Gå til innhold

HTC Desire eller HTC Touch HD2


Anbefalte innlegg

Jeg er en person som stort sett aldri har brydd meg når det gjelder å ha den 'hippeste' telefonen i gata. Har en 6 år's gammel Nokia nu så har egentlig ingen erfaring med smart mobiler bortsett fra at jeg har brukt en god del timer å lese gjennom tester og forumposter om Android.

 

Men får nå ny mobil fra bedriften.

Det er 2 stk det står i mellom:

HTC Desire og HTC Touch HD2.

Begge disse har samme pris hos Telenor med det abb vi skal ha på telefonene.

 

Vet at den ene er Android og den andre er Win Mobile, men det jeg lurer på er hvilken som vil passe mitt bruk best.

 

Har en god del møtevirksomhet og ting som må følges opp så kalender funksjonen og todo muligheter er vel det aller viktigste for meg. Hvilken av disse er best på dette?

 

Video og musikk er også viktig men ikke noe 'must'. Men facebook funksjon må det være men det har vel begge disse to?

 

Og kan HTC Touch HD2 oppgraderes til Win mobile 7 når det kommer??

 

På forhånd takk for svar/hjelp.

Endret av Emigrante
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen?? Trodde det var mange 'eksperter' her inne som kunne dette?

Vil du ha Windows mobile? Kjøp HD2.

Vil du ha Android? Kjøp Desire.

 

Google is your friend. Du kan ikke forvente at folk her inne skal kunne ta valget for deg. Begge telefonene kan alt det du spør om, så det koker mest ned til et valg av design/størrelse samt operativsystem. HD2 vil ikke få en offisell oppdatering til WM7, men det er jo fullt mulig at det kommer i form av custom roms.

Lenke til kommentar

Jeg har da ikke bedt noen ta avgjørelsen for meg :)

Har googlet masse og lest masse tester av forskjellige telefoner osv.

 

Så konklusjonen av det dere skriver her er at begge telefonene kan det samme??

 

Så det er egentlig bare hva jeg har lyst til å bruke? Det er ikke noe fordel/ulemper med noen av de to utfra det jeg skal bruke den til?

Lenke til kommentar

siden vi snakker om htc hd2/htc desire.. så lurer jeg på om noen her har peiling på om man får lastet ned et program som heter "silverlight" på noen av dem? jeg liker som så mange andre å se fotball, og har et tv2 sumo abennoment, og der må man ha silverlight får å kunne se kampene. på den komunist telefonen som jeg har nå(iphone 3gs) så får jeg selvsagt ikke til å se tv2 sumo på nett, eller å laste ned dette programmet. så er de noen som har peiling på om de går å laste ned dette programmet på htc, og om de virker slik at jeg kunne da sett en kamp på mobilen om jeg så var på reisefot? eller om noen hvet om de også/eller går vist man bare har Adobe® Flash® installert? de mener jeg på å ha lest at desire støtter, men ingen anelse om HD2 kan osv

 

håper på svar =)

Lenke til kommentar

du skal da vite om et halvt år ca. skjer det forandringer. xda gotta jobber på spreng med å klare å boote android på leo, det er ferdig/nesten ferdig med kernel programmet så da er det bare å vente, og vist du ikke liker WM så kan du laste ned noen custom roms fra xda dev, jeg bruker artemis. det er kanskje WM det også men du får fjernet unødvendigt bullshit som gjør den raskere.

 

så snart vil disse telefonene være helt like med unntak av skjermen. leo har 4.3 tommers, det høres stort ut men den går fint nedd i lomma. desire har 3.7 tommers litt mindre skjerm men samme oppløsning.

 

vil du ha stor skjerm = hd2

noe lunde samme størrelse som iphone = desire

Lenke til kommentar

Ser ut som det blir HD2 siden Telenor er fri for Desire og ikke forventet inn før 13 mai.

 

Merkelig det der med telenor. På nettbutikken for privat har de +25 på lagerstatusen, og i Nettbutikken for bedrift er det tomt :( Ringte Nettbutikken support og han bekreft at de hadde den liggende i hyllen men sendte den bare ut til privatkunder og han ikke hadde noen mulighet å overstyre dette.

 

Noen som vet hvorfor det er slik?

Lenke til kommentar

Jeg gikk fra HD2 til Desire. Kjempefornøyd! Det er en smakssak. Windows ligner litt mer på pc-en din, ja - mens Android ligner litt på iPhone (bare med fler funksjoner, les: bedre!).

 

Dersom du ikke er flink på tekniske ting er det ganske avansert å flashe ny rom osv, men ikke så vanskelig dersom du kan littegrann :) Å kjøre Android på HD2 kommer sikkert til å bli bra, men det er nok en smule avansert og en del tidkrevende.

 

For meg ble HD2 litt for stor, men dette er smakssak. Nå kan det jo diskuteres om hvilken skjerm som er best, Desire har jo AMOLED (imponerende farger, kontrast osv!). Jeg synes også at HD2 hang seg opp, kræsjet og oppførte seg til tider merkelig (WM). Dette kan du fikse ved å laste inn en custom ROM, men igjen; dette tar litt tid og motivasjon.

 

Lykke til med valget :) Men bare så det er sagt; Desire kan fungere fin som jobbtelefon! Jeg liker også tastaturet bedre på Desire. Men har du store hender går det bra på HD2.

 

Helt til sist. Du kan helt sikkert klare å få til WP7 på HD2, men ingen vet hvordan enda, og det er slett ikke sikkert hvor bra det kommer til å bli og hvor lang tid det tar før det er klart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...