Gå til innhold

Den store League of Legends tråden


Anbefalte innlegg

Inntrykket mitt er at de som tror på elo hell er de som er gold og under som tror at alt de gjør er riktig og at de aldri gjør noe feil. De har tross alt sett sin fair share av LCS games, så nå hører de hjemme i challenger.....

 

Agreed! Trenden synes å være at er det noen som kjefter på andre for alt, og har en generelt dårlig attitude, så er dem stort sett i gold.

Type tryhards som siden ikke er bedre enn gold, blir ragekids istedet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva legger folk egentlig i tryhard? Har sett dette slengt rundt en del fra bla. motstanderlag mot streamere som spiller soloq, vanligvis etter at streameren har slept sitt eget lag til seier :hmm:

Leona som bruker flash og E på lvl 2 for å prøve på en kill. Spiller man duo/5 mann med skype så kan man gjøre sånt, men i soloq er det bare å prøve å altfor hardt i mine øyne.

Lenke til kommentar

Jeg har aldri skjønt poenget med ett uttrykk som per (litterær) definisjon beskriver en person som prøver hardt. Det er tross alt å vinne som er poenget. Det blir liksom ett oksymoron å si det. Bruke det å prøve og vinne ett spill der hele objektivet er å nettopp vinne. Som om det er bedre å gå inn for å tape... Idunevennobro.

Men, interwebs iz srz bzns.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hva legger folk egentlig i tryhard? Har sett dette slengt rundt en del fra bla. motstanderlag mot streamere som spiller soloq, vanligvis etter at streameren har slept sitt eget lag til seier :hmm:

Leona som bruker flash og E på lvl 2 for å prøve på en kill. Spiller man duo/5 mann med skype så kan man gjøre sånt, men i soloq er det bare å prøve å altfor hardt i mine øyne.

 

Så hva om Leona bruker flash+E på lvl 2 og får seg en kill, er det feil? Hvordan kan man prøve "altfor hardt" i et PvP spill?... Det svaret var det jo ikke mye hjelp i, men kanskje er du en av de som bruker det som et skjellsord?

 

Jeg har aldri skjønt poenget med ett uttrykk som per (litterær) definisjon beskriver en person som prøver hardt. Det er tross alt å vinne som er poenget. Det blir liksom ett oksymoron å si det. Bruke det å prøve og vinne ett spill der hele objektivet er å nettopp vinne. Som om det er bedre å gå inn for å tape... Idunevennobro.

 

Men, interwebs iz srz bzns.

Enig her, det virker litt som et ord man slenger ut etter å ha tapt en kamp mot en overlegen spiller.

 

Eller er meningen i lol at alle skal være venner og at det viktigste er å delta, ikke vinne?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Hva legger folk egentlig i tryhard? Har sett dette slengt rundt en del fra bla. motstanderlag mot streamere som spiller soloq, vanligvis etter at streameren har slept sitt eget lag til seier :hmm:

Leona som bruker flash og E på lvl 2 for å prøve på en kill. Spiller man duo/5 mann med skype så kan man gjøre sånt, men i soloq er det bare å prøve å altfor hardt i mine øyne.

 

Så hva om Leona bruker flash+E på lvl 2 og får seg en kill, er det feil? Hvordan kan man prøve "altfor hardt" i et PvP spill?... Det svaret var det jo ikke mye hjelp i, men kanskje er du en av de som bruker det som et skjellsord?

 

Jeg har aldri skjønt poenget med ett uttrykk som per (litterær) definisjon beskriver en person som prøver hardt. Det er tross alt å vinne som er poenget. Det blir liksom ett oksymoron å si det. Bruke det å prøve og vinne ett spill der hele objektivet er å nettopp vinne. Som om det er bedre å gå inn for å tape... Idunevennobro.

 

Men, interwebs iz srz bzns.

Enig her, det virker litt som et ord man slenger ut etter å ha tapt en kamp mot en overlegen spiller.

 

Eller er meningen i lol at alle skal være venner og at det viktigste er å delta, ikke vinne?

 

Hvem sa noe om å få seg en kill? Er du sikker i din sak og gjør noe riktig så er det jo ikke feil, og er det verdt å prøve på så gjør man jo selvfølgelig det. Poenget er at jeg tenker på det som et utrykk som man bruker hvis det er stor sjanse for å faile, og man like greit kunne spart flashen, og heller venta på en mer sikker kill. Jeg har aldri likt å spille high risk, og venter heller på at sjansen byr seg, istedenfor at jeg skal waste summoner på level 2, hvis du ikke får noe ut av det selvfølgelig.

 

Jeg kan ikke huske sist jeg kalte noen for en tryhard, eller skjelte noen ut mens jeg spilte, så den kan du spare deg for. Raging la jeg fra meg for en god stund siden for å si det sånn :)

 

Jeg har forøvrig heller aldri kalt en motstander for en tryhard, det er jo bare bittert. Meningen er jo å vinne.

Endret av fiskerdigg
Lenke til kommentar

Da misforstod jeg deg fisk, jeg oppfattet at det var et uttrykk du godt kunne bruke :)

 

Jeg er enig i at det er tullete å kaste bort spells på forsøk der du må ha flaks for å lykkes, men jeg har sett uttrykket brukt en del på folk som dominerer kamper. Det er det jeg ikke skjønner, spillte han "for bra" den kampen?...

Lenke til kommentar

Da misforstod jeg deg fisk, jeg oppfattet at det var et uttrykk du godt kunne bruke :)

 

Jeg er enig i at det er tullete å kaste bort spells på forsøk der du må ha flaks for å lykkes, men jeg har sett uttrykket brukt en del på folk som dominerer kamper. Det er det jeg ikke skjønner, spillte han "for bra" den kampen?...

Ser at det kunne misforstås litt ja, sorry ^^

 

I sånne tilfeller hvor man blir dominert så er det vel bare for at man er bitter, og at man blir regelrett fucked over av noen som er bedre. Synes det minner litt om janteloven på en måte, skal ikke være bedre enn andre typ. Føler det er på linje med å si gg easy når man har knust noen, veldig unødvendig rett og slett. Skaper jo bare dårlig stemning.

Lenke til kommentar

GG easy er visst ban-materiale så vidt jeg har forstått så det blir slått hardt ned på.

 

Selv så syntes jeg egentlig at gg på slutten av en kamp der det ene laget kjørte over det andre heller ikke er passende. Har fått med meg at det kan sees på som takk for kampen, og da er det jo greit, men det burde finnes en bedre måte å si det på synes jeg. Jeg liker fremdeles ikke å få "gg" fra motstander når jeg vet at vi spillte ræva :p

Lenke til kommentar

GG easy er visst ban-materiale så vidt jeg har forstått så det blir slått hardt ned på.

 

Selv så syntes jeg egentlig at gg på slutten av en kamp der det ene laget kjørte over det andre heller ikke er passende. Har fått med meg at det kan sees på som takk for kampen, og da er det jo greit, men det burde finnes en bedre måte å si det på synes jeg. Jeg liker fremdeles ikke å få "gg" fra motstander når jeg vet at vi spillte ræva :p

Ja, og godt er det. Unødvendig å være et rasshøl.

 

Skriver gg stortsett uansett hvordan det går, men har det vært jevnt og en spennende match, så skriver jeg heller wp fun game uansett om jeg taper eller vinner. Men det er vanskelig å ikke være bitter :p

Lenke til kommentar

 

GG easy er visst ban-materiale så vidt jeg har forstått så det blir slått hardt ned på.

Ja, og godt er det. Unødvendig å være et rasshøl.

 

Jeg rapporterer vedkommende som sier "gg easy" uansett om det noen på motstanderlaget eller en på mitt lag.

"Saying "gg easy" is bad sportmanship, and a reportable offense" <- det er ihvertfall det jeg sier i endchat.

 

Og hva "tryhards" angår:

http://forums.na.leagueoflegends.com/board/showthread.php?t=1159670

 

Jeg må innrømme jeg ikke egentlig visste hva det betydde, men jeg synes det er et festlig ord (men jeg bruker det med omhu). :green:

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar

Jeg må ærlig innrømme at jeg skriver 'gg wp :)' samme om jeg vinner, taper eller fullstendig kjører over det andre laget.

Det er fordi det alltids er en eller to som faktisk spiller tålelig bra på det andre laget og at de kunne ha vunnet om de 3 andre var bare litt bedre.

 

Hender også at jeg rager på medspillere. Men det er kun etter at jeg gjentatte ganger på en helt normal og høffelig måte har bedt vedkommende om å ikke gjøre det dumme han gjorde.

Da hender det nok at jeg kan kalle vedkommende dumbass eller moron. Hvis en ser på det med litt skrått blikk så er det jo egentlig ikke flaming, men snarere fakta. :p

Flamer dog aldri så mye og grovt at jeg fortjener en report.

 

Jeg gjør mange feil selv, men feilene til tross, jeg føler ikke at jeg fortjener å være i Bronze. Silver eller kanskje Gold 5.

Til tross for at jeg hater spillet, fordi Bronze bare er en haug med troll fordi spillet er gratis, så fortsetter jeg å spille. Merkelig nok.. :p

Endret av Cappo
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Uff, nå spilte jeg akkurat et game hvor jeg campa midlane (min Galio midlane blindpicka seg selv inn i Lee Sin), Lee startet med å flame sin jungler.
Jungleren blir sur og springer bare ned midlane for å bli drept resten av gamet.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

Tryhards er folk som spiller for å vinne, av og til misliker man at folk er tryhards i normal games, fordi man vil gjerne practice uten å bli roflstompa av big plays. I ranked blir du sett ned på hvis du ikke tryharder.

 

Spillte forøvrig nettopp med en 4-man-premade, og burde leavet i champion-select. Dette er folk som spiller for moro skyld og du blir matchet mot folk som er mye bedre enn dine folk, dessverre. Nytter ikke å carrye sånt.

Lenke til kommentar

I normals spiller eg mer med venner og for gøy, enn for å gå inn for å winne.

 

Wikipedia beskriver dette ganske greit:

 

 

A person usually of little talent who tries hard, especially through imitation, to succeed, usually to gain fame or popularity.

Man kan selvfølgelig diskutere om man har "litle talent og slikt, men hovedpoenget er det samme.

Endret av Numite
Lenke til kommentar

Leste gjennom tråden på league forumet og plukket ut etpar gullkorn som definerer tryhard:

 

 

 

LONG ago, it used to mean someone who really wanted to win, but was a spectacular failure at it. That that player was trying TOO hard and failing because of it.
Now? It's just a stupid insult hurled at people actually kicking ass and taking names.

 

 

 

-In positive context, tryharding would be last hitting, buying wards, communicating, concentrating etc.

-In a negative context, tryhard would be like, back dooring when you are up 22 kills, just makes you look like an ass.

 

 

 

it means you won and you didnt even have the decency to look like you dont give a **** you sir, are no gentleman. GOOD DAY TO YOU
Les med sarkastisk tone
Endret av UriasX
Lenke til kommentar

Jeg hater at folk trollpicker og "chiller" altfor mye i Normals. Er akkurat som om folk tenker "jamen dette er jo normal, så derfor picker jeg hva jeg vil og driter i hele team compen". Jeg spiller for å vinne uansett ranked eller normal, men altfor mange har den attituden der.

Lenke til kommentar

Nah, bedre at folk prøver nye heroes og slikt i normal enn i ranked mener nå jeg. :p

 

Har nesten sluttet å bry meg om ranked også. Finnes jo ikke annet enn trolls i Bronze og jeg kommer meg jo aldri vekk derfra heller siden jeg ofte spiller support så jeg ikke akkurat kan hjelpe til mye med å carry game heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...