Gå til innhold

Kjøp av w995 med løst deksel


KAS

Anbefalte innlegg

Heisann

 

Kjæresten kjøpte for noen uker siden en ny telefon fra chess (Rosa w995, abbonement videreført). Da vi åpnet den fant vi at det ytre dekselet var helt tydelig løst. Vi ringte umiddelbart, forklarte situasjonen og fikk beskjed om å sende den til verkstedet (moobi). I dag kom svaret tilbake om at "Deksel er ikke løst på denne sammenlignet med lignende modeller. Ingen feil funnet.". Allerede her syntes jeg det høres litt suspekt ut. Kanskje jeg leser litt mye inn i det, men det høres ut som de impliserer at deksel ER løst, bare ikke sammenlignet med andre av samme modell?

 

Etter en ny ringerunde så fikk vi vite at det var en kjent svakhet med telefonen (at deksel er løst når den kommer rett fra fabrikk!) og at de ikke tok noe ansvar for det. Jeg bruker samme modell telefon (dog ikke rosa :p), der deksel sitter helt fast. Det de sa til dette var at det var min telefon som var unormal.

 

Dessuten var det heller ikke mulig å benytte angreretten, siden chess har en del tilleggsbetingelser for å kunne benytte den (maks 3 sms, maks 3 ringeminutter, ikke fjernet plasdeksel, og en del andre småting). Dette sto i et lite blått hefte som fulgte med mobilen. Dette er veldig ironisk når overskriften på angrefristskjemaet de sender med er "Du har 14 dager ubetinget angrerett". Angrefristloven sier at varen skal returneres i samme stand som da den ble solgt. Kan virkelig det å sende mer enn 3 sms forringe en vare så loven ikke gjelder?

 

Ok, det ble litt rotete, men spørsmålene jeg har er disse:

 

1) Kan verkstedet si at løst deksel er en kjent feil på varen og bruke det som begrunnelse for å ikke utbedre feilen?

 

2) Kan butikken gi slike tilleggsbetingelser til angrefristloven?

 

3) Går de 14 dagene selv om man ikke har produktet hos seg? (Siden vi ble bedt om å sende mobilen på verksted tok det lengre enn 14 dager til vi fant at mobilen visstnok skulle være sånn

 

4) (Hva kan evt gjøres videre?)

 

 

 

Edit: Det er feil å si at det er løst deksel. Det jeg mener er at de to delene skyvetelefonen består av ikke sitter ordentlig sammen. Det høres et tydelig "klikk" når man tar i telefonen fordi de to delene slår mot hverandre.

Endret av KAS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...