Gå til innhold

ComputerCity ignorerer henvendelser, dønn useriøs butikk!


Anbefalte innlegg

Vi kjøpte for en stund tilbake 2 netbooks hos www.ComputerCity.no. Når den ene netbooken begynte å oppføre seg rart startet et mareritt av et reklamasjonsforsøk med Computercity. Teknikker-ene påstod at de ikke kunne finne feil med maskinen, og sendte den defekt tilbake igjen 2 ganger. Kjæresten min kontaktet dem på telefon og ble nesten på gråten etterpå pga. at teknikker-ene var ekle mot henne, direkte spydige. Hum ble rett og slett så sjokket at hun ikke visste hvordan hun skulle reagere. Jeg ble selvsagt forbannet over oppførselen demmes og sendte dem en e-mail med krav om å få heve kjøpet. Den ignorerte de bare. Så ringte jeg Computercity support linjen som ga meg e-mail addressen til assisterende varehussjef på ComputerCity Alna.

 

Jeg sendte ham en e-mail med korrespondanse fra support og ordrenummer på handelen. Jeg henviste til forbrukerkjøpslovens §30 om selgers 2 avhelpsforsøk og ba om å få bekreftelse fra ham på heving av kjøpet. Svaret var: "God dag mann økseskaft". HAN informerte MEG om at de hadde 2 avhelpsforsøk, etterspurte kvittering på kjøpet, og lovet å sette seg inn i saken. Snart 2 uker sener er det nå fremdeles stille fra den kanten.

 

Jeg syns denne oppførselen er helt utrolig, så jeg har kikket her på HWs forum på jakt etter folk med erfaringer med denne useriøse butikken. Det var da jeg la merke til at ComputerCity faktisk ikke engang er listet opp under fanen med nettbutikker på HWs forside. Følgelig er det heller ikke lett å finne brukererfaringer med butikken. Dette får meg til å lure på om det er slik at ComputerCity nekter å stå oppført på listen siden det er dårlig PR for dem med alle de negative brukeromtalene som helt sikkert ville stått der.

 

Jeg var selv vitne til en stakkars eldre mann som kom inn i butikken demmes og lurte på hva som var galt med de oppladbare batteriene til den trådløse telefonen han hadde handlet hos dem. MERK han hadde handlet dem samlet. Problemet var at batteriene slett ikke var av den oppladbare typen. Så betjeningen hadde altså solgt ham en trådløs hustelefon med engangsbatterier! De tok ingen selvkritikk i butikken og tonen overfor den stakkars kunden var av det spydige slaget. Jeg var ikke forundret over at han takket nei til å kjøpe oppladbare batterier hos dem når de omsider kom med tilbudet...

 

Er det noen fler med negative erfaringer med denne butikken foreslår jeg at de skriver seg opp i denne tråden slik at fremtidige søkere kan se hva slags butikk dette er snakk om.

Endret av Goliath
Fjernet personidentifisering
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg forstår godt din frustasjon.

Men er du sikker på at maskinen har hardvarefeil? Har du prøvd f.eks å reinstallere windows?

 

Slik jeg forstod det og, så har butikken kun brukt et forsøk på å rette opp feilen. Da kan du jo ikke kreve heving av kjøpet. Eller har du sendt inn maskinen flere ganger?

 

Er du og butikken uenige, så kan du selvsagt sende et klageskjema til forbrukerrådet.

Ofte er det lite å spare på å kjøpe billig i nettbutikker. Hint, hint...

Lenke til kommentar

Hei,

Gidder du skrive hvilken Nettop det gjelder og hvilke symptomer. Noen ting faller godt utenfor standard testrutiner.

 

En del eee 900 maskiner har problemer med at disken går litt vel varm og rapporterer dette til OS. Dette ignorer Windows totalt. Linux installeren derimot streiker fort fordi filsystemet remountes read-only som standardhandling ved diskfeil. Dette fant jeg selvsagt ut noen måneder etterpå. Så bare symptomene og kom med feilbeskrivelse.

 

Feilen kommer ikke frem under installasjon av medfølgende linux distro da installasjonen består av å skrive et diskimage.

 

Endte med at jeg byttet PC med broren min som skulle bruke Windows allikevel etter at Asus ikke fant feilen på den. Fant ut at risken for å måtte betale undersøkelsesgebyr ville øke jo mer jeg kranglet (og hadde som nevnt ingen konkret løsning, bare en måte å framprovosere feil på).

Lenke til kommentar

Listen over nettbutikker her på hw.no inneholder ikke alle, kun de som betaler for å være der. Så ComputerCity har enkelt og greit ikke betalt for å være listet her, mest sannsynlig fordi de tror ikke på at de tjener noe på det.

 

Og, uthenging av forumbrukere er ikke så veldig hyggelig gjort... Foreslår at du fjerner navnet og sender en unnskyldning.

 

 

Hva slags feil er det snakk om? Er det software eller hardware? Software finner de sjeldent, så her må det sendes med en veldig nøyaktig feilbeskrivelse. Og hvis det er noe som kan fikses ved reinstallasjon av OS, dekkes det heller ikke av reklamasjon. Hvis det er varme som knekker den, prøv å blås ut støv. Har hørt at disse nettlaptopsene blir veldig fort varme pga bruksområde, som gjerne er senga eller på fanget, begge støvete områder.

 

Lykke til videre uansett, og håper det ordner seg!

Lenke til kommentar

Jeg kan utdype litt om feilen på maskinen, og service historikken. Ville bare ikke ha det i første post slik at den hadde blitt så lang at folk ikke gidder lese den.

 

Det er altså snakk om en Asus Eee PC900 som ble levert med Linux. Etter at kjæresten min kjøpte den første og moren hennes fikk se den i bruk kjøpte moren også samme maskin. Begge ble kjøpt fra compcity.no. Etter en stund begynte min kjæres maskin å oppføre seg litt merkelig. Når den var koplet til strømadapteren ville ikke maskinen holde seg avskrudd. Man skrudde maskinen av fra OS, og etter at maskinen hadde skrudd seg av ville den skru seg på igjen av seg selv etter 10-15 sekunder. Dette skjedde uavhengig av OS, vi prøvde både XP, mobliin, Ubuntu netbook remix, EasyPeasy og Mint. Lånte batteri og lader fra morens Eee med samme resultat. Uten strømadapteren tilkoplet ville maskinen forbli avskrudd, men da får man jo ikke ladet den. Og så snart man koplet i laderen ville maskinen skru seg på igjen. Kjæresten min meldte da fra til CC, forklarte problemet og lurte på hva hun kunne gjøre. Maskinen ble sendt til service, og returnert med beskjed fra teknikker om at han ikke kunne finne feil på maskinen. Første tanken min var at vibrasjoner under transport kunne gjøre at dårlig kontakt en eller annen plass var blitt bedre. Men vel hjemme igjen viste det seg at problemet med Eee'en fremdeles var der.

 

Vi bestemte oss for å gi CC en ny sjanse, og med en ENDA bedre feilbeskrivelse vedlagt denne gangen. (Første BURDE vært god nok.) Når CCs teknikker da igjen påstod å ikke finne feil med Eee'en, begynte vi å få en misstanke om at CC rett og slett syntes feilen var for ubetydelig til å bry seg med. Dette KUNNE de jo hatt belegg for iht. Forbrukerkjøpsloven. Men ikke etter at de allerede har akseptert å ta inn Eee'en til service basert på feilbeskrivelsen.

 

Det skulle uansett vise seg å være langt fra en ubetydelig feil. Grunnet at det åpenbart er ett eller annet galt med strømstyringkretsen er batteri-levetiden nå nede i en knapp halvtime. En halvtime som må nytes med helt svart skjerm. :p Nå er det begrenset hva man kan foreta seg av feilsøking på en netbook hjemme, utover det jeg allerede hadde fått til grunnet morens kjøp av identisk maskin. Det eneste mer jeg kunne foreta meg var å prøve en annen minnebrikke jeg hadde liggende. Dette ga bilde på skjermen igjen, men den originale feilen var der fremdeles.

 

Min kjære tok kontakt med CC igjen bare for å bli gjort til latter med spydige kommentarer som at "det går jo ann å bruke hodet litt selv." Dette var CCs mer eller mindre berømte danske. At de benytter noen som knapt kan gjøre seg forstått på norsk som kundekontakt mot nordmenn er jo helt sinnsvakt i seg selv da.

 

Det var da jeg sendte en e-mail til service og ba om å få heve kjøpet iht. forbrukerkjøpsloven. CC har brukt opp sine 2 avhjelpsforsøk, så det burde vøre grei skuring. Hvis vi bare hadde fått svar på mailen da. Etter en uke med absolutt tyssnad fra den kanten bestemte jeg meg for å ringe dem. Jeg fikk da e-mail addressen til ass. Butikksjef.

 

Vi er selvfølgelig skuffet over CC, og ikke så rent lite forbannet heller. Vi bor i Kristiansand, men jeg har familie i Oslo og bestemte meg for å ta med Eee'en til butikken, i forbindelse med neste familiebesøk. Jeg hadde bare veldig lite interesse av å komme dit, og potensielt tilbringe en time eller to i butikken for å ordne opp i saken når det meste kan ordnes pr. mail på forhånd. Jeg trengte også å få avklart om CC ønsket å være vanskelige ved å hevde at det nå var en ny feil med maskinen, og at de skal ha 2 nye avhjelpsforsøk.

 

Men som dere forstår så har CC valgt å benytte den velprøvde "strutsetaktikken". Det ser ut som jeg blir nødt til å ta turen til butikken likevel ved neste Oslo besøk. Og tro meg, da vil det ikke hjelpe dem å prøve å stikke hodet i sanden. Og om de lykkes med å selge en eneste artikkel mens jeg er der, så er det bevis på at CC kun eksisterer fordi det "blir født en hvert minutt".

Endret av Joey1313
Lenke til kommentar

Listen over nettbutikker her på hw.no inneholder ikke alle, kun de som betaler for å være der. Så ComputerCity har enkelt og greit ikke betalt for å være listet her, mest sannsynlig fordi de tror ikke på at de tjener noe på det.

Hverken Elkjøp eller Elprice er å finne i prisguiden, men de står oppført på listen over nettbutikker slik at folk enkelt kan dele erfaringer om butikkene, de har altså tro på sin egen kundeservice, og at de leverer en totalpakke som kjøpere vil bli fornøyd med. CompCity VAR i prisguiden tidligere, men med denne latterlige kundeservicen forstår jeg godt at de avsluttet det eksperimentet.

 

Og, uthenging av forumbrukere er ikke så veldig hyggelig gjort... Foreslår at du fjerner navnet og sender en unnskyldning.

Nuffern har selv stått frem i forumet som rep. For ComputerCity. Hadde han gjort som han lovet, eller i det minste jobben sin. Så hadde han jo ikke blitt "uthengt".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har selv levert en Asus til rep for en del år siden via Asus egen support. Endte opp med at jeg fikk regning på moms for tilbakeføring av laptop til Norge fra verkstedet i Holland. Laptopen som jeg kjøpte for ca.7000NOK var verdsatt av speditøren til 30 000,- Momskrav på 7500,- for å få tilbake laptopen min fra reparasjon frister ikke til gjentakelse selv om det ordnet seg etter mye om og men.

 

Poenget nå er uansett at vi ønsker å avslutte kundeforholdet til ComputerCity ved å heve kjøpet. Dette er vi berettiget iht. Forbrukerkjøpsloven. Ettersom ComputerCity allerede har benyttet sine 2 lovberettigede avhelpsforsøk snakker vi ikke lenger bare om dårlig service. Vi snakker om regelrett lovbrudd fra ComputerCitys side.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ok, jeg ser at du har ditt på det rene... Mener fremdeles at det er feil å nevne navn, men det er ikke min beslutning.

 

 

Og, jeg var ikke klar over at de var der før.

 

Legger meg flat og beklager, og håper virkelig at det ordner seg. ComputerCity har lagt ned her i Sandvika, men brukte de aldri før uansett. For dyre, spesielt med tanke på at vi har både Lefdal og Elkjøp, begge ca 500 meter unna der butikken lå.

 

Men som andre har foreslått, prøv å ring Asus direkte og spør om det er en vanlig feil. Hvis det er det, kan du påpeke dette for ComputerCity, og se hva de sier da. Og hvis gulvpersonalet er uhøflige ber du om å snakke med butikksjef eller tilsvarende, og påpeker oppførselen. Butikksjef BURDE gjøre noe med det.

 

Igjen, beklager for måten jeg uttalte meg på (antydet at det var din feil, ser at du vet hva du snakker om)

Lenke til kommentar

Igjen, beklager for måten jeg uttalte meg på (antydet at det var din feil, ser at du vet hva du snakker om)

Jeg hadde gitt en MILLION for å høre madammen si det der en eneste gang. :D

 

Jeg oppfattet uansett aldri innlegget ditt som slemt på noen måte, men takk for unnskyldning likevel. :)

Lenke til kommentar

Blir utrolig provosert over enkelte butikkers elendige service. Hadde man vært trygdet eller hatt en eller annen jobb som gav meg enormt mye fritid så skulle jeg ha campet utenfor disse butikken og spredt budskapet om hvordan butikken holder på. Omsetningen ville ha falt med 80 % den tiden jeg stod der.

 

Men desverre er det ikke bare computercity som er slik, men har heldigvis vært skånet for de værste episodene. Selv om jeg har vært involvert i ett par som tredjepart. Anbefaler at du går til kjedeledelsen om du ikke får respons fra butikken.

Lenke til kommentar

Her finner du erfaringer. Hvorfor navnet har faltut aner jeg ikke, men jeg skal be drift ta en titt...

 

https://prisguiden.no/butikker/272/omtaler/

 

Selv handlet jeg på ComputerCity på Alnabru på fredag. Kjøpte en HP-laptop til under 5000 kroner. Handelen gikk som forventet.

 

Jeg har selv jobbet masse med PC-service, og det er OFTE at man ikke finner feil på maskinen. Vil anbefale at man kjører gjenopretning av maskinen selv, før service for å elliminere programvarefeil, som i min erfaring står for minst 80% av feilene på datamaskiner.

 

Du nevner ikke hva slags feil maskinen lider av. Om du hadde forklart det, hadde det også blitt enklere å se om ComputerCity oppfører seg ufint eller ikke. Det er tross alt stor forskjell på om man ikke får koblet seg til BF1942-serveren hver 38 gang man forsøker eller om maskinen blir glovarm og slår seg av ved bruk av MSN...

 

Har hatt MYE å gjøre med ComputerCity de siste 2 årene, da de er min lokale datasjappe. Har fremdeles til gode å ikke være fornøyd med servicen de få gangene noe av det jeg har kjøpt har gått i stykker.

 

Edit: Ser du har kontaktet ass. butiksjef direkte. Personlig antar jeg at en sånn stilling innebærer mye mer enn å svare på supporthenvendelser....

Endret av Osse-Mon
Lenke til kommentar

Har handlet mye på Computer City (Alna) og må si meg stort sett fornøyd med service. Handlet noen FireWire kort som var kaputt, men møtte ingen problemer med bytte.

 

Teknikker kan ha helt rett i at det ikke er noe feil med selve maskinen(Hardware). Problemene dine kan jo komme fra softwareproblemer (nå sier du jo ingen ting om hvordan du opplever feilen i denne tråden). At du setter krav om heving av kjøp er selvfølgelig da urimelig. Selv syntes jeg selvfølgeligsupport burde hjulpet mer rundt løsninger på eventuelle bruker/software-feil.

 

Hvis du forklarer litt mer rundt feilen, så kan det jo kanskje være at noen her kan hjelpe med å finne de rette fremgangsmåten for å løse dette på en fornuftig måte.

 

 

 

PS! Hvis fremtoningen din mot support er like "krass" som innlegget ditt, så forstår jeg fort at det blir en viss "knisning"

Endret av C-angel
Lenke til kommentar

Svært lite hjelp å få fra de ansatte på Alna i det minste. Var en gang jeg skulle kjøpe PC der, spurte om den var grei til spilling, "nah, ikke egentlig en PC for spilling," var svaret. Uten noen som helst begrunnelse. Synes også at de holder en noe spydig tone når de snakker til deg, de virker veldig ved bry når kunder spør om hjelp. Synes ikke man skal finne seg i slik behandling.

Lenke til kommentar

Skulle til å fylle ut klageskjema til forbrukerrådet i dag, men bestemte meg for å gjøre et siste forsøk pr. Telefon først. Fikk snakket med en av teknikker-ene og avtalte å sende inn PC slik at de kunne bekrefte feil på maskinen. Senere tikket det også inn en e-mail fra ass. Butikksjef med bekreftelse på at vi får hevet kjøpet. Han hadde forstått det som at jeg skulle komme til butikken forrige helg, mens jeg unnlot å gå til butikken uten å ha bekreftelse på e-mail fra ham først. Vi kan jo ha gått litt forbi hverandre på akkurat det punktet. Jeg skrev at det hastet med tilbakemelding fra ham da jeg allerede neste dag hadde tenkt meg til Oslo. Jeg unnlot å utdype at jeg ville ha skriftlig bekreftelse på forhånd for å slippe å bli stående i butikken å krangle med medarbeidere som ikke er informert om situasjonen. Forhåpentligvis er vi uansett snart i mål.

 

Forferdelig trist at en butikk med så greie priser skal slite med kundeservicen, jeg har inntrykk av at dette ofte er et problem for butikker fra Sverige og Danmark som bare ser på prisnivået i Norge og tenker at dette må være et enkelt marked å konkurrere i. De tar ikke høyde for de økte kostnadene som medfølger når man har et såpass mye mer kundevennlig lovgivning i Norge.

Lenke til kommentar

Det er uansett ganske merkelig at maskinen ikke fungerer i det hele tatt hos deg, for å fungere som den skal på service. (Jeg må anta at både CC og TS snakker sant)

 

Har selv jobbet med service på laptops, og det er VELDIG ofte vanskelig å replikere feil kunden hevder. Du sier du har lagt ved to nøyaktige feilbeskrivelser, men du poster ikke hva du faktisk har sendt til CC. Om du har sendt en lang avhandling om svigermødre og kjærester, kan jeg bare bekrefte at slike "feilmeldinger" kommer inn alt for ofte, og at de ofte ikke har substans. (da fikk jeg ventilert det...)

 

Når det er sagt: Kjørte dere i det hele tatt noen form for tester på maskinen selv? Eller var i kontakt med Asus direkte? Strengt tatt er ikke det å installere et annet OS på en maskin feilsøking ;)

Grunnen til at jeg lurer på hvorvidt dere var i kontakt med ASUS er at ComputerCity IKKE har et ansvar overfor kunder når det gjelder produktspesifik support. Jeg sier ikke at kundeservice skal behandle henvendelser som sjit, men jeg mener man ærlig talt ikke kan forvente produktspesifik support fra kundesentre hos CC/SIBA/Expert/Elkjøp/o.s.v. - Det er en grunn til at samtlige produsenter har egen telefonsupport/mailsupport. :)

 

Nå virker det som om saken har løst seg for din del. Selv synes jeg det er VELDIG god service at de gir deg pengene tilbake uten at de har funnet feil på maskinen. Det at de arrangerer innsendelse av maskinen er absolutt ikke det samme som at de godtar at maskinen faktisk har en mangel. Selger har tross alt undersøkelsesrett/plikt, og det at selger ikke klarer å påvise feilen er faktisk ikke regnet som et avhjelpsforsøk!

Lenke til kommentar

Det er uansett ganske merkelig at maskinen ikke fungerer i det hele tatt hos deg, for å fungere som den skal på service. (Jeg må anta at både CC og TS snakker sant)

Jeg har ikke sagt at maskinen ikke fungerte i det hele tatt hos meg. Jeg sa at feilen ikke var blitt utbedret mens maskinen var inne til "service". Jeg kan se at det kan oppfattes som en bagatellmessig feil (av inkompetente) at maskinen ikke ville forbli avskrudd når den var koplet til med strøm adapter. At CC oppfattet feilen som en bagatell og valgte å ikke "finne" den er for meg mer sannsynlig enn som du sier at den plutselig fungerte 100% hos dem for så å begynne å fuske igjen hos oss. Men jeg må si jeg finner det merkelig at du "må anta at både CC og TS snakker sant". Er jeg en løgnhals jeg da?

 

Har selv jobbet med service på laptops, og det er VELDIG ofte vanskelig å replikere feil kunden hevder. Du sier du har lagt ved to nøyaktige feilbeskrivelser, men du poster ikke hva du faktisk har sendt til CC. Om du har sendt en lang avhandling om svigermødre og kjærester, kan jeg bare bekrefte at slike "feilmeldinger" kommer inn alt for ofte, og at de ofte ikke har substans. (da fikk jeg ventilert det...)

Hvis vi går videre i å anta at jeg er en idiot og en løgnhals så ser jeg at det er lett å betvile at jeg er i stand til å beskrive at maskinen ikke ville forbli avskrudd tilkoplet nettspenning på en måte en høyt utdannet service tekniker vil være i stand til å forstå. Og ihvertfall ikke uten å få med livshistoriene til alle involverte parter.

 

Når det er sagt: Kjørte dere i det hele tatt noen form for tester på maskinen selv? Eller var i kontakt med Asus direkte? Strengt tatt er ikke det å installere et annet OS på en maskin feilsøking ;)

Dumme meg trodde at feilsøking var serviceavdelingen sitt ansvar. Men som jeg skrev i tillegg til å finne ut (av naturlige årsaker) at feilen var OS uavhengig, så testet jeg maskinen for feilen med identisk batteri og lader. (Litt stolt nå over at jeg klarte å unnlate å nevne hvordan det kunne ha seg at jeg tilfeldigvis hadde tilgang på disse tingene.)

 

Grunnen til at jeg lurer på hvorvidt dere var i kontakt med ASUS er at ComputerCity IKKE har et ansvar overfor kunder når det gjelder produktspesifik support. Jeg sier ikke at kundeservice skal behandle henvendelser som sjit, men jeg mener man ærlig talt ikke kan forvente produktspesifik support fra kundesentre hos CC/SIBA/Expert/Elkjøp/o.s.v. - Det er en grunn til at samtlige produsenter har egen telefonsupport/mailsupport. :)

Nå blir jeg litt skremt her, hvor jobbet du sa du? Jeg vil IKKE handle der. Du er MEGET dårlig informert om du tror at det du nettopp skrev her er sant. Produsentene har selvfølgelig egen support med kun en ting for øyet, og det er å spare penger. Butikkene henviser selvfølgelig heller til denne "tjenesten" enn å bruke egne penger (lønn til teknikere). Som kunde kan man godta dette om man tror det vil gi raskere og bedre service. Men man har RETT til å forholde seg til utsalgssted. Noe jeg foretrekker etter å ha fått momskrav på min Asus når den skulle inn til Norge igjen etter reparasjon. (Da gjennom Asus support.)

 

Nå virker det som om saken har løst seg for din del. Selv synes jeg det er VELDIG god service at de gir deg pengene tilbake uten at de har funnet feil på maskinen.

Du har en merkelig definisjon på VELDIG god service. Ufyselig oppførsel på telefon mot sine kunder, ignorerer e-mail gjentatte ganger, klarer ikke (eller nekter) å finne de enkleste feil. Hvis det er din definisjon på VELDIG god service så skjønner jeg hvorfor du snakker så varmt om CC.

 

Det at de arrangerer innsendelse av maskinen er absolutt ikke det samme som at de godtar at maskinen faktisk har en mangel. Selger har tross alt undersøkelsesrett/plikt, og det at selger ikke klarer å påvise feilen er faktisk ikke regnet som et avhjelpsforsøk!

Når man skriver en retur forespørsel, og den blir godkjent av utsalgsstedet med den feilbeskrivelsen man ga. Er det da altså for mye forventet at dersom utsalgsstedet mot formodning klarer å reprodusere feilen man angir, at de da med det medgir at det er feil på maskinen? Hva pokker er vitsen med retur forespørselen i utgangspunktet, om ikke nettopp for å avklare om det er å oppfatte som en feil FØR innsendelse? Alt du har rett i i ditt utsagn er at utsalgssted ikke har innrømmet feil ved produktet før de selv har fått kikket på det! Og det sier seg da selvfølgelig selv...

 

Jeg blir helt matt. Du høres ut som en av dem som har funnet ut at "kunden alltid har rett" er ren bullshit. Det er en av de aller største fellene folk i service yrker faller i. Men dere har da i så fall bare aldri skjønt HVA det er kunden alltid har rett i. Mange kunder vet ikke det selv, men de har i det minste en unnskyldning. Det er av service medarbeidere man har rett til å forvente denne grunnleggende forståelsen. Kunden har ALLTID rett fordi kundens forventninger har rot enten i erfaringer med den aktuelle bedriften eller dens konkurrenter. Dvs. Om en kunde er vant til et service nivå en plass, vil han forvente det samme hos konkurrenten. Som seriøs aktør på markedet ønsker man da selvfølgelig ikke å være dårligere enn sine konkurrenter for på den måten miste kunder og til slutt gå konkurs.

 

Men hei, hva vet vel jeg om slikt? Jeg har jo bare eksamen i driftsfag for IKT og teknoilogiledelse. Pluss jeg åpenbart er en løgner...

Endret av Goliath
Fjernet personangrep
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er uansett ganske merkelig at maskinen ikke fungerer i det hele tatt hos deg, for å fungere som den skal på service. (Jeg må anta at både CC og TS snakker sant)

 

Har selv jobbet med service på laptops, og det er VELDIG ofte vanskelig å replikere feil kunden hevder. Du sier du har lagt ved to nøyaktige feilbeskrivelser, men du poster ikke hva du faktisk har sendt til CC. Om du har sendt en lang avhandling om svigermødre og kjærester, kan jeg bare bekrefte at slike "feilmeldinger" kommer inn alt for ofte, og at de ofte ikke har substans. (da fikk jeg ventilert det...)

 

Når det er sagt: Kjørte dere i det hele tatt noen form for tester på maskinen selv? Eller var i kontakt med Asus direkte? Strengt tatt er ikke det å installere et annet OS på en maskin feilsøking ;)

Grunnen til at jeg lurer på hvorvidt dere var i kontakt med ASUS er at ComputerCity IKKE har et ansvar overfor kunder når det gjelder produktspesifik support. Jeg sier ikke at kundeservice skal behandle henvendelser som sjit, men jeg mener man ærlig talt ikke kan forvente produktspesifik support fra kundesentre hos CC/SIBA/Expert/Elkjøp/o.s.v. - Det er en grunn til at samtlige produsenter har egen telefonsupport/mailsupport. :)

 

Nå virker det som om saken har løst seg for din del. Selv synes jeg det er VELDIG god service at de gir deg pengene tilbake uten at de har funnet feil på maskinen. Det at de arrangerer innsendelse av maskinen er absolutt ikke det samme som at de godtar at maskinen faktisk har en mangel. Selger har tross alt undersøkelsesrett/plikt, og det at selger ikke klarer å påvise feilen er faktisk ikke regnet som et avhjelpsforsøk!

 

Då anbefaller jag dig att du läser dig på om förbrukerköpsloven. Du skriver så mycket vas här att jag blir skrämd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...