Gå til innhold

BK: another seascape


dan83

Anbefalte innlegg

Tror dette kunne blitt riktig så bra med enda mere dramatisk himmel, men er nogelunde fornøyd nå også. Skal deffinitivt tilbake en annen kveld,enda litt senere på kvelden med mere fargespill:) (var egentlig planen denne gange også, men hadde glemt å lade opp batterier og gikk tom)

 

Bilde er tatt med 450d og 18-55m IS(som faktisk ikke har så ille skarphet som jeg trodde)

 

Men hva syntes dere?

post-142640-1271630507,2832_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Bildet er ikke så ille, men kontrasten er for lav. Har tillatt meg å øke kontrasten noe:

 

post-175757-1271700602,557_thumb.jpg

 

 

Jeg fjerner det selvfølgelig hvis du ønsker det.

 

boos

 

uff!!!

 

Vet ikke jeg, men kanskje du burde skifte skjerm, eller så liker du bilder med ALT for mye kontraster:)

 

 

kontraster ble økt til 50 i lightroom, i tillegg til at at jeg justerte litt på curves. Men er enig at jeg kanskje kunne økt kontrastene blitt litt til, eller eventuelt de mørke områdene(tone curve)

 

Her er et annet bilde, fra sammen kvelden. Himmelen er kanskje litt mer interessant her, men liker forgrunnen bedre på det første bilde:

 

forgrunnen er fin og spennende, det er verre med resten. Blir litt kjedelig. Hadde nok blitt veldig tøft hvis himmelen var mer dramatisk og fargerik! Så gleder meg til å se det bilde du skal ta senere :D

 

Gleder jeg meg også til, får vente til en kveld hvor forholdene er gode :D

post-142640-1271717080,2185_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Hei. Bra bilde, men det ble fort veldig kjedelig, pågrunn av de svake kontrastene. Jeg synes faktisk boos sitt var greit, men kanskje litt for høyt, som du sa.

 

Prøvde meg på ett jeg også. endret litt på hvitbalansen også.

 

post-164716-1271717476,6274_thumb.jpg

 

Vet ikke hva du synes om det ?

 

Ops. Mulig skjermen ikke min er helt klok, fordi nå sitter jeg på bærbare, og dette var tragisk! :cry:

Endret av spetwols
Lenke til kommentar

Jeg kan være enig at førsteutgaven er noe blass. Bilde #2 er mye bedre, jeg ville kanskje hatt litt mer kontrast. Men på langt nær så mye som i utgavene til boos og spetwols - de blir for overdrevne.

 

Utsnittet i #2 er noe bedre, men det er fortsatt litt for lite rundt å hvile øynene på. Selve himmelen er passse, men jeg kunne tenkt meg at vi hadde hat noen klipper eller lignende i bakgrunnen.

 

edit: Vil samtidig nevne at jeg er enig at det ser ut som om du har fått temmet ojektivet.

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Hei Dan :)

 

Joda, det er mye fint i disse bildene, og er enig med Tomsi at det kunne vært litt mer kontraster i #2.

 

Jeg syns kanskje det blir for lite forgrunn i #2, evt mer vidvinkel. Er ikke sikker på nøyaktig hva jeg savner , men det blir bare litt "nesten" nå...

Det beste er nok egentlig uansett å prøve i bedre/lettere lys. Evt mere urolig sjø og kortere lukkertid (som er det jeg liker best da :D)

 

Boos, Spetwols; Det er forskjell på å barbere seg og å kutte av hodet.

Lenke til kommentar

takk for tilbakemeldingene:)

 

Kommer nok til å besøke denne stranden flere kvelder fremover , til jeg får et sikkelig blinkskudd med vakker himmel!

 

Her er en ny versjon av bilde 1 med litt mere kontraster, ble litt bedre en første versjonen:

post-142640-1271800901,1769_thumb.jpg

Endret av dan83
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...