Gå til innhold

Tråden for BI-studenter!


fanelli

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Hvor mange poeng tror dere de ulike karakterene krever på multiple choice eksamen i Finans 1? Maks er vel 90, og -1p ved feil svar. 

I tidligere fag(finansiell styring f.eks) har kravet for A ligget på rundt 60.

 

 

60 poeng? Vet du hvorfor det er "så" lavt? Jeg er et stykke unna det uansett, men er jo vesentlig lavere enn 90% som er normalen på skriftlig eksamen uten flervalg. 

Lenke til kommentar

60 poeng? Vet du hvorfor det er "så" lavt? Jeg er et stykke unna det uansett, men er jo vesentlig lavere enn 90% som er normalen på skriftlig eksamen uten flervalg.

Karakterbeskrivelsene er jo tilgjengelige på @BI og baserer seg på kvalitative beskrivelser. Jeg antar at det har litt å gjøre med hvordan fordelingen ser ut ved de forskjellige grensene også. Hvertfall innen det ene faget jeg har hatt fortalte foreleseren(i makro) at han aldri hadde vært borti noen som hadde alt rett f.eks. Endret av Nimrad
Lenke til kommentar

 

60 poeng? Vet du hvorfor det er "så" lavt? Jeg er et stykke unna det uansett, men er jo vesentlig lavere enn 90% som er normalen på skriftlig eksamen uten flervalg.

Karakterbeskrivelsene er jo tilgjengelige på @BI og baserer seg på kvalitative beskrivelser. Jeg antar at det har litt å gjøre med hvordan fordelingen ser ut ved de forskjellige grensene også. Hvertfall innen det ene faget jeg har hatt fortalte foreleseren(i makro) at han aldri hadde vært borti noen som hadde alt rett f.eks.

 

 

 

Ja, kan godt tenkes at det stemmer. Synes bare det er merkelig at man kan ha 9 av 30 oppgaver feil og få A....

Lenke til kommentar

 

Ja, kan godt tenkes at det stemmer. Synes bare det er merkelig at man kan ha 9 av 30 oppgaver feil og få A....

Ja, jeg skjønner den, men det stemmer jo ikke helt. Har du 9 oppgaver feil og 21 rett så får du 21*3 - 9*(-1) = 54.

 

 

 

Kanskje man unnlot å svare på noen og dermed ikke får trekk;) Men ikke poenget uansett. Er jo bare behagelig hvis skalaen er lavere enn de vanlige 90%. Krysser fingrene for det. syns den var vanskelig. 

Lenke til kommentar

 

 

Ja, kan godt tenkes at det stemmer. Synes bare det er merkelig at man kan ha 9 av 30 oppgaver feil og få A....

Ja, jeg skjønner den, men det stemmer jo ikke helt. Har du 9 oppgaver feil og 21 rett så får du 21*3 - 9*(-1) = 54.

 

 

 

Kanskje man unnlot å svare på noen og dermed ikke får trekk;) Men ikke poenget uansett. Er jo bare behagelig hvis skalaen er lavere enn de vanlige 90%. Krysser fingrene for det. syns den var vanskelig.

 

Unnlater man å svare har man ikke feil ;) Men ja, skalaen er vanligvis en del lavere for A, men en del høyere for E.
Lenke til kommentar

Hei, er det noen som skal ha eksamen i faget arbeidsrett ( Jur3613)? Jeg skal konte det faget i år og har ikke vært i forlesninger så lurer derfor på om forleseren har delt ut noe teorioppgaver relatert til eksamen bortsett fra informasjonen som allerede er lagt ut på itslearning? 

Lenke til kommentar

Hei, er det noen som skal ha eksamen i faget arbeidsrett ( Jur3613)? Jeg skal konte det faget i år og har ikke vært i forlesninger så lurer derfor på om forleseren har delt ut noe teorioppgaver relatert til eksamen bortsett fra informasjonen som allerede er lagt ut på itslearning?

 

Nei det er ikke delt ut mer enn det ligger ute på itslearning. Tror det skal ligge et oppgavesett som ble brukt i repetisjonsforelesningen.

Lenke til kommentar

 

Hei, er det noen som skal ha eksamen i faget arbeidsrett ( Jur3613)? Jeg skal konte det faget i år og har ikke vært i forlesninger så lurer derfor på om forleseren har delt ut noe teorioppgaver relatert til eksamen bortsett fra informasjonen som allerede er lagt ut på itslearning?

Nei det er ikke delt ut mer enn det ligger ute på itslearning. Tror det skal ligge et oppgavesett som ble brukt i repetisjonsforelesningen.

 

 

 

Det er i hvertfall nevnt som et eksempel på "vilkår for forlengelse av prøvetiden" om hvordan man skal skrive teorioppgaver under oppgavesettet "oppgaveteknikk". Var det dette dere gjennomgikk i forlesningen?

Lenke til kommentar

 

 

Hei, er det noen som skal ha eksamen i faget arbeidsrett ( Jur3613)? Jeg skal konte det faget i år og har ikke vært i forlesninger så lurer derfor på om forleseren har delt ut noe teorioppgaver relatert til eksamen bortsett fra informasjonen som allerede er lagt ut på itslearning?

Nei det er ikke delt ut mer enn det ligger ute på itslearning. Tror det skal ligge et oppgavesett som ble brukt i repetisjonsforelesningen.

 

 

 

Det er i hvertfall nevnt som et eksempel på "vilkår for forlengelse av prøvetiden" om hvordan man skal skrive teorioppgaver under oppgavesettet "oppgaveteknikk". Var det dette dere gjennomgikk i forlesningen?

 

 

 

Oppgaveteknikk forelesningen var i utgangspunktet for de som ikke har hatt jus relaterte fag før, jeg var ikke i denne forelesningen. Prøvetid har vi gjennomgått i egen forelesning om ansettelse. I forelesningene ellers har vi bare fokusert på praktikumsoppgaver. Siden eksamen i år er kun tillatt med lovsamling, vil teorioppgaven trolig basere seg på aktuelle bestemmelser som man skal drøfte ut ifra hva som står i loven. Det blir enten praktikumsoppgave eller en kombinasjon av praktikum og teori. 

Lenke til kommentar

Hei, har tenkt til å gå Retail Management til høsten, og lurer på om noen av dere går på samme linje. Lurer på om hvordan det er med jobbmuligheter etter endt bachelor, og om man kan ta videre master på BI eller andre steder. Hadde vært fint med en generell oppsummering av hele linjen, og om du trives. :)

Lenke til kommentar

Hei, har tenkt til å gå Retail Management til høsten, og lurer på om noen av dere går på samme linje. Lurer på om hvordan det er med jobbmuligheter etter endt bachelor, og om man kan ta videre master på BI eller andre steder. Hadde vært fint med en generell oppsummering av hele linjen, og om du trives. :)

Hei.

Jeg går Retail første året. Jeg har kun hatt et programfag, som var til høsten, og det var helt greit, ikke noe "woah". Det er flere nå etter sommer. Ønsker du å styre butikk er dette studiet for deg. Det er veldig rettet mot det. Jeg ønsker ikke å styre butikk så jeg får se hva jeg får ut av utdanningen. Kanskje jeg retter meg mer mot innkjøp/shipping.

 

Jeg vet ikke hvilken BI du skal på, men hvis det er feks Oslo som har mye fler spennende linjer, ville jeg valgt noe annet enn Retail - med mindre du vil ha jobb innen varehandel såklart.

 

Om jeg trives. Helt greit. Ikke noe sånn "åå jeg gleder meg til skolen i morgen". Vanskelig å få venner om du ikke er der fra starten av, typ fadderuken. Miljøet (Bergen) er ganske lukket.

Endret av Lami
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen andre som har erfaring med typiske karaktergrenser/poengkrav med multiple choice eksamen i finans? Tror det kommer til å ligge på nærmere 80 poeng i år for å få A, ellers blir det nok en veldig stor andel med de "beste karakterene" A og B. 

 

Ser at sensorveiledning er ute...jeg fikk 60poeng, og tror det er mellom C/B

Endret av Gerrard123
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...