Gå til innhold

Den store League of Legends tråden


Anbefalte innlegg

Mobafire er en glimrende side og lære og lære vekk tips / guider og lignende :) bra siden selv om du er ny eller gammel i gamet :)

 

er sykt mange av de guidene der som er utdatert pga endringer med patcher.

 

min personlige favoritt hvis jeg ikke helt vet hvordan jeg skal spille bygge en champ:

 

 

 

Må sjekke den ut. Virker som noen helt greier guides ettersom det jeg så.

 

Flere som synes LeBlanc er litt OP om dagene? Skaff deg litt levler, pp framover, bruk silence, tp tilbake, repeat. Gjør dette til personen er lav på hp, og bruk Ignite. Får du en chain er dette bare en bonus. Helt greit at Nidalee har counters, men synes LeBlanc gjør det bra mot de fleste...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gode LeBlancs er sjeldne, har iallefall ikke møtt mange. De fleste kan ikke spille henne, og da synes jeg ikke hun blir så veldig op i det hele tatt.

Er mange andre champs jeg synes fortjener en nerf, fordi de rett og slett er for lette å være op med

 

Edit: ordla meg feil. Fortjener ikke en nerf, men kanskje omformer litt på abilities, så de blir litt vanskeligere å bli op med mener jeg

Endret av mikaelvr
Lenke til kommentar

Da må jeg har vært bra heldig denne uken. Fælt så mange gode LeBlancs jeg har møtt. Problemet er at oppskriften for å drepe/harrase noen har vært den samme alltid. Lv 3, blink fram, silence(tar 1/4 hpen i lav lv ca), tilbake. Chains om mulighet. Enkelt og greit. Må nevnes at posisjoneringen ikke har vært tipp-topp på alle da.

 

Men de endret på Ryze for ikke så lenge siden da, noen formeninger hvordan han var til er blitt? Mer balansert, eller bare rett og slett op?

Lenke til kommentar

Enig med dem som sier at mobafire er en bra side. Bruker den selv, når det kommer nye heroes, som jeg ikke aner hva slags items skal ha.

 

 

Når det gjelder OP champions. Malzahar er den mest OP championen på hele spillet, Den kan ødelegge en tank lett i high level grunnet "W" spellen (har desverre ikke navn).

Også scaler jo ultien sinnsykt bra med AP:p

Lenke til kommentar

Void Zone.

Ja - den er kanskje den best effektive dps spellen mot tanks i spillet når man er high level.

Men nei, den kan ikke ødelegge en tank lett. Den tar x % av hp i sekundet. Hvis man møter en treig tank mister han kanskje 10-20% hp før han kommer seg ut. Det er fortsatt en lang vei å gå til 0!

 

Og desutten. Hvor ofte trenger man å nuke tanken? Men ignorerer tanken såfremt det er mulig. 1v1 mot en tank skjer sjeldent, og det er som regel lett for en tank å stikke av fra Malz om noe skjer.

Lenke til kommentar

Tar nok med DPS med void zone i sekundet med ca 800-1000 AP. + jeg kjører ignite + exhaust som summoner spells, så blir vanskelig for han å stikke av,med mindre jeg blir targetta av andre og dør.

 

Har da ikke sagt at jeg skal fokusere tank:p? bare sier hva malzahar er i stand til.

 

har du sett noen spille malzahar???? man skal ikke la han du fokuserer løpe ut av voidzone. det er jo bare dumt.

 

Du bruker spellsa i denne rekkefølgen [Q][E][W][R] [ignite] (i og med at den ikke bryter ultien din] og avslutter med exhaust hvis han ikke dør.

 

Og iløpet du har casta de spellsa, har du forhåpentligvis en voidling i tillegg, som gjør ganske bra DMG og er superrask;D

Lenke til kommentar

Det er en super setup det. Exhause så det er lettere og treffe. Ignite sammen med den andre DOT spellen gir en insane høy DPS også.

 

Hadde du kjørt Exhaust/ignite mot et balansert team som malz skal du være utrolig utrolig epic på plassering og ha et utrolig defensive lag på din side :p ellers hadde du blit overkjørt uten flash / ghost.

 

Bedre og la Tanks/Melee Tought/carry ta exhaust

Lenke til kommentar

hvordan skal du bli overkjørt :p?

 

 

Du spiller som oftest mid, noe som gjør deg ekstremt vanskelig å pushe mot. ( Malzahar er ekstremt bra mid, og kan farme utrolig bra:>)

 

Når noen er miss skal du jo selvfølgelig spille safe.

 

Du skal holde deg bak i team battles, ikke i melee range.

 

du skal ikke løpe rundt i solo i lanes om hele det andre laget er miss, og ditt lag er samla i en annen lane....

 

 

om du blir overkjørt så lett med malzahar, er det noe du gjør feil:)

Lenke til kommentar

Exhaust er også en sykt bra defensiv spell. Og om noen er miss andre steder på kartet er du like mye død når det kommer 3 personer mot deg om du er garren, jarvan eller Xin.

 

Selv bruker jeg aldri ghost siden jeg syns den fungerer dårlig i forhold til exhaust/flash, exhaust/ignite eller flash/ignite.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Exhaust er en bra spell har aldri sagt noe anna, men den er ikke en spell som malz burde bruke.

 

Flash/Ghost flash/ignite er så og si eneste gode combo jeg ser for meg til malz.

 

Exhaust er jo ikke 100% blind lengre heller.

 

Men flash kan du bruke til og komme deg vekk over vegger, du kan komme deg bak tårn vis gangtrain kommer, du kan flashe til fienden og ulti for og drepe. og videre, flash er en allaround bedre spell en exhaust på malz

Lenke til kommentar

flashe for å drepe med ulti:p aldri sett noen gjøre det før.

 

men som sagt, komme deg bak tårn hvis gangstrain kommer? OM NOEN ER MISS SKAL DU SPILLE SAFE:D

 

selv om det ikke er 100 % blind, det er fortsatt 75, og slower en god del. da kan du til og med ende opp en kill hvis du kiter han rundt tower/ han blir slowa såppas at lagkameratene dine rekker å ta han igjen

 

Men dette kan være en evig diskusjon. Folk har forskjellige meninger når det gjelder hvilke spells som er best, og sånn er det bare =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...