Gå til innhold

Tråden for BI-studenter!


fanelli

Anbefalte innlegg

Noen som skal ha mikro nå på onsdag? Evt, hvordan øver dere? De øvingsoppgavene er jo helt håpløse (fasittene er på 20-30-40 sider). Det er jo begrenset med tidligere eksamensoppgaver, men burde det holde å gå igjennom de som er tilgjengelig mange ganger? Bare glemme øvingsoppgavene?

 

 

Vi har bare kjørt på med eksamensoppgaver so far, men målet er vel å trekke ut litt forskjellige oppgaver i de ulike oppgavesettene, får jo uansett ikke tid til å gå igjennom alt...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg og har gjort alle eksamener og gjort noen av oppgavesettene, men føler likevel at jeg ikke har helt kontroll. Boken er, som du sier håpløs. Jeg får liksom ikke helt tak på dette faget. Håper makro er litt mer interessant og mer forståelig.

 

Når jeg mener forståelig, mener jeg teorien, ikke matematikken.

 

Hva tenker dere andre?

Endret av Smas90
Lenke til kommentar

Helt enig. Har gått igjennom eksamener, oppgavesettene, men føler ikke at jeg har kontroll i det hele tatt. Teorien skjønner jeg ingenting av, så håper for guds skyld at det bare blir regneoppgaver

 

Utifra tidligere eksamensoppgaver blir det nok en god del teori. Noen av eksamensoppgavene har jo nesten bare teori. Hvor mange ganger har du gått igjen eksamensoppgavene?

Lenke til kommentar

Jeg og har gjort alle eksamener og gjort noen av oppgavesettene, men føler likevel at jeg ikke har helt kontroll. Boken er, som du sier håpløs. Jeg får liksom ikke helt tak på dette faget. Håper makro er litt mer interessant og mer forståelig.

 

Når jeg mener forståelig, mener jeg teorien, ikke matematikken.

 

Hva tenker dere andre?

Makro/handelsteori er langt mer komplisert, og teorimessig mye vanskeligere å få taket på enn mikro. Mikroøkonomi er er jo meget intuitivt, skjønner egentlig ikke hva dere mener er utfordrende der. Hvilken pensumbok har dere? Hvilke deler av teorien finner du spesielt vanskelig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...