Gå til innhold

kjøpe sko fra utlandet, kostnader ?


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg tenker nå på å bestille sko fra utlandet til en litt billigere pris. Så er det da tre nettsider jeg har funnet frem til som best for meg:

American Eagle

ASOS

Amazon.co.uk

 

Så det jeg lurer på er, hvis jeg skal kjøpe for omtrent 400-700 kr på disse tre sidene:

-Hvilken er det billigst å kjøpe fra? (når det gjelder frakt, moms, skatt etc.) ??

-Hvor får jeg mest for pengene?

 

Hvis dere eventuelt har noen bedre sider eller forslag hadde det vært fint om dere delte med meg :)

 

Edit: den typen sko jeg tenker å kjøpe er casual Plimsoll/Canvas sneakers type.

Endret av Bjorn94e
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prisen du betaler i utgangspunktet er varer pluss frakt.

 

Når pakken kjem til Norge blir den enten levert av budfirma eller du må hente den på postkontoret, normalt med oppkrav på moms, pluss gebyr.

 

Sko er fritatt for toll, men du må betale 25% moms og 100-200 kroner i frakt, avhengig av pris. For varer under 1000 kroner blir det ca 100 i gebyr, for varer over 1000, 200 i gebyr.

Lenke til kommentar

Svarte akkurat på en tråd om asos, så bare kopierer svaret.

 

Jeg bestilte 3 par sko og 4 par kles plagg en gang. Alt kom kjapt og fint. Eneste problemet var at idiotene på Asos hadde pakket skoene og klærne i to separate pakker, derfor ble det 1/3 mer toll på varene altså fra en toll som skulle vært rundt 650-720 til 1000. Den svei. Da jeg ringte tollen (scancargo, om jeg ikke husker feil) og jeg forklarte problemet spurte dama med en gang om det var Asos jeg refererte til, de er tydelig vis en versting på området. Anyways,så lenge du ikke bestiller BÅDE sko og kler burde det gå bra (du kan eventuelt be de om å sende det i en pakke) men regn med og få en saftig toll etterpå.

 

Mitt tips er å prøve å finne det du vill ha i norske butikker evt. nettbutikker, hvis ikke go ahed:D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...