brumlegull Skrevet 19. april 2010 Skrevet 19. april 2010 hola! Jeg lurer på om kablene til grøftelysene vil holde om jeg bytter ut den vanlige 10A sikringen med en 15A sikring. Grunnen til at jeg må gjøre dette er fordi jeg har satt i nye LED-pærer i grøftelysene som er 100w og de originale tåkelysene er bare 55w så om jeg har en 10A sikring så ryker den momentant. Har en mercedes C220 95 modell, W202, om det skulle være til hjelp.
Habla Møberg Skrevet 19. april 2010 Skrevet 19. april 2010 hola! Jeg lurer på om kablene til grøftelysene vil holde om jeg bytter ut den vanlige 10A sikringen med en 15A sikring. Grunnen til at jeg må gjøre dette er fordi jeg har satt i nye LED-pærer i grøftelysene som er 100w og de originale tåkelysene er bare 55w så om jeg har en 10A sikring så ryker den momentant. Har en mercedes C220 95 modell, W202, om det skulle være til hjelp. LED-pærer på 100W? Skal du lyse opp hele Norge nå da? Jeg ville ikke tatt sjansen på å bare sette inn større sikring. Kjipt om det er det som skal til for at kablene smelter.... Hva med å kjøpe deg et lysforsterker-sett, et sett med kabler og releer på f.eks Biltema? Burde ikke ta allverdens tid å montere, og gir uansett en solid oppgradering av lysstyrken på de aller fleste biler. Har du pærevarsler på disse lysene? I så fall vil et slikt lysforsterker-sett kunne gi feil på varslingen. En annen ting er; hva i huleste skal du med ulovlige pærer i grøftelysene? Blender du ikke nok trafikanter?
Zeph Skrevet 19. april 2010 Skrevet 19. april 2010 Med mindre du sjekker kabeltverrsnittet og kontrollerer at den faktisk er godkjent for 15A så bør du ikkje gjere det nei. For øvrig kan du godt la være, grøftelys er tragisk nok som det er, om du ikkje skal montere helvetes 100W pærer i dei.
brumlegull Skrevet 19. april 2010 Forfatter Skrevet 19. april 2010 100w var de eneste de hadde og tenkte ikke noe over at det var så mye watt før sikringene begynte å gå. Forresten, det er ikke grøftelys på fangeren men integrert i hovedlysene. planen er å kjøre med de hvite parklysene jeg har og hvite grøftelys på dagen istedenfor hvite parklys og gule nærlys. Så det blender mindre enn nærlysene tror kabeltverrsnittet er 0,75?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå