Gå til innhold

Lage eget land! Gode tips trengs!


Anbefalte innlegg

Hvorfor MÅ de det?

 

Jeg er aldest sikker på at Nord-Korea har flere atomvåpen GODT gjemt.

*BANG* *Røksopp stiger til værs*

 

Du kan godt tro det, men det har veldig lite med hvorvidt den lille øya di blir anerkjent eller ei.

 

Nei, men tenk litt urealistisk her da. Visst det skjer, blir det egentli JÆVLI moro!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må for det første plassere installasjonen i et område som er utenfor noen lands økonomiske og territoriale krav. De områdene du har skravert er allerede tatt av Norge, Storbritannia, Danmark, Tyskland og muligens Nederlands soner til havs. Dessuten må du tenke på dybden ned, og hva det vil koste.

Når du da endelig har kommet så langt at du har fått bygd en plattform eller flere må du så få noen land til å godkjenne deg...

Lenke til kommentar

Du må for det første plassere installasjonen i et område som er utenfor noen lands økonomiske og territoriale krav. De områdene du har skravert er allerede tatt av Norge, Storbritannia, Danmark, Tyskland og muligens Nederlands soner til havs. Dessuten må du tenke på dybden ned, og hva det vil koste.

Når du da endelig har kommet så langt at du har fått bygd en plattform eller flere må du så få noen land til å godkjenne deg...

 

UK sine grenser strekker seg ikke så langt til havs da. Bare se på grensene Sealand/UK.

Lenke til kommentar

Du kan bare glemme Nord-Korea som alliert og Nord-Europa som område om du vil opprette din egen stat.

 

Det som trengs er:

-En region med uro og mange som er uvenner med USA.

-Store forekomster av olje

 

Deklarer en selvstendig USA-vennlig stat med liksom-demokrati og si selskaper fra USA er velkommen til å investere i staten. Og vips så er du en rik diktator som sitter veldig trygt.

Lenke til kommentar

Kom på denne artikkelen jeg leste i Wired: http://www.wired.com/wired/archive/8.07/haven.html?pg=1&topic=&topic_set= Den er 10 år gammel nå, men sikkert mye interessant å hente der uansett.

 

Bøker:

 

How to start your own country

 

Micro Nations: General Reference

 

How to Be a Villain: Evil Laughs, Secret Lairs...

 

How to Build a Robot Army

 

 

Lykke til.

 

Edit: Mer om Sealand: http://www.seanhastings.com/havenco/index.html

Endret av Rata101
Lenke til kommentar

Du kan bare glemme Nord-Korea som alliert og Nord-Europa som område om du vil opprette din egen stat.

 

Det som trengs er:

-En region med uro og mange som er uvenner med USA.

-Store forekomster av olje

 

Deklarer en selvstendig USA-vennlig stat med liksom-demokrati og si selskaper fra USA er velkommen til å investere i staten. Og vips så er du en rik diktator som sitter veldig trygt.

 

Mexicogolfen kansje?

Lenke til kommentar

Et spørsmål som har litt med et eget land å gjøre, slenger den inn her, og håper jeg ikke stjeler tråden din :)

 

Hvis jeg greier å hjernevaske hele befolkningen i min kommune, så alle vil ha selvstendighet. Det blir en folkeavstemning, og de fleste i kommunen stemmer for en frigjøring. Hvordan vil det gå? Vil jensemann godkjenne folkeavstemningen, eller vil han rett og slett bare drite i folkene?

Lenke til kommentar

Er det egen stat du er ute etter, så kan du vel bare få deg en skokk med barn med ei kåt dame, og deretter sende dem ut i Oslos gater for selvmordsbombing.

 

Start samtidig en Hisbolla organisasjon, med støtte fra Al Qauida siden dem generelt hater vesten. Deretter får du smuglet inn Kassam raktter og fyrer løs i tide og utide over Oslo.

 

Deretter krever du at Finmarsk skal bli din stat, med Øst Oslo som din hovedstad.

 

Når du har kommet så langt, så inviterer du alle verdens terrorister til din stat, og fortsetter terroriseringen til hele Norge er blitt utmattet.

 

Da inviterer du både palestinerne, presidenten av iran, nord-korea, syria og Al quida til å bli æresmedlemmer av din stat. Så hyrer du inn Bin Laden til å bli den nye Statsministeren. Og samtidig erklærer Oslo som verdens 3.helligeste by...

 

...eller kanskje den aller helligeste.

Lenke til kommentar

...og vips, så hadde de kloke hodene igjen klart å avspore nok en tråd med prat om hvor lite de liker rødgrønne og muslimer.

 

Sirs, you are fucking geniouseseses. Jeg spanderer gratis internets.

 

 

Jeg frembrakte bare fakta informasjon, på hvilken metoder enkelte islamister benytter seg av.

 

Visst du ikke likte metodene, så betyr det alikevel fullt ut - at det faktisk er slike metoder som blir brukt mange plasser i verden idag.

 

Dette var bare ett tips til trådstarter, om hvordan en stat kan dannes, og om metoder som allerede blir praktisert til formål om å få land. Og ikke ment som kritikk mot islamister eller rød grønn regjering for den saksskyld.

Endret av IDF
Lenke til kommentar

Innlegget ditt har absolutt null med å "dra en Sealand" å gjøre, samtidig som du totalt ignorerer trådstarters oppfordring til å holde deg til tema. Har du i det hele tatt lest førstepost, ffs...

 

Det har selvsagt mye med sealand å gjøre, da Norge eier områder til sjøss som trådstarter kan benytte seg av. Etter at han har tatt makten i landet. Da slipper han å evt. krangle seg inn på UK territorium til sjøs.

 

Jeg holder meg til tema ang. hvordan å kunne få eget land, og det inkluderer til sjøs.

 

At du ikke har sans for at jeg nevnte disse metodene - betyr ikke at det dermed ikke er relevent for topic og førstepost. Det er absolutt relevant, og du trenger ikke å prøve å få det over på off topic - selv om du ikke likte innleggene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...