Gå til innhold

Den store League of Legends tråden


Anbefalte innlegg

Kjøpte meg Lux istad, og digger henne sålangt. Noe jeg har merket er at du må ha gode spillere rundt deg for å få til noe særlig(kan hende det er pga. jeg er noob da).

 

Here's something for ya:

Don't Feed Lux - Champion Spotlight Alternative

Mechanical Lux - Detailed Ability Mechanics

 

Og som Lux-spiller er denne et must:

Steel Legion Lux

;)

 

 

Edit:

Går det an å poste Youtube-linker som BARE en direktelink? :glare:

Sparer plass på siden, og gjør den også raskere å laste...

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er meget mulig at du har rett i dette, ettersom jeg selv mener at jeg ikke hører til noe høyere enn gold. Tror at det er mer enn 10% i gold og høyere pga leaguesystemet, men er ikke sikker på dette.

Stemmer for min del, jeg kom opp i plat 1, men var for dårlig til Diamond, og begynte å gi litt faen, og woops -> plat 5, spiller med folk langt nede i gold.

 

Lenke til kommentar

Har kjøpt Vayne siden jeg spiller bare mid og ADC for tiden. Men vet liksom ikke helt va som lønner seg for henne. Føler aldri jeg blir så fed som en eventuel Vayne på motstanderlaget?

 

Jeg hadde 117 farm etter 12 minutt sist game. Men det kosta meg 1 death :/ hvordan bør jeg bruke Vayne? noen forslag?

Lenke til kommentar

Vayne guide: Rush botrk ---> kill stuff.

 

Er liksom ikke så mye annet enn mechancis med Vayne. 117 farm på 12 minutt med 1 death burde være mer enn bra nok for å være svært relevant videre.

 

Hva mer er å si? Med en gang hun når lvl6 så har hun enormt kill-potential og kan gå all-in mot de fleste andre i botlane

Endret av EternalSunshine
Lenke til kommentar

Har kjøpt Vayne siden jeg spiller bare mid og ADC for tiden. Men vet liksom ikke helt va som lønner seg for henne. Føler aldri jeg blir så fed som en eventuel Vayne på motstanderlaget?

Vayne kan være vanskelig å spille.

 

Selv får jeg det ikke til i det hele tatt normalt.

 

Det sagt så er det slik at Vayne er en champion som er veldig avhengig av gode mechanics og posisjonering.

 

Hvis du slåss før lvl 6 botlane med vayne, er det veldig viktig å sørge for at supporten din enten har vision control, eller plasserer ward i buskene der du slåss. Det er en stor fordel for vayne å slåss inne i, eller i nærheten av buskene.

 

Hvis du blir angripet, kan det å tumble inn i buskene være en veldig bra måte å sørge for at de mister deg og minimerer skaden du tar. Hvis supporten din blir angrepet i nærheten av buskene, så bør du klare å posisjonere deg med tumble og bruke condemn for å få til en stun.

 

Som vayne, som ikke har så mye burst, er det viktigere enn for andre ADC å angripe riktig champion.

 

Hvis du er mot en support som kan burstes ned av deg og support, kan det være riktig å drepe support, men som oftest er det viktig å fokusere ADC til motstander - og at din support gjør det samme.

 

Hvis for eksempel blitz grabber sona, men du får condemn på blitz, så er det å angripe ADC det riktige valget i de aller aller fleste tilfeller. Derimot hvis du slåss mot zyra som har blitt poket ned først, kan det å gå all in på zyra (hvis du unngår grasping roots) være riktig - og hvis du ikke får til en condemn inn i veggen, bruk den for å få motstanderens ADC vekk mens du dreper zyra.

 

Det er en grunn til at man sier "those Vayne mechanics" både negativt om egen Vayne som suger, og positivt om en Vayne på motstanderlaget som carrier alene ... Vayne er avhengig av mechanics og riktig bruk av skills (ikke å treffe med skillshot, men å bruke dem riktig) i mye større grad enn de aller fleste andre ADC.

 

Sammenlign for eksempel med Caitlyn - som er ekstremt enkel å spille ... (auto attack harass og nuke harass ... stort sett) ... en annen verden.

 

Så det er ikke rart at du ikke får helt teken på vayne når du akkurat har begynt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Vayne sliter jeg og med.
For autoattack reliant for min spillestil.

Og kunne "orbwalke" er bortimot helt must på hun.

Alle utenom et spell er AA basert og det spellet som ikke er AA basert er i tillegg vanskelig å utnytte fult ut.

Lenke til kommentar

Jeg hadde Vayne, men hverken likte å spille henne, eller fikk i det hele tatt til når jeg prøvde, så det endte med at jeg brukte en av mine 3 refunds på å bli kvitt henne fra champ-listen min.

Jeg brukte tilogmed RP under tilegnelsen (50% champ-salg) - hvilket jeg kunne leve med - men grunnen til at jeg valgte å bruke en refund var fordi jeg fant 0 forståelse for noen mangel på skills, selv under ARAM: å etterhvert få slengt "fcking noob feeder idiot" i trynet (hadde da en score på 2/22/15), selv om jeg hadde sagt både i main-chat'en og i starten av runden at jeg ikke kunne spille henne, var ikke akkurat noe som gjorde at jeg hadde lyst til å prøve å bli bedre med Vayne, eller eie henne noe mer i det hele tatt.

 

Spurte først support om dem kunne bare bytte ut Vayne med en annen champ fra samme pris-Tier, men det var "imot deres retningslinjer", så da ble det en refund.

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar

Hva er problemet til enkelte i LoL...? Jeg spillte en runde vanlig PvP Classic idag, og siden jeg var premade med en som ønsket Irelia (min favoritt), så bad jeg om å få være support - hvor jeg sa i main chat'en jeg trengte trening som support - og var da bot som Nami sammen med MF mot Blitz og Vayne. Etter få minutter gikk MF bare fullstendig rage på meg uten at jeg helt vet hvorfor (jeg prøvde å så godt jeg kunne å gi både kills og creeps til MF):

"omg"

"noob"

"noob nami"

Og da jeg fikk ved et uhell et kill pga. auto-attack (noe jeg også skrev og bad om unnskyldning for), fikk jeg bare "stfu", "you're on your own", og så gikk MF mid.

 

Mtp. denne artikkelen:

http://www.gamer.no/artikler/154384/raseri-senker-vinnersjansene/

...jeg fikk overhodet ikke lyst til å prøve å gjøre mitt beste engang når det bare var sånne kommentarer å få.

Jeg var på nippet til å bare trykke Alt+F4, men et par av de andre på laget gav meg noen ping og hints til hvordan jeg kunne hjelpe, så jeg ble ihvertfall runden ut.

 

Runden endte med tap - jeg fikk K/D/A på 3/10/22, og MF 12/13/13

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9

Spiller du på west? Isåfall, hva heter du? Jeg kan adde deg slik at vi kan spille litt sammen for fun noen ganger? Vi er en gjeng som bruker skype og er hyggelige :) (Vi er alle lvl 30 og spiller mye ranked, så vi kan nok hjelpe med en ting eller to også :) )

Lenke til kommentar

Spiller du på west? Isåfall, hva heter du? Jeg kan adde deg slik at vi kan spille litt sammen for fun noen ganger? Vi er en gjeng som bruker skype og er hyggelige :) (Vi er alle lvl 30 og spiller mye ranked, så vi kan nok hjelpe med en ting eller to også :) )

 

Takker for tilbudet, men jeg er på East desverre:

http://www.lolking.net/summoner/eune/37320309#profile

 

Edit:

Er ekstra ergelig at en leavet under den siste, avgjørende 3v3 ranked matchen - en match vi hadde vunnet soleklart om ikke for det - og jeg havnet derfor bare i Bronze IV, noe jeg føler jeg stadig må forklare og forsvare. :mellow:

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar

Må man være i lvl 30 for å spille ranked?

 

Ja, ranked kan kun spilles ved lvl. 30. Da har du alternativene 3v3 ranked eller 5v5 ranked som et lag (du må da være i et lag sammen med minst 4 til), eller spille solo/duo (da enten alene eller sammen med en fra vennelisten din som også er lvl 30).

 

Å det beste tipse jeg kan gi for å bli bedre er å prøve alle champs minst 1 gang for å virkelig forstå hva spellsa gjør osv. Det gjør det mye lettere.

 

^ This(!) - jeg sliter fortsatt mot flere champs, rettogslett fordi jeg ikke vet hva dem kan gjøre og hvordan dem gjør det. :blush:

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...