Gå til innhold

Hva slags sunn drikke holder vekta nede?


Anbefalte innlegg

Jeg prøver å komme meg ned i vekt ved å forandre på kostholdet mitt. Og vet att man må kutte ut brus, saft og liknende og har gjort det i nesten 1 uke nå. Men hørte også att man burde kutte ut juice? Det synest jeg er litt kjipt, siden jeg ikke er en særlig stor fan av vatn.. Er det noe annet godt jeg kan drikke som er sunt og ikke gjør så jeg legger på meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Juice er ikke så galt hvis man drikker de som er "Premium" (altså ikke fra kontsentrat), disse er ikke tilsatt sukker, kun det som er naturlig i frukten. "Premium" er ofte litt dyrere, men mange butikker har sine egne merker som er endel billigere enn merkevaren, jeg kjøper ofte landlord(?) fra kiwi...

 

Når det er sagt, overdrevet inntak av juice er heller ikke bra, det er heller ikke bra for tennene i lengden.

 

Hvis du ikke liker vann kan du prøve å sette litt smak på det? Skjær noen skiver agurk/appelsin/sitron og ha det i en mugge med vann som du setter i kjøleskapet, det gir en frisk og god smak på vannet.

 

/Espen

Lenke til kommentar
Tja. Sitter her med appelsin juice som ikke er fra konsentrat. 26g karbohydrater per 2,4 dl juice

 

En halvliter juice blir da 200 kalorier. det blir som med en halvliter øl eller brus om dagen. Regner man det om blir det 73000 kalorier på ett år som da utgjør ca 12 kilo på kroppen.

 

lettbrus, funlight og vann er fine greier.

Lenke til kommentar

Pepsi Max inneholder iallefall ikke mer enn 0,3kcal per 100ml, så drikk det du orker!

Aspartam er heller ikke farlig, med mindre du drikker over 6liter eller hva det var, daglig :)

 

Nja.. Du kan ikke si at aspartam IKKE er farlig. Faktisk er det egene nødtelefoner i USA om aspartam og kun det sier litt. Og aspartam er faktisk det kunstige søttstoffet der er meldt mest bivirkninger om.

Lenke til kommentar

Disse bivirkningene er det kun de som tenker seg at det er farlig, psykisk.

Kjapp kilde

 

Det er også en sak om dette som ble publisert for ikke mange ukene siden, men fant ikke den i farta.

 

EDIT: Fant forresten den nye jeg snakket om!

 

Du mener altså at folk skaper en egen placebo effekt? Vel da er jeg et unntak. Jeg drakk 2 liter Pepsi Max hver dag i flere år. Jeg hadde mye hodepine, jeg fikk tåkete syn og hadde rett og slett vondt i kroppen. Grunnen til at jeg sluttet var faktisk fordi jeg fikk så mye kullsyre i magen at jeg rapet "pepsi max". Etter 2 uker var alle bivirkningene borte og jeg har ikke hatt de siden. Det var først 2 år senere jeg leste om de så kalte skadevirkningene av aspartam. MYE av de stemte uten at jeg en gang trodde noe som helst :)

Lenke til kommentar

Drikker selv kun pepsi max ved siden av vann/melk, og jeg merker ingenting. Dette har jeg gjort så lenge jeg husker. Drikker gjerne mer enn 1,5liter daglig, såfremt at det er i hus. Har du sjekket deg for intoleranse av div. ting? Kan hende det er der saken ligger for din del :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest medlem-1432

siden jeg ikke er en særlig stor fan av vatn..

 

Det venner du deg på. Kom gjen nå, at folk ikke drikker vann fordi det ikke smaker godt, er noe av det dummeste jeg hører. Vann er vann.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...