Gå til innhold

Den store League of Legends tråden


Anbefalte innlegg

Har dere lagt merke til at HoN proffen Chu har toppet rankingen på LoL etter to måneder med LoL spilling?

 

Har du lagt merke til at "WoW og Poker proffen" Athene toppet en Master League i SC2 etter en måned, men kun er 1450 i LoL? Er starcraft ubersuperlett?

 

Makes no sense :)

 

Letthet har derimot lite å gjøre med hvorvidt noe er moro eller ikke, de fleste spiller ikke spillene for at det skal være vanskelig, eller for å topper ratingen. Spiller bare for å ha det gøy med venner, selv om jeg gjerne tar en sjelden ranked game innimellom :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Makes no sense :)

 

Så klart det makes sense. Chu er en jævlig god MOBA spiller. At derimot Athene, som aldri har vært spesielt god på MOBA ikke ruler LoL er naturlig. Det er veldig stor forskjell på å være en god wow arena / sc2 spiller til å være god i MOBA.

Lenke til kommentar

Handler jo ikke om å finne hvilket spill som er best. Det er jo ingen tvil om at orginalen er best på alt utenom grafikk.

Det handler om at LoL spillere vil få en tøff overgang til DoTA2 hvis det er det eneste MOBA spillet de har prøvd/spiller.

 

Hvem snakker om overgang? Holder meg til LoL jeg, DotA 2 har jeg ingen behov for å spille!

Lenke til kommentar

Hvorfor jeg ikke er på toppen av rankingen? Det har vel noe med at man faktisk må investere tid i et spill som tross alt ikke er særlig kompetetivt kontra andre MOBAspill som feks. DoTA og HoN.

 

Jeg regner med at dere blir i LoL når DoTA2 kommer ut? Blir iallefall et stort sjokk på hvor mye hardere motstand dere vil få.

 

Nå er potten på LoL 6 ganger høyere enn HoN i DreamHack summer iallefall, og LoL er i WCG også.

LoL: 100 000 USD

HoN: 100 000 SEK

 

http://www.dreamhack.se/DHS11/2011/04/08/lol-season-one-championship-at-dhs/

http://www.dreamhack.se/DHS11/programme/esport/heroes-of-newerth/

 

Selv spiller jeg ikke LoL kompetetivt, men for å ha det gøy og det er gratis.

Man MÅ ikke spille spill for å få hardest mulig motstand vet du ;)

Lenke til kommentar

Makes no sense :)

 

Så klart det makes sense. Chu er en jævlig god MOBA spiller. At derimot Athene, som aldri har vært spesielt god på MOBA ikke ruler LoL er naturlig. Det er veldig stor forskjell på å være en god wow arena / sc2 spiller til å være god i MOBA.

 

Og SC2 er ikke i nærheten av WoW arena, derimot så tok det kun ca en måned før han var Rank1 i master league. Det betyr ikke at SC2 er et lett spill however :)

 

Uansett, så spiller nok de fleste LoL fordi det er gøy. De fleste leter ikke etter det vanskeligste, men det gøyeste spillet :)

 

Dersom man ikke er ute etter å være 1337 kewl med sin e-peen :]

Endret av Cemi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vil si det tar en hel del mer skill å kunne denye exp i LOL enn i for eksempel HoN.

Så om alt er så easy mode hvorfor er du ikke på toppen av rankingen?

 

 

Facepalm.

 

At LoL er i WCG er bare retarda ettersom det ikke er kompetetivt i det hele tatt. LoL er et spill for folk under 13 år. Dessuten kjøpte Riot LoL inn i WCG, thence your argument is invalid.

 

Det at pricepotten er større har vel KANSKJE noe med at Riot sin forretningsmodell er bedre (men mindre spillbalansert, mindre community orientert) enn S2Games?

Endret av Nightmare1518
Lenke til kommentar

Det folk som spiller HON ikke skjønner, er at folk flest synes LOL faktisk er mer gøy. Da er det likegyldig om det er "lettere".

 

Det er faktisk flere som spiller LoL.

 

Her antall timer spilt på xfire. (Som gir en god pekepinn)

 

League of Legends 112520 #3

Heroes of Newerth 12750 #9

 

Det er faktisk snakk om at LoL blir spilt 10 ganger mer en HoN. Det burde egentlig konstatere det meste. LoL trekker flere folk til å spille.

 

Som nevnt over også. Hvorfor er det egentlig 6 ganger større pengepremier i LoL? Skulle tro at pengepremiene og spilletiden brukt i spillene konstaterer at det faktisk er vanskeligere å være i verdenseliten i LoL enn HoN. (Om vi først skulle gå nedtil samme nivå på denne typen diskusjon).

 

Jeg spiller LoL fordi jeg synes det er gøy. Nå har kompisene mine prøvd også, og de er nærmest hekta allerede. Og ja, alle spilte Dota før.

Lenke til kommentar

Jeg må si jeg er helt enig i at vi har LoL i WCG. Jeg mener... Vi har jo Special Olympics. Det blir jo omtrent det samme.

 

Prispotten er større fordi LoL er gratis som fører til flere folk som bruker litt penger hver som fører til et større overskudd som fører til at Riot bestikker (sponser om du vil) turneringer som akkurat WCG og Dreamhack.

Endret av Nightmare1518
Lenke til kommentar

Det folk som spiller HON ikke skjønner, er at folk flest synes LOL faktisk er mer gøy. Da er det likegyldig om det er "lettere".

 

Det er faktisk flere som spiller LoL.

 

Her antall timer spilt på xfire. (Som gir en god pekepinn)

 

League of Legends 112520 #3

Heroes of Newerth 12750 #9

 

Det er faktisk snakk om at LoL blir spilt 10 ganger mer en HoN. Det burde egentlig konstatere det meste. LoL trekker flere folk til å spille.

 

Som nevnt over også. Hvorfor er det egentlig 6 ganger større pengepremier i LoL? Skulle tro at pengepremiene og spilletiden brukt i spillene konstaterer at det faktisk er vanskeligere å være i verdenseliten i LoL enn HoN. (Om vi først skulle gå nedtil samme nivå på denne typen diskusjon).

 

Jeg spiller LoL fordi jeg synes det er gøy. Nå har kompisene mine prøvd også, og de er nærmest hekta allerede. Og ja, alle spilte Dota før.

 

Beklager men å bruke XFIRE for å sammenlikne gametime er helt på tryne... Hvor mange % av folk bruker xfire når de gamer? Ikke mange av de som gamer hon! hvis det er 12,7K timer spilt HoN (tatt i betrakning at det der er pr.dag) så blir dette litt snodig når hon peaker 50k online med avg. gametime på 40 minutter!

 

 

LoL = Casual for moroskyld, alle er OP, derfor er det balanced ^_^ (derp)

HoN = Competitivt, litt småjusteringer (silhouette plz) og alt er fint

DotA = Gammelt og blir spilt av kinesere med 1000Mhz pcer.

 

my 2 cents

 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ingen dotaspiller med respekt for seg selv velger LoL over HoN. Med mindre man enten er sikkelig carebear eller under 14 år.

Jeg har spilt Dota mye, jeg har respekt for meg selv, og jeg spiller LoL. Nå kan du stikke fra diskusjonen her. Måte på til "Jeg veit best" innstilling skal man lete lenge etter. Tragisk. Respekter at folk finner LoL morsommere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ingen dotaspiller med respekt for seg selv velger LoL over HoN. Med mindre man enten er sikkelig carebear eller under 14 år.

 

Er noen merkelig dyr, de som velger å bli underholdt av spill fremfor knivende ragekonkurranse av dimensjoner. Og med tanke på mengden shitkids, whiners og elitist ragers (som ikke er snev bedre enn den jevne spiller) i HoN så skjønner jeg godt at folk heller tar LoL.

Lenke til kommentar

Ingen dotaspiller med respekt for seg selv velger LoL over HoN. Med mindre man enten er sikkelig carebear eller under 14 år.

 

Er noen merkelig dyr, de som velger å bli underholdt av spill fremfor knivende ragekonkurranse av dimensjoner. Og med tanke på mengden shitkids, whiners og elitist ragers (som ikke er snev bedre enn den jevne spiller) i HoN så skjønner jeg godt at folk heller tar LoL.

 

 

Yeah, fordi LoL har et community som er 10 ganger bedre, amirite?

Lenke til kommentar

Det var da fælt til hersketeknikker dere skulle bruke da?

"Nå kan du stikke fra diskusjonen her".

Jaha? Så mao. skal det ikke være en diskusjon men heller en monolog hvor alle er enige?

Du klarer iallefall ikke komme noen argumenter for hvorfor LoL er et super fantastisk MOBA.

Lenke til kommentar

Ingen dotaspiller med respekt for seg selv velger LoL over HoN. Med mindre man enten er sikkelig carebear eller under 14 år.

 

Er noen merkelig dyr, de som velger å bli underholdt av spill fremfor knivende ragekonkurranse av dimensjoner. Og med tanke på mengden shitkids, whiners og elitist ragers (som ikke er snev bedre enn den jevne spiller) i HoN så skjønner jeg godt at folk heller tar LoL.

 

 

Yeah, fordi LoL har et community som er 10 ganger bedre, amirite?

 

Tjah, langt bedre enn HoN ihvertfall, for å ikke nevne langt større, som naturligvis gjør den %messige retardfaktoren langt lavere, også mest fordi de fleste retardsa holder seg til HoN eller Dota for den saks skyld. De som fortsatt venter på Dota2 og klikker i vinkel når ting ikke går deres vei, både ingame eller communitymessig.

 

Det var da fælt til hersketeknikker dere skulle bruke da?

"Nå kan du stikke fra diskusjonen her".

Jaha? Så mao. skal det ikke være en diskusjon men heller en monolog hvor alle er enige?

Du klarer iallefall ikke komme noen argumenter for hvorfor LoL er et super fantastisk MOBA.

 

Og du mener at dine "alle som liker LoL er under 14 år eller carebears"-kommentarer på noen måte er god argumentasjonsteknikk?

 

Men de kan komme med nok av argumenter for hvorfor LoL er GØY, som jeg sist sjekket var en grunn til at man spilte dataspill ;)

Endret av Rampage
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...