Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Uæh! Kraftig hårvest og samliv. Løsninger?


Gjest Ooopsideisann

Anbefalte innlegg

Gjest Ooopsideisann

Jeg ei etnisk norsk jente på 29 år som har et problem jeg finner skjemmende og som i disse dager gjør at jeg rømmer fra potensielle partnere. Jeg er brunette og har mørk, kraftig hårvekst på beina. Det har jeg selvsagt alltid hatt, men samtlige av mine forhold så langt har vært relativt korte avstandsforhold pga studier og arbeidssituasjon. Det har gitt meg den tiden jeg har trengt for meg selv til å gro ut og fjerne hårvekst ubemerket. Nå når jeg for første gang har slått meg til ro på ett sted, har usikkerheten dukket opp. Nå er faktisk muligheten der for et stabilt forhold.

 

Vanligvis så vokser jeg beina med jevne mellomrom, dette fungerer nok best for meg. Hvis jeg barberer meg, blir beina såre og forferdelig stubbete dagen etter. Kjøpte meg nylig en dyr epilator, men føler kanskje at den brekker mange av hårene og at de derfor kommer raskt tilbake. Problemet med voksing er jo at man må vente på at alle hårene skal vokse ut til god lengde for optimalt resultat... det betyr jo fort tre hele uker med hårete bein! Jeg grøsser selv hver gang det må gjøres! :S Jeg får angst ved tanken på at en kjæreste/samboer skal se meg slik... sukk. Det er jo rimelig uunngåelig, såsant jeg ikke går med knesokker hele døgnet i 3 uker :( Min far har sagt at han ikke liker hårete bein (han glemte nok at jeg har det da han sa det... og jeg har arvet hårveksten av nettopp han!), jeg mistenker at dette er med på å forsterke denne angsten.

 

Jeg har lurt på om jeg skal få fjernet hele hårsulamitten med laser, men det er jo ganske dyrt samt at man risikerer bivirkninger (skade på hud, ødelagte pigmenter etc). Er heller ikke helt komfortabel ved tanken på "kosmetisk operasjon". Får meg til å føle meg svak. Hvordan takler dere kvinner og menn dette i forhold?? Spørsmålet gjelder forsåvidt også kjønnshår. Pleier å trimme eller barbere bort alt, men dette er jo også vanskelig å opprettholde hver eneste dag uten å få sår, inngrodde hår etc. Vil man prøve "brazilian wax" så må man, igjen, gro ut alt håret med jevne mellomrom. Grøss.

 

Setter pris på svar fra mennesker med erfaring med kraftig hårvekst, da jeg har spurt mine relativt hårløse (sukk, misunnelig) venninner om råd, men de forstår jo ikke hva det går i... Er du av utenlandsk opprinnelse er dette også greit å vite, da du kanskje har vokst opp med andre holdninger til slike ting :) Takker for alle seriøse svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, personlig så synes jeg at dette hårhysteriet har gått alt for langt.

Hvorfor skal alle jenter gå rundt og se ut som om de fremdeles er 3 år gamle??

 

Men jeg kan og skjønne at man ikke vil skille seg ut på stranda etc.

Jeg tror også at de fleste menn veit at stort sett alle kvinner barberer eller vokser seg, så jeg tror ikke det vil komme som noe stort sjokk på en evt kjæreste om du opptrer litt mer lodden i perioder.

Lenke til kommentar
Gjest OOOpsideisann

Jo.

 

Er du virkelig glad i fyren, sørger du for å opprettholde et fnug av selvrespekt, og holder musa og bena rene for mørk, illeluktende bush. Overlat mannsrollen til menn.

 

Du mener at mørk, illeluktende bush er en del av mannsrollen? :) Man kan da være renslig om man en gang i blandt må la pelsen få gro :) Som sagt så prøver jeg så godt jeg kan, men om typen skal få best og mest langvarig resultat med minst mulig inngrodde hår, sår og pigger, så er det faktisk nødvendig en gang i blandt. Han står selvfølgelig fritt til å holde avstand den tiden det tar.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Tror nok problemet sitter mest i ditt hode. Slapp av, de fleste er klar over at jenter også har hår, og tviler sterkt på at en framtidig partner bryr seg om leggene dine.

 

Eventuelt, hvis du syns det er så ukomfortabelt, kan du jo prøve og bleke hårene på leggene.

 

Men jeg syns du skal være fornøyd med deg selv, sånn som du er. :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Å herregud, skjønar akkurat korleis du har det! Er sjølv berre 16 år så eg er jo ikkje i same situasjon. Men eg veit akkurat kor irriterande dette problemet er! Mor mi er utanlandsk, noko som har gitt meg dei fine, mørke håra. Og far min har gitt meg den fantastiske mengden og tjukkelsen på håra :p Då eg er ein "blanding", har eg jo sjølvsagd blitt velsigna med ikkje så altfor mørk hud men veldig mørke hår. Noko som fører til at ein ser håra endå betre. Gjennom oppveksten har eg blitt plaga for dette. "Der kjem barten" osb... Heldigvis har eg aldri blitt mobba, då ingen rundt meg i venekretsten sa dette til meg. No lev eg på bleikingskremar. Det er bleikings 1-2 gongar i veka, det går jo så fantastisk fort før ein ser barten igjen. Fram til no har "barten" vore hovudproblemet. Men med alderen kjem jo og meir "blotting" og presset vert jo også større. Det nermar seg sommar og eg kjenner eg har fullstendig panikk for kva eg skal gjera. Eg har jo hår overalt! Noko som ikkje tek seg veldig godt ut i ein bikini på stranda saman med ein fyr ein kanskje har eit litt godt auge til. Så no har eg fått mamma til å handla inn endå meir bleikingskremar. Snart vert det altså bleiking av bart, magehår/sti, rygghår osb... Utruleg frustrerande.

 

Men for din del vil eg no tru at guten din fint vil tolerera litt loddenheit i ny og ne :)

Endret av jazzjento
Lenke til kommentar

Å herregud, skjønar akkurat korleis du har det! Er sjølv berre 16 år så eg er jo ikkje i same situasjon. Men eg veit akkurat kor irriterande dette problemet er! Mor mi er utanlandsk, noko som har gitt meg dei fine, mørke håra. Og far min har gitt meg den fantastiske mengden og tjukkelsen på håra :p Då eg er ein "blanding", har eg jo sjølvsagd blitt velsigna med ikkje så altfor mørk hud men veldig mørke hår. Noko som fører til at ein ser håra endå betre. Gjennom oppveksten har eg blitt plaga for dette. "Der kjem barten" osb... Heldigvis har eg aldri blitt mobba, då ingen rundt meg i venekretsten sa dette til meg. No lev eg på bleikingskremar. Det er bleikings 1-2 gongar i veka, det går jo så fantastisk fort før ein ser barten igjen. Fram til no har "barten" vore hovudproblemet. Men med alderen kjem jo og meir "blotting" og presset vert jo også større. Det nermar seg sommar og eg kjenner eg har fullstendig panikk for kva eg skal gjera. Eg har jo hår overalt! Noko som ikkje tek seg veldig godt ut i ein bikini på stranda saman med ein fyr ein kanskje har eit litt godt auge til. Så no har eg fått mamma til å handla inn endå meir bleikingskremar. Snart vert det altså bleiking av bart, magehår/sti, rygghår osb... Utruleg frustrerande.

 

Men for din del vil eg no tru at guten din fint vil tolerera litt loddenheit i ny og ne :)

Hvorfor ikke fjerne det helt? Ihvertfall "barten" er det ingen grunn til å beholde.

 

Ellers er vel hårfjerningskremer en god løsning som varer lenger enn en barbering, ikke gir merker og ikke gjør at du må vente veldig lenge mellom hver gang ;-)

Lenke til kommentar

Du får finne ut hva du kan leve med.

 

Personlig mener jeg laser blir litt i drøyeste laget.

Hvis du må skade deg for å gjøre en mann fornøyd så har du ikke funnet rett mann.

 

Personlig så likte jeg ideen med epilator. Bare dra over en gang i måneden eller før en fest og være fornøyd med det. De lengste hårene forsvinner, samtidig som du har noe. Det er jo tross alt den du egentlig er.

 

Så får du heller bruke høvel/voks ved spesielle anledninger.

 

Noen år inn i forholdet kommer du ikke til å gidde å stresse så mye med dette, og hvis det da viser seg at han ikke takler hår på beina så har du jo et problem.

Like greit å luke ut de som får angst av litt hårvekst med en gang.

 

Han kommer sikkert til å irritere seg mer over at du bruker mye tid på badet til å fjerne hårene, enn hårene i seg selv. Spesielt hvis dere bare har ett bad.

 

Bruk heller tiden til å ta en dusj før kos. Dårlig lukt er mye verre.

Endret av Erigon
Lenke til kommentar

Du får finne ut hva du kan leve med.

 

Personlig mener jeg laser blir litt i drøyeste laget.

Hvis du må skade deg for å gjøre en mann fornøyd så har du ikke funnet rett mann.

 

 

Det er nå ikke slik at alt av kosmetiske inngrep skjer for partneren sin del. Er man selv misfornøyd med sine skavanker og ikke klarer å leve med dem, vil man jo gjerne slippe hvis man kan.

 

Nå skal det dog sies at jeg ikke er helt opplyst i hva en eventuelt laserbehandling vil medføre av smerte/bieffekter, så jeg vil selvfølgelig ikke anbefale dette med mindre du vet hva du går til.

Lenke til kommentar
Pleier å trimme eller barbere bort alt, men dette er jo også vanskelig å opprettholde hver eneste dag uten å få sår, inngrodde hår etc. Vil man prøve "brazilian wax" så må man, igjen, gro ut alt håret med jevne mellomrom. Grøss.

Veks det ut igjen kvar dag? Med voks vil det i det minste gå lengre før det kjem tilbake.

Lenke til kommentar

Finn deg en kar som liker kraftig hårvekst istedet, så har du løst problemet :)

 

Hehe, god idè!

Vart glad då guten eg likar veldig godt, sa at det var jo heilt naturleg å ha hår på beina og under armane, og at det nesten var litt teit å ta bort. For me tok det jo berre bort fordi me var blitt hjernevaska til det :p Haha :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...