto nikon-store.

Med innslag av Lastolite og en bilbane.

 

Og så kunne man tatt med i annonsen: Mrk, vi har også noe utstyr fra canon olympus pentax leica mfl. men dette har vi dyttet litt unna. spør betjeningen

 

Skjønner ikke helt hva det er du ikke forstår.

Blant annet:

Canon har flere kameraskap enn Nikon.

 

Og forøvrig; selvfølgelig har de største produsentene flest skap, det er jo faktisk de som selger mest.

Vis meg en kamerabutikk som selger "alle" merkene som har olympus skap større enn canon. please.

Lenke til kommentar

Var en fin butikk, at nikon, canon er mer synlig, har vel en sammenheng med utvalg, markedsandeler og salgsvolum, men hadde nå håpet på litt Olympus Optikk tilbud... venter på Juni JP katalogen å håper noe tilbud der da:) 9-18/50mm hint hint :D (ja jeg lever i håpet)

Endret av HappyStabby
Lenke til kommentar

He he. Joda, har full fortåelse for at butikker legger ut det som faktisk selger. Skulle selv bare sjekke prislappene på Oly 25mm og Sigma 30mm. Førstnevnte overså jeg nok, og sistnevnte fant jeg (dog med Nikon-fatning) 400,- dyrere enn på websjappa, så det er nok greit.

 

Så det er produsentene som stiller med møbler ? Det tyder jo på at de ikke ønsker at du skal kunne stå med et D5000 i ene neven og et EOS 550 i den andre...

Forklarer jo hvorfor de holder til i hver sin ende av fotosjappene.

Lenke til kommentar

egentlig kunne man byttet navn til: Japanphoto nikon-store.

Med innslag av Lastolite og en bilbane.

 

Og så kunne man tatt med i annonsen: Mrk, vi har også noe utstyr fra canon olympus pentax leica mfl. men dette har vi dyttet litt unna. spør betjeningen

 

Skjønner ikke helt hva det er du ikke forstår.

Blant annet:

Canon har flere kameraskap enn Nikon.

 

Og forøvrig; selvfølgelig har de største produsentene flest skap, det er jo faktisk de som selger mest.

Vis meg en kamerabutikk som selger "alle" merkene som har olympus skap større enn canon. please.

 

Ser ikke hva du tenker på her. Sier jeg at det er noe jeg ikke forstår.

 

Jeg skriver ut ifra inntrykket jeg sitter igjen med etter å ha besøkt butikken.

Er ikke så interessant å telle antall skap da, vet du.

Forøvrig er det jo en selvfølgelighet at de største leverandørene med det største sortementet har størst plass. Er vel ingen som kan, eller vil, argumentere mot det.

Lenke til kommentar

 

Så det er produsentene som stiller med møbler ? Det tyder jo på at de ikke ønsker at du skal kunne stå med et D5000 i ene neven og et EOS 550 i den andre...

Forklarer jo hvorfor de holder til i hver sin ende av fotosjappene.

 

Den varianten synes jeg var noe søkt, hva er hensikten når en kunde ikke kan prøve forskjellige fabrikat side ved side, og ha en i hver hånd? Selv om f.eks Lefdal og Elkjøp ikke har 100 utgaver av alt så har de ihvertfall en tafseutgave av alle og samlet ved siden av hverandre.

 

Tor

Lenke til kommentar

 

Så det er produsentene som stiller med møbler ? Det tyder jo på at de ikke ønsker at du skal kunne stå med et D5000 i ene neven og et EOS 550 i den andre...

Forklarer jo hvorfor de holder til i hver sin ende av fotosjappene.

 

Den varianten synes jeg var noe søkt, hva er hensikten når en kunde ikke kan prøve forskjellige fabrikat side ved side, og ha en i hver hånd? Selv om f.eks Lefdal og Elkjøp ikke har 100 utgaver av alt så har de ihvertfall en tafseutgave av alle og samlet ved siden av hverandre.

 

Tor

Hei alle,

 

jeg var kanskje ikke tydelig nok, det kommer opp misforståelse her og sikkert gjør mitt dårlig Norsk det enda verre :-)

 

Lå meg prøver å gjør det så tydelig som mulig:

 

1.) ALLE Merke og alle produkte som finnes i butikk kan prøves og testes. Der er "touch & try" på absolutt alt, fra 499,- Kroner kompaktkamera til EOS 1 D MK IV og D3x. Det har ingenting å gjøre med møbler. Eneste forskjell er att noen er åpent tilgjengelig, noen er i skap og betjeningen gir ut kameran med enn gang.

 

2.) Byporten har 20 kameraskap. ALLE disse er betalt av Japan Photo og INGEN leverandør har betalt een Krone for det. Det er bare JP som bestemmer hvilken produkt som blir plassert i hvilken skap og i hvilken hylle. Ingen av våre 25 butikker har ett eneste kameraskap som er betalt eller produsert av en hva som helst kameraleverandør. Eneste unntak er nå på Byporten en Sony videodisk og een Nikon DSLR desk. Som sagt tidligere, så er det nesten tilfeldig att det er Sony og Nikon, bare fordi de har kommet med den beste løsningen. Hadde Panasonic eller Canon eller Pentax kommet med en fint løsning så hadde de fått plasseringen. Grunn for å tar disse to desk er att vi vil teste konseptet med åpen bord. Vi har det også oppe i bilderavdelingen. Vi har ikke gjørt det før, så vi må teste hvor stor skade kamerane får, hvor mye svinn vi har, hvilke modeller som blir prøvd mest, hva som skjer med markedsandeler etc. Så det er en test for oss. Hvis vi bestiller møbler i antall ett stk, så er det håndarbeide og det er kjæmpe dyrt. Derfor er vi takknemlig, att vi har fått disse to møbler. Hvis det funker og vi tar beslutt att vi gjør det i alle butikker, så blir det 100% egene møbler igjen. Vi har null interesse om å "gifte" oss med noen leverandører. Der taper vi selvstandigheten som gjør for eksempel EU import helt umulig.

 

Jeg tror igjen, att den inntrykk att Byporten er ett "Nikon butikk" kommer fra att JP og Nikon bruker med gull og sort de samme signal fargene. Hadde butikken vært grønn, så hadde folk kanskje tenkt att vi er en Fuji butikk :-)

 

Håper att dette forklarer politikken?

 

Stephan

Endret av JPstoney
Lenke til kommentar

Har vært der idag for å prøve Sony A850 som var på tilbud, men kamera hadde ikke strøm.

 

My two cents about JP:

Personlig syns jeg heile konseptet til JP på Byporten vil neppe nå helt frem hos de proffe fotografer.

 

Det er f.eks. ingen skrivere eller fotopapir - siden det konkurrere med CEWE/"utskrift på nett" til JP. Jeg syns det er viktig å i det minste å ha litt fotopapir eller ha en "utskrift på nett" som er mer rettet mot proff-brukere.

 

Utstilling for alt mulig "foto-utskrifts-produkter" er like stor som selve butikken nede. Kunne i det minste flyttet kompakt-kamera og den slags 1 etasje opp.

 

Resultatet er at butikken er litt for liten til å virkelig kunne prøve 200mm og oppover. ... også er det for dårlig lys.

 

Så på mandag drar jeg til FotoVideo for å prøve A850 og kjøpe litt fotopapir. :thumbup:

Endret av GCardinal
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...