Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Spørsmål om utroskap


Anbefalte innlegg

Hei

 

sitter med et spørsmål e trenger litt meninger med. Så kom med ALT av innspill. Trenger så mye feedback som mulig

 

E har holdt på med ei jente i noen mnd nå.. Hun kom ut av et 3 års forhold i januar og vi fant tonen så å si rett etter dette.. Siden da har vi hatt myye kontakt. Sendt masse meldinger og vært hos hverandre mange helger, vi bor 3 timer fra hverandre.

 

Vi gikk forrige uke ut å gjorde forholdet vårt offentlig.. Men det er nå i ettertid jeg finner ut av ting.

 

har funnet ut at hun allerede i januar lå med en hun jobber med, og var på date med han på valentines day i februar.. Likevell mener hun at hun ikke har gjort noe galt fordi vi ikke var i et forhold..

 

Hva mener du?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, vanskelig. Når jeg holder på med en jente, og jeg ikke har avklart at det bare er seksuelt, så holder jeg meg bare til hun. Det samme gjorde damen når vi begynte å holde på. Var ingen avtale om at vi skulle bare holde oss til hverandre, men det var underforstått. Ser ikke det positive i å ligge med andre om man prøver å etablere noe.

 

Helt ærlig synes jeg dette er noe man kan være åpen om. Jeg hadde ikke hatt samvittighet til å ligge med andre om jeg ga uttrykk for at jeg hadde noe på gang med en jente.

Endret av McBitch
Lenke til kommentar

Hmm, vanskelig. Når jeg holder på med en jente, og jeg ikke har avklart at det bare er seksuelt, så holder jeg meg bare til hun. Det samme gjorde damen når vi begynte å holde på. Var ingen avtale om at vi skulle bare holde oss til hverandre, men det var underforstått. Ser ikke det positive i å ligge med andre om man prøver å etablere noe.

 

Helt ærlig synes jeg dette er noe man kan være åpen om. Jeg hadde ikke hatt samvittighet til å ligge med andre om jeg ga uttrykk for at jeg hadde noe på gang med en jente.

Hmm... Takk for innspill. Men ja, d er det jeg også mener og har gjort siden vi så å si ble kjent.. Vi har flørta lenge! Så siden hun da lå med en fyr mens vi holdt på å flørte mener jeg at hun gikk over streken. Fordi det vi har sammen er ikke bare seksuelt. Men igjen så føler hun at vi ikke holdt på på den tiden.

Lenke til kommentar

Dere flørta, dere tilhørte ikke hverandre på den tiden.

 

second that.

 

Du får bare leve med det om du aksepterer det eller ei. Tenk heller på det forholdet dere har nå, det er verdt så mye mer enn et ligg...

 

Jeg vet hvordan det er å få en slik i fleisen, hvis det plager deg så kan dere heller bare snakket åpent om det (som tidligere foreslått).

Lykke til.

Lenke til kommentar

Dere flørta, dere tilhørte ikke hverandre på den tiden.

 

second that.

Third.

 

Dere hadde ikke etablert noen "avtale" om at dere skulle være eksklusive. Og det er ikke sikkert at hun på den tiden hadde noen hensikt om at dette skulle bli noe mer, i og med at hun nettopp hadde kommet ut av en tre år langt forhold. Hun ville muligens bare ha det litt gøy.

 

Jeg syns ikke hun har gjort noe galt.

 

Hun har jo selv sagt at hun ikke syns dere "holdt på" på den tiden.

 

Også må jeg bare spørre, hva legger du i begrepene "holde på" og "flørte"?

Lenke til kommentar

Jeg ville i allefall stilt meg selv spørsmålet:

 

kan jeg stole på henne i fremtiden? Selv om dere "kun" har flørtet den første perioden danner jeg meg et visst inntrykk av hennes holdninger.

 

Kan se ut som om hun tar litt lett på tingene - og muligens at hun tar deg litt for gitt. Forutsatt at jeg har forstått din historie rett!

 

Uten sammenligning forøvrig, men eksempel på holdninger:

Du kan jo tenke deg at du begynner å date ei som allerede er i et forhold. Så avslutter hun forholdet med den andre for å starte et nytt forhold med deg. Hva sier dette deg? - jeg ville personlig begynt å tenke på hennes holdninger og hvor lett hun tar tingene. Er hun seriøs? gjør hun dette igjen? osv...

 

 

Men tilbake til emnet:

Du må jo selvfølgelig tenke nøye igjennom hva du gjør. Er jo ikke sikkert det er verdt å miste henne? ;-) og så spørs det jo om hun kanskje kan ha litt rett i at denne flørtingen ikke var så veldig intens før dere ble sammen? at dere bor tre timer fra hverandre kan tyde litt på det :-)

 

Følg hjertet, men ikke la deg knuse for en hver pris - så går det nok bra :-)

 

hilsen Dr. Phil... :thumbup:

Lenke til kommentar

Det er fullstendig bortkastet å skulle avgjøre om hun har vært utro eller ikke, det er du som må finne ut om du kan leve med det eller ikke.

 

Hjelper det deg om vi sier at hun ikke har vært utro, blir det lettere å glemme eller akseptere det hun gjorde?

 

Hvis du vil ha min mening, så mener jeg at man ikke holder på med flere samtidig, og heller ikke kan unnskylde seg med at man ikke var enige om noe eksklusivt.

 

For meg er det opplagt at dersom jeg har noe på gang med ei jente, så er det bare oss to, selv om vi ikke har gjort noe offisielt eller snakket noe om det. Jeg tar det ikke opp.

 

Men du får også tenke over hvor langt du mener dere hadde kommet, og om dere virkelig hadde noe på gang allerede da.

Lenke til kommentar

Hadde det slik selv for ca. ett år tilbake. Vi bodde 3 timer fra hverandre, møttes i helgene stort sett. Vi hadde ikke bestemt oss for å være kjærester enda, og da det hadde gått noen mnd. på denne måten fikk jeg vite han hadde vært til sengs med en annen jente. Kunne jo ikke påstå at han hadde vært utro, men det gjorde noe med meg. Likevel har det nå vært av og på mellom oss i ganske lang tid, til tross for at han også ved andre anledninger har bevisst gått inn for å date andre. Da jeg bestemte meg for at dette måtte ta slutt, ble han ivrig på at vi skulle bli kjærester! No way, sa jeg og kom med en løgn om at jeg selv hadde funnet en annen....

Lenke til kommentar

Tusen takk for skikkelig god respons! Hadde ikke trodd på så mye tilbake meldiger.. Alle som har skrevet har hjulpet meg på en eller en annen måte ved og komme med kommentarer og synspunkt e ikke har tenkt på. Og takk til de som forstår meg og situasjonen jeg er i.

 

Men, leser du dette å sitter med en egen erfaring selv du vil dele? Hversegod :)

Lenke til kommentar

Tusen takk for skikkelig god respons! Hadde ikke trodd på så mye tilbake meldiger.. Alle som har skrevet har hjulpet meg på en eller en annen måte ved og komme med kommentarer og synspunkt e ikke har tenkt på. Og takk til de som forstår meg og situasjonen jeg er i.

 

Men, leser du dette å sitter med en egen erfaring selv du vil dele? Hversegod :)

 

 

Betyr dette at du har konkludert?

 

I såfall vil vi gjerne vite utfallet :-)

Lenke til kommentar

Tusen takk for skikkelig god respons! Hadde ikke trodd på så mye tilbake meldiger.. Alle som har skrevet har hjulpet meg på en eller en annen måte ved og komme med kommentarer og synspunkt e ikke har tenkt på. Og takk til de som forstår meg og situasjonen jeg er i.

 

Men, leser du dette å sitter med en egen erfaring selv du vil dele? Hversegod :)

 

 

Betyr dette at du har konkludert?

 

I såfall vil vi gjerne vite utfallet :-)

Ja... Vell, jeg står på mitt og mener at hun gjorde noe dumt der. Tenkte seg litt for lite om før hun handlet.. Men er desverre ingenting og gjøre med fortiden :(

 

Men var godt med litt synspunktet.. :) Men vi er fortsatt sammen til alles informasjon, og håper det blir sånn en stund :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...