Gå til innhold

Tråden for BI-studenter!


fanelli

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heisann BI venner!

 

Jeg går første året på øk/ad. Sitter å ser på sensorveiledning fra Forretningsjuseksamen nå. Vi fikk 10 spm. Har sammenlignet svarene mine med veiledning nå, og oppg 2-8 er hos meg prikk likt veiledning. Oppg 1 og 10 er jeg inne på riktig svar, men ikke 100%. Oppg 9 er feil. Noen som har en anelse om hva dette kan ende med i karakter? Håpet på en B før eksamen (eller A på en god dag).

 

Setter pris på svar.

 

Mvh Pål

Lenke til kommentar

ikke noe dårligere enn enn B i hvertfall. har du over 80% "riktig" på den eksamenen så får du A. Forretningsjus er det klart letteste faget gjennom hele bacheloren

 

Hvordan regner man % på den besvarelsen da? 2-8 er nesten latterlig likt med sensorveiledning. Har i tillegg truffet der hvor de i veiledning gir plusspoeng for å nevne enkelte lover som ikke kreves for å komme frem til riktig svar. Vil vel si at jeg har minimum 70% riktig der? Pluss 1 og 10 sånn halvveis. Ikke drøftet alle lover slik det er gjort i veiledning, og 9 er direkte feil som nevnt. Hadde satt pris på å bare få den karakteren.

Lenke til kommentar

Heisann BI venner!

 

Jeg går første året på øk/ad. Sitter å ser på sensorveiledning fra Forretningsjuseksamen nå. Vi fikk 10 spm. Har sammenlignet svarene mine med veiledning nå, og oppg 2-8 er hos meg prikk likt veiledning. Oppg 1 og 10 er jeg inne på riktig svar, men ikke 100%. Oppg 9 er feil. Noen som har en anelse om hva dette kan ende med i karakter? Håpet på en B før eksamen (eller A på en god dag).

 

Setter pris på svar.

 

Mvh Pål

 

Hvor ligger sensorveiledningen? Hadde ikke eksamen i for.juss.. Men kanskje sensorveiledningen til engelsk faget også ligger ute..

Lenke til kommentar

Om jeg endte opp med 9 av 10 riktige på Forretningsjuss iht sensorveiledningen som ligger ute, vil jeg være i A eller B sjiktet? Formuleringen av mine oppgaver kunne nok vært av bedre art, men henvisninger til lovbestemmelser er spot on.

 

Det legges vekt på riktig lovbruk så du vil nok helt sikkert få en A da :)

 

Når det gjelder forretningsjus så deles det ut Aér i hytt og pine

Endret av turana
Lenke til kommentar

Jeg må kanskje ta opp forretningsjus. Jeg ønsker A eller B, å med sensorveiledning som er ute,får jeg absolutt ikke dette.

 

Er det noen som vet hvor mange poeng man burde ha for i det hele tatt stå? Stryker jeg i forretningsjuss(!) så henger jeg meg.

 

Kun 5% stryk i fjord så du skal levere en skammelig dårlig besvarelse for å stryke.

Lenke til kommentar

Markedsplanen for Millba skal være på maks 30 sider, men er det noen som vet hvor mye man minst må skrive?

 

Neppe lurt. Det er maks 30 sider (da regnes ikke forside, innholdsfortegnelse, sammendrag, vedlegg, kilder og egenevaluering med). Har du mer enn 30 sider på selve innholdet i markedsplanen og den faglige begrunnelsen vil sensor stoppe å lese, og dermed ikke ta med de 3 siste sidene i vurderingen.

 

Har vært noe bråk på dette de siste årene som har ført til at antall sider skal følges strengt i år (og i fjor tror jeg).

Lenke til kommentar

 

 

Neppe lurt. Det er maks 30 sider (da regnes ikke forside, innholdsfortegnelse, sammendrag, vedlegg, kilder og egenevaluering med). Har du mer enn 30 sider på selve innholdet i markedsplanen og den faglige begrunnelsen vil sensor stoppe å lese, og dermed ikke ta med de 3 siste sidene i vurderingen.

 

Har vært noe bråk på dette de siste årene som har ført til at antall sider skal følges strengt i år (og i fjor tror jeg).

med 33 sider mente jeg alt. Vår markedsplan og faglige begrunnelse var på 27 sider.

 

 

 

Kun 5% stryk i fjord så du skal levere en skammelig dårlig besvarelse for å stryke.

De 5 prosentene som strøyk i fjor må vel være de som ikke møtte opp? Kan ikke fatte at det er mulig å stryke i det faget.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...