Gå til innhold

HP dumper Windows 7


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Windows 7 er ikke designet for bruk på tablet, og Microsoft har heller ikke vist noen interesse for dette markedet med Windows 7. Dermed er det ganske naturlig at HP dropper Microsoft på Slate-prosjektet.

 

Det vil nok dukke opp igjen ganske kjapt, men noen små endringer.

 

Jeg synes HP har gitt et godt svar der, som sier ganske mye.

Endret av TEE
Lenke til kommentar

Skal si du går grundig til verks. :thumbup:

Jo, men så er jeg også grundig lei av folk som kritiserer iPad

Men det er så enkelt! :D

 

 

 

Jeg er nok ikke blant dem som vil begraves med mine Apple-produkter, dem er det så altfor mange av fra før. iPad ser grei ut den. Til sitt bruk.

 

Men jeg hadde håpet på noe mer spennende med iPad. Bruksområdet er så begrenset. Jeg har i utgangspunktet ikke noe i mot iPad, jeg er egentlig bare så fryktelig, fryktelig skuffet over hva den er og ble. Jeg ville faktisk gjerne hatt OS X på padden istedenfor iPhone OS...

Lenke til kommentar

Jeg er enig i at bruksområdet nok er noe begrenset. Jeg er også enig i at det hadde vært kjekt med OS X, men OS X er ikke fingervennlig og jeg mener derfor at iPhone OS som er laget for fingerbetjening fra bunnen av var det eneste riktige valget.

 

Kompromisset mellom enklere funksjonalitet for å gi ytelse og batteritid var nok sannsynligvis et vanskelig et, men resultatet er i bunn og grunn greit når man bruker den til film, musikk og bøker.

 

-KJ

Lenke til kommentar

Jeg er også enig i at det hadde vært kjekt med OS X, men OS X er ikke fingervennlig og jeg mener derfor at iPhone OS som er laget for fingerbetjening fra bunnen av var det eneste riktige valget.

Forsåvidt greit og forståelig det du sier, men du snakker som om det ville være umulig å bruke fingrene på OS X, eller umulig å gjøre de endringene som må til.

 

Jeg vet ikke om du har prøvd, men Windows 7 fungerer faktisk fint med fingerbruk (iallfall med mine fingre), og enda letter blir det om du skrur opp DPI'en. :)

Ideelt er det ikke men det er iallfall nærmere det jeg ønsker meg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Jeg er også enig i at det hadde vært kjekt med OS X, men OS X er ikke fingervennlig og jeg mener derfor at iPhone OS som er laget for fingerbetjening fra bunnen av var det eneste riktige valget.

Forsåvidt greit og forståelig det du sier, men du snakker som om det ville være umulig å bruke fingrene på OS X, eller umulig å gjøre de endringene som må til.

 

Jeg vet ikke om du har prøvd, men Windows 7 fungerer faktisk fint med fingerbruk (iallfall med mine fingre), og enda letter blir det om du skrur opp DPI'en. :)

Ideelt er det ikke men det er iallfall nærmere det jeg ønsker meg.

 

Men det er nettopp der hele essensen i Apple's srategi ligger. Alt skal være ideelt. Og den strategien er vel det som gjør produktene så populære også.

 

Forøvrig har vel aldri meningen med iPad vært å erstatte desktop PC'en heller.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Men det er nettopp der hele essensen i Apple's srategi ligger. Alt skal være ideelt. Og den strategien er vel det som gjør produktene så populære også.

Å bruke et særdeles sterkt begrenset OS er ikke ideelt... ;)

 

Det er helt ideelt om dine bruksområder samsvarer med begrensningene.

Lenke til kommentar

Men det er nettopp der hele essensen i Apple's srategi ligger. Alt skal være ideelt. Og den strategien er vel det som gjør produktene så populære også.

Å bruke et særdeles sterkt begrenset OS er ikke ideelt... ;)

Å bruke et fullverdig OS på en begrenset platform er også langt fra ideelt.

Lenke til kommentar

Hvis man ser på en tablet som en form for PC så er selvsagt iPhone OS like lite ideelt som det ville vært på en klassisk PC. Om man derimot ser på tablets som "personal information devices" så blir bildet et helt annet. Og Apples suksess med iPad (og iPhone) viser langt på vei at det er veien å gå.

Lenke til kommentar

Appels suksess går ikke på hvor genialt produkta deres er. Markedsføring er de veldig god på.

 

Hadde det vært slik at begrensningene de legger på sine produkt var OK for de som kjøper deres produkt, hadde ikke man hatt Jailbreak. Folk kjøper Apple produkt fordi det er Apple også tilpasser de produktet for å prøve å gjøre det de brukelig for seg selv. Er et sykt stort marked for Jailbreak.

 

Jeg ser ikke på en tablet som en erstatter for PC, men jeg ønsker og gjøre det jeg vil med min tablet, og bruke hvilket program jeg vil til å gjøre det, og derfor hadde Windows 7 vert ypperlig for meg. Og derfor er Ipad uburkelig for min del.

Lenke til kommentar

Tablets har aldri vært erstattere for laptops. De er en mellomting og brukes som et hjelpemiddel/dings nr2.

 

En Win7-tablet vil ikke kunne gjøre noe mer enn en vanlig Win7-laptop mens en tablet med et eget touch-OS i hvert fall vil egne seg til oppgaver som er enklere å gjøre med touch. I flere tilfeller syntes i hvert fall jeg personlig at surfing er enklere med touch enn med keyboard, men når det er snakk om diskusjonsforum er det jo ingen tvil at laptops er best.

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar

Det kommer vel litt ann på hva du bruker PCen til. Bruker du det til å surfe på VG o.l kan man vel erstatte PCen med en tablet.

 

Men igjen så kommer det litt ann på hva du ønsker når du surfer. Ønsker man å bruke sin favoritt nettleser og ser mye video er vel ikke Ipad en erstatter for PCen.

 

Jeg ønsker ikke og erstatte PCen med en tablet, men jeg ønsker å gjøre mer med den enn jeg gjør med telefonen min, men med Ipad har jeg endra mindre muligheter enn jeg har på veldig mange mobiler.

 

Jeg hadde virkelig gledet meg til denne tableten. Den hadde nok svart til mine forventninger av en tablet.

 

Syns også Windows 7 er OK å bruke med fingrer, så lenge PCen er kjapp nok. Og syns det så ut som en pen dings.

Lenke til kommentar

Appels suksess går ikke på hvor genialt produkta deres er. Markedsføring er de veldig god på.

Langt på vei tøv. Å avfeie suksessen til Apple med at det er markedsføring eller estetikk eller at det er menigheten som står for brorparten av salget er alt for enkelt og regelrett feil. Det er som oftest tekno-geeks som nærmest rituelt avfeier Apples produkter med at det er "mote" å ha Apple, eller at folk er lurt av markedsføringen. Er det arkedsføring som gjør at de fleste eiere av Apple-produkter er fornøyd? Er det markedsføring som gjør at folk gang på gang kjøper gadgets fra Apple? Selvsagt ikke. Apple lanserer flotte produkter som folk forstår og vil ha. En dypere analyse kunne pekt på hvordan Apple har bygd opp omdømmet sitt ved å ikke vise frem prototyper og vaporware, hvordan de er i stand til å levere strålende produkter gang på gang ved å ha kontroll over både maskinvare og programvare, hvordan de stadig bryter nytt terreng takket være bl.a. visjonene til Steve Jobs, men det gidder jeg ikke her og nå.

 

Hadde det vært slik at begrensningene de legger på sine produkt var OK for de som kjøper deres produkt, hadde ikke man hatt Jailbreak. Folk kjøper Apple produkt fordi det er Apple også tilpasser de produktet for å prøve å gjøre det de brukelig for seg selv. Er et sykt stort marked for Jailbreak.

Hvor mange er det egentlig som jailbreaker iPhonen sin? Tallene jeg har sett sier under 10%. Personlig har jeg ikke jailbreaket min iPhone fordi jeg ikke ser noen som helst verdi i det.

 

Jeg ser ikke på en tablet som en erstatter for PC, men jeg ønsker og gjøre det jeg vil med min tablet, og bruke hvilket program jeg vil til å gjøre det, og derfor hadde Windows 7 vert ypperlig for meg. Og derfor er Ipad uburkelig for min del.

Flott for deg, men synd for produsentene at slikt har vært prøvd i et tiår uten å lykkes. Apple løste koden ved å lage en "personal information device", ikke bare en PC i en annen formfaktor som har floppet gang på gang på gang.

Lenke til kommentar

HeHe. Apple selger fordi det er Apple og ikke pga deres produkt. Bare søk litt rundt om Jailbreak og se markedet for det. Det er ikke lite. Og om 10%, som nok er et alt for lavt tall, skulle stemme, er det fryktelig mye folk.

 

Se på Iphone f.eks. Det solgte som bare det, tross i alle feil og manglene. Hvem trenger 3G? Så har Aplle utbedret manglene og lanserer det som nyheter og folk går bananas. Klipp og lim f.eks. Og nå sist det og kjøre flere program. Hadde det vært Nokia som lanserte Iphone den gang den kom ut, med samme HW og samme SW hadde de knapt solgt.

 

No har de gjort det igjen, Ipad. Og all ros til Apple for det "Personal information device" eller en Ipod med større skjerm. Og det selger som hakka møkk, som noe nytt og spennende. Men så e d bare en Ipod med stor skjerm. Eneste koden Apple har knekt er markedsføringskoden, også er de god på design.

 

Tror nok ikke alle ønsker seg en tablet som kjøer Windows 7. Men at folk ønsker at en tablet skal gjøre noe mer enn MP3 spilleren sin, helt klart. Tror nok mange Ipad eiere skulle ønske de kunne gjøre litt mer med produktet. Selv om de ikke vil innrømme det, ikke før Apple etterhvert vil lanserer det som nyheter. Akkurat som med Ipod.

Lenke til kommentar

Hvis du lever i den misforståelsen at grunnen til at majoriteten jailbreaker sine iPhones er at de ønsker funksjonalitet som Apple ikke har i produktet, så må du nok google litt selv.

 

En meget stor andel av dem som jailbreaker gjør dette for å slippe å betale for applikasjoner i App Store.

 

Jeg skjønner ikke hvorfor dere Apple-motstandere hele tiden bruker iPhones mangler mot den, selv nå; lenge etter at dette er utbedret? Hva med HTC, Sony Ericsson, Nokia og Motorola, som har sluppet myriader av telefoner med åpenbare mangler, og som på toppen av dette ikke en gang slipper nyere firmwares til dem med utvidet funksjonalitet? Som kanskje til nød gidder å lage en patch så du slipper at telefonen henger på innkommende samtaler? (Som Touch HD gjorde en stund etter release...) Hva med alle disse? Apple slipper fortsatt ny firmware til sin første iPhone. Gratis for brukere. All ny funksjonalitet som har kommet i software har alle som hadde den fra dag 1 fått ta del i.

 

/rant

 

-KJ

Lenke til kommentar

OK, d viste e ikke. Har forstått d slik at ikke alle Iphones skulle få glede av etterlengtet "multitasking-greia" som kommer. Selv om telefonen klarer det uten problem med Jailbreak. Det er også meningen at e skal betale for å oppdatere min Ipod touch.

 

Hvorfor folk er missfornøyd med prduktet og ønsker og forandre det er d nok mange grunner til. Kjøre de programmene man selv ønsker og ikke de Apple ønsker samt muligheten for å kjøre programmer i bakgrunnen virker og være vanlige grunner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...