Gå til innhold

Den store League of Legends tråden


Anbefalte innlegg

Ingen dotaspiller med respekt for seg selv velger LoL over HoN. Med mindre man enten er sikkelig carebear eller under 14 år.

 

Er noen merkelig dyr, de som velger å bli underholdt av spill fremfor knivende ragekonkurranse av dimensjoner. Og med tanke på mengden shitkids, whiners og elitist ragers (som ikke er snev bedre enn den jevne spiller) i HoN så skjønner jeg godt at folk heller tar LoL.

 

Tørr jeg spørre om du er Rampage på HoN forumsa og ?:D

Bortsett fra det så er min opplevelse at alle Moba spill har like shit community. Jeg og en kamerat gjorde en undersøkelse, vi lagde nye accounter når hon var F2P en uke, og vi lagde nye i LoL og. Vi utgav oss for å være russiske, og fulgte fellestrekkene vi selv har opplevd når våre matcher ble ødelagte.

 

Mengden av sinte folk er like stor.

 

my 2 cents

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Faktum er at League of Legends er mer underholdende å spille for den gjennomsnittlige spiller enn hva HoN er. Om du er hardcore1337l33t spiller fra DotA som whiner fordi LoL trekker større kundermasser enn HoN gjør så synd for deg.

HoN sikter i bunn og grunn bare mot kompetitivt spill, mens LoL sikter mot et spill som er gøy for alle.

 

Ang. Xfire så skjønner jeg ikke argumentet med at det er en dårlig pekepinn. Nei, langt fra alle spillere bruker det, men det gjelder like mye for LoL som for HoN. Faktisk tør eg påstå at Xfire er mye mer utbredt innenfor klanmiljøet enn general public, noe som tilsier at HoN burde ha flere som bruker det enn LoL. På tide å "face the facts": League of Legends spilles mye, mye mer enn HoN.

 

Som spilldesigner vil jeg si at League of Legends er et godt balansert spill som er gøy å spille for alle typer gamers.

Heroes of Newearth er utrolig komplisert i forhold til League of Legends, og krever på mange måter erfaring fra DotA. Til gjengeld er det nok hakket mer balansert en LoL da det fokuserer enda mer på et kompetitivt miljø.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ingen dotaspiller med respekt for seg selv velger LoL over HoN. Med mindre man enten er sikkelig carebear eller under 14 år.

 

Er noen merkelig dyr, de som velger å bli underholdt av spill fremfor knivende ragekonkurranse av dimensjoner. Og med tanke på mengden shitkids, whiners og elitist ragers (som ikke er snev bedre enn den jevne spiller) i HoN så skjønner jeg godt at folk heller tar LoL.

 

Tørr jeg spørre om du er Rampage på HoN forumsa og ?:D

Bortsett fra det så er min opplevelse at alle Moba spill har like shit community. Jeg og en kamerat gjorde en undersøkelse, vi lagde nye accounter når hon var F2P en uke, og vi lagde nye i LoL og. Vi utgav oss for å være russiske, og fulgte fellestrekkene vi selv har opplevd når våre matcher ble ødelagte.

 

Mengden av sinte folk er like stor.

 

my 2 cents

 

Aldri deltatt på HoN-forums annet enn å lese nødvendige guider og flire over nerd-rage. Hvis du bevisst ødelegger matcher så er det klart folk reagerer, i hvilketsomhelst spill så vil slikt reageres på. I HoN og most certainly Dota vil du bli "torn a new one" hvis du ikke spiller på det jevne eller over, selv i "noobs only"-games. Der har LoL et litt bedre system med å matche folk mens de levler.

Lenke til kommentar

Som spilldesigner vil jeg si at League of Legends er et godt balansert spill som er gøy å spille for alle typer gamers.

Heroes of Newearth er utrolig komplisert i forhold til League of Legends, og krever på mange måter erfaring fra DotA. Til gjengeld er det nok hakket mer balansert en LoL da det fokuserer enda mer på et kompetitivt miljø.

 

 

Du kaller deg selv en spilldesigner også sier du at LoL er balansert? Jah balansert hvis alle spiller samme 'champion'.

 

Forretningsmodellen til LoL er bedre en HoNs, men mindre brukervennlig. Dette respekterer jeg S22Games VELDIG for.

 

 

@Rampage, er like mange, hvis ikke flere 'retards' i LoL enn i HoN. %Faktoren stiger med %Helheten.

Endret av Nightmare1518
Lenke til kommentar

Jeg skjønner jo at det kan være gøy å facerolle iblant(Noe som er enormt lett i LoL.), men det fins grenser på hvor lenge dette er artig i lengden.

De få matchene jeg har spilt(husker ikke navnet på heroene, men brukte han piraten(kanonkuler ulti) mest) så har det vært faceroll ganger 100x.

At i tillegg folk leaver i et sett, gjerne med engang de har dødd et par ganger, gjør det ikke særlig artig.

Det er mulig LoL er gøyere når man har spilt typ 100 kamper og ikke møter ræva motstand hver eneste gang.

Lenke til kommentar

Faktum er at League of Legends er mer underholdende å spille for den gjennomsnittlige spiller enn hva HoN er. Om du er hardcore1337l33t spiller fra DotA som whiner fordi LoL trekker større kundermasser enn HoN gjør så synd for deg.

HoN sikter i bunn og grunn bare mot kompetitivt spill, mens LoL sikter mot et spill som er gøy for alle.

 

Ang. Xfire så skjønner jeg ikke argumentet med at det er en dårlig pekepinn. Nei, langt fra alle spillere bruker det, men det gjelder like mye for LoL som for HoN. Faktisk tør eg påstå at Xfire er mye mer utbredt innenfor klanmiljøet enn general public, noe som tilsier at HoN burde ha flere som bruker det enn LoL. På tide å "face the facts": League of Legends spilles mye, mye mer enn HoN.

 

Som spilldesigner vil jeg si at League of Legends er et godt balansert spill som er gøy å spille for alle typer gamers.

Heroes of Newearth er utrolig komplisert i forhold til League of Legends, og krever på mange måter erfaring fra DotA. Til gjengeld er det nok hakket mer balansert en LoL da det fokuserer enda mer på et kompetitivt miljø.

 

Dine fakta tviler jeg virkelig ikke på heller, og jeg er enig. Majoriteten av moba spillere finner LoL som gøyalt, det er det ingen tvil om! Det er jo tross alt free 2 play, lett å lære seg og med mechanics som ikke er for avanserte som HoN. Jeg har ikke noe bakgrunn fra Dota, så det trengte jeg ikke.. men et stort pluss alt i alt ja. LoL er balanced om det kommer til å ha det gøy, om man kan si det slik, men balanced med tanke på runes, masteries, grinding og heroes som regnes som "OP" er det mye fler faktorer som ødelegger i LoL enn i HoN, som også er fordi HoN balanseres rundt det competitive.

 

@Rampage jeg tror du misforsto meg litt, vi VANT gamesa våre, vi spilte det vi kunne av vårt kaliber, men vi UTGAV oss for å være russere noe som førte til fordomsfullt HAT lenge før minionsa kom til lanen. HATET var poenget, ikke at vi spilte som dritt. LoL er tross alt lett å knuse i lvl 1 hvis du har spilt hon.

 

Mange folk lager smurfs siden det er F2P så den teorien fungerer nok kun til en viss grad.

Lenke til kommentar

Som spilldesigner vil jeg si at League of Legends er et godt balansert spill som er gøy å spille for alle typer gamers.

Heroes of Newearth er utrolig komplisert i forhold til League of Legends, og krever på mange måter erfaring fra DotA. Til gjengeld er det nok hakket mer balansert en LoL da det fokuserer enda mer på et kompetitivt miljø.

 

 

Du kaller deg selv en spilldesigner også sier du at LoL er balansert? Jah balansert hvis alle spiller samme 'champion'.

 

Forretningsmodellen til LoL er bedre en HoNs, men mindre brukervennlig. Dette respekterer jeg S22Games VELDIG for.

 

 

@Rampage, er like mange, hvis ikke flere 'retards' i LoL enn i HoN. %Faktoren stiger med %Helheten.

 

Hva i allverden er en %helhet? I min erfaring er det retards i LoL også ja, men siden jeg har langt mer erfaring med HoN så kan jeg si at det er langt langt mer utbredt der. Startup-barrierene i HoN er helt latterlige fordi en så betydelig andel av de som spiller HoN er dotatards, og de spillerne som begynner med HoN ender likegjerne opp som de. Null hensyn til nybegynnere og douchebagfactor extraordinare. Du er svært heldig hvis du ikke havner på lag med minst en afk-er/whiner/leaver/retard or all of the above. Banlista mi er lang som et vondt år.

 

Hva er det som gjør S2 sin modell så mye mer brukervennlig enn Riot sin? De har startet med custom skins og alt mulig kosmetisk som man kan kjøpe inn, selv det "spesielle" man fikk ved å kjøpe spillet i beta kan nå kjøpes for penger. S2 sin modell gjør at hvem som helst kan bare starte å spille LoL og tjene IP som lar de kjøpe karakterer, S2 sin modell er langt mer tilgivende og lar folk begynne og slutte som de ønsker.

Endret av Rampage
Lenke til kommentar

Jeg skjønner jo at det kan være gøy å facerolle iblant(Noe som er enormt lett i LoL.), men det fins grenser på hvor lenge dette er artig i lengden.

De få matchene jeg har spilt(husker ikke navnet på heroene, men brukte han piraten(kanonkuler ulti) mest) så har det vært faceroll ganger 100x.

At i tillegg folk leaver i et sett, gjerne med engang de har dødd et par ganger, gjør det ikke særlig artig.

Det er mulig LoL er gøyere når man har spilt typ 100 kamper og ikke møter ræva motstand hver eneste gang.

jeg skjønner ikke hvorfor jeg svarer deg, for du er her bare for å kverulere. Hentet dog en post fra deres tråd.

 

"5 games - 5 leavers- 5 tap, nuf' said... "

 

Leavers vil det være på de fleste spill.

Endret av -Lasse
Lenke til kommentar

Hvis du lurer på hva hon har som er mer noobfriendly for å si det slik, ta en titt på quill18(19?) sine videoer på youtube hvor han spiller hon. Helst den nyeste med den nye shopen som er MYYE mer noobfriendly enn den gamle. Jeg vil påstå at den driter på LoL sin shop også, faktisk.

 

Jeg skjønner jo at det kan være gøy å facerolle iblant(Noe som er enormt lett i LoL.), men det fins grenser på hvor lenge dette er artig i lengden.

De få matchene jeg har spilt(husker ikke navnet på heroene, men brukte han piraten(kanonkuler ulti) mest) så har det vært faceroll ganger 100x.

At i tillegg folk leaver i et sett, gjerne med engang de har dødd et par ganger, gjør det ikke særlig artig.

Det er mulig LoL er gøyere når man har spilt typ 100 kamper og ikke møter ræva motstand hver eneste gang.

jeg skjønner ikke hvorfor jeg svarer deg, for du er her bare for å kverulere. Hentet dog en post fra deres tråd.

 

"5 games - 5 leavers- 5 tap, nuf' said... "

 

Leavers vil det være på de fleste spill.

 

 

Joda, men i matchmaking i HoN er leaverprotection. Leaver du 5 games så får du ikke spiller TMM. Over og ut. Ikke mye moro det nei.

 

 

Lenke til kommentar

Som spilldesigner vil jeg si at League of Legends er et godt balansert spill som er gøy å spille for alle typer gamers.

Heroes of Newearth er utrolig komplisert i forhold til League of Legends, og krever på mange måter erfaring fra DotA. Til gjengeld er det nok hakket mer balansert en LoL da det fokuserer enda mer på et kompetitivt miljø.

 

 

Du kaller deg selv en spilldesigner også sier du at LoL er balansert? Jah balansert hvis alle spiller samme 'champion'.

 

Forretningsmodellen til LoL er bedre en HoNs, men mindre brukervennlig. Dette respekterer jeg S22Games VELDIG for.

 

 

@Rampage, er like mange, hvis ikke flere 'retards' i LoL enn i HoN. %Faktoren stiger med %Helheten.

 

Hva i allverden er en %helhet? I min erfaring er det retards i LoL også ja, men siden jeg har langt mer erfaring med HoN så kan jeg si at det er langt langt mer utbredt der. Startup-barrierene i HoN er helt latterlige fordi en så betydelig andel av de som spiller HoN er dotatards, og de spillerne som begynner med HoN ender likegjerne opp som de. Null hensyn til nybegynnere og douchebagfactor extraordinare. Du er svært heldig hvis du ikke havner på lag med minst en afk-er/whiner/leaver/retard or all of the above. Banlista mi er lang som et vondt år.

 

Hva er det som gjør S2 sin modell så mye mer brukervennlig enn Riot sin? De har startet med custom skins og alt mulig kosmetisk som man kan kjøpe inn, selv det "spesielle" man fikk ved å kjøpe spillet i beta kan nå kjøpes for penger. S2 sin modell gjør at hvem som helst kan bare starte å spille LoL og tjene IP som lar de kjøpe karakterer, S2 sin modell er langt mer tilgivende og lar folk begynne og slutte som de ønsker.

 

 

La oss si at det er 10% retards i både HoN og LoL. Selv om antallet stiger er %en konstant.

Lenke til kommentar

 

jeg skjønner ikke hvorfor jeg svarer deg, for du er her bare for å kverulere.

 

"5 games - 5 leavers- 5 tap, nuf' said... "

 

 

Hva mener du med deres tråd? Snakker du om Heroes of Newerth tråden? Jeg har vel aldri postet der, og tvilsomt jeg kommer til å gjøre det.

Kompisene mine og jeg spiller mest DoTA inhouse. Gammel tradisjon dør ikke fort, helt garantert ikke før DoTA2 dukker opp. Selv har jeg ikke spilt mer enn maks 100 HoN games.

Ja, det er en tøff læringskurve. Sånn sett er nok LoL bedre enn HoN. Men det er nada utfordring over newbienivået. Hvis man ønsker seg en dotaklon med utfordring spillemessig er HoN et helt klart et riktigere valg enn LoL.

Lenke til kommentar

La oss si at det er 10% retards i både HoN og LoL. Selv om antallet stiger er %en konstant.

 

10% er en sterk underdrivelse i et spill hvor ca. 1-3 spillere av 5 er på trynet. Og med tanke på hvor mange flere av nerdragerne som er i HoN, som denne tråden fint viser. De som rakker ned på LoL på ukonstruktive måter er nok de som også oppfører seg verst i HoN/Dota, fordi de er for "flinke" til å spille et noobspill som LoL, og dermed også rager ti tusen ganger verre når ting ikke går deres vei i HoN/Dota.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

La oss si at det er 10% retards i både HoN og LoL. Selv om antallet stiger er %en konstant.

 

10% er en sterk underdrivelse i et spill hvor ca. 1-3 spillere av 5 er på trynet. Og med tanke på hvor mange flere av nerdragerne som er i HoN, som denne tråden fint viser. De som rakker ned på LoL på ukonstruktive måter er nok de som også oppfører seg verst i HoN/Dota, fordi de er for "flinke" til å spille et noobspill som LoL, og dermed også rager ti tusen ganger verre når ting ikke går deres vei i HoN/Dota.

 

Jeg mener nåvel jeg har holdt argumentene mine solide uten noen særlig respons men jeg håper du ikke siktet til meg. Jeg vet ikke helt med denne prosentregningen jeg heller...o.O

Lenke til kommentar

Det jeg stusser over er folk som sier at LoL er easy. Er det ikke likt for alle?

 

Jo, men tydeligvis dras det enormt med nybegynnere mot LoL. Naturlig nok all den tid det er free2play og at de ikke straffer deaths etc. Det er helt klart et mer taktisk element inne i Dota enn det er i LoL noe som igjen gjør det vanskeligere for nybegynnere.

 

En av de aller største grunnene til at LoL blir mer spilt enn HoN er jo at LoL er free2play. Det er mange folk som nekter å bruke penger på spill, evnt. for unge til å betale prisen selv. Disse spiller garantert LoL eller har piratkopiert wc3 med dota.

Lenke til kommentar

Ser virkelig ikke poenget med og diskutere flere sider om HoN / LoL, kan dere ikke laget en tråd for og slåss over det?

 

Og er det noen som har prøvd clockgirl på denne måten.

 

Rageblade / Nashoor tooth / Banshee / Sorc boots / Wizard hat, og siste går til enten mere hybrid *as/ap* eller defensive, frozsen hearth / hourglass etc.

 

kjører med røde Magic pen eller as runes, gule hp/lvl blå ap pure eller as, og run speed eller hp quints.

 

9/0/21 eller du kan ta litt mere i offensive for mere as, spørs om du vil ofre cdr på summoners.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...