Gå til innhold

Installere trådløst nettverkskort (DWA-140) på Ubuntu Server 8.04


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har installert Ubuntu Server på en gammel PC jeg har hatt stående. Siden jeg skal bruke den som server er det en fordel at den er koblet til nettverket. Jeg har ett trådløst nettverkskort, D-link DWA-140, som jeg vil ha installert. Jeg har funnet og lasta ned driver, men får ikke til å installere den.

Jeg har brukt denne driveren, ogdenne guiden (PDF-fil), men allerede på punkt 4 stopper det opp. Jeg har ingen mappe som heter "wireless" i etc. Jeg får heller ikke tilgang til å lage en mappe der som heter "wireless".

Jeg har også prøvd å bare gå til punkt 5. men da får jeg melding om at det ikke finnes den plasseringen eller noe sånn.

 

Er det noen som kan hjelpe meg med dette? Altså hva jeg gjør feil, eller om det fins andre, bedre måter å gjøre det på?

 

Tusen takk for svar!

 

 

 

EDIT: Jeg er forresten helt ny, og helt blank når det gjelder Linux/Ubuntu.

Endret av Plinge93
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja altså nettverkskortet ditt er jo ikke "støttet" outofthe box, men siden du har funnet driverne så skal det være fult mulig å installere.

 

Jeg bare lurer, siden du sier du ikke får opprettet en katalog under etc om du gjør dette som root eller om du kun bare bruker din vanlig bruker?

Lenke til kommentar

Jeg får uansett ikke gjort noe før mandag nå... Er hjemme i helgen (PC-en er på internatskolen)...

Hadde vært flott om det hadde gått med den versjonen jeg har nå, i og med at jeg må ha nett for å få installert desktopen... Må sette den bærbare pcen i bridge osv, men det går jo greit det også ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...