Gå til innhold

HTC eller Iphone?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har lyst på en touch telefon, men er usikker på hvem som er bra?. Har sett på HTC HD2, desire og Iphone, men klarer ikke helt å bestemme meg for hva jeg skal velge.

 

Jeg har HTC HD2, fattern har Iphone 3gS,, jeg er fornøyd med min, jeg selv mener den er mye bedre en fatter sin Iphone :p Eneste som er bra med Iphone er apps'a, men da kjøper du en Ipod touch :thumbup:

 

Desire sies også at skal være bra, men jeg valgte HD2 av gode grunner! :D

 

- Daniel :w00t:

Lenke til kommentar

Er flere ting som er bra med iPhone en apps'a, er en veldig enkel telefon. :)

Har HTC HD2 selv, mener det der en kanon telefon, sålenge man gidder å gjøre noe med den (Oppdatere og slikt... Er en veldig åpen telefon, så man kan endre det meste med litt kunnskap).

 

HD2'en har ikke alt for lite apps den heller, hvis man skaffer seg OpnMarket :)

 

Men det er mulig du bør gå for Desire? Hvis jeg ikke tar helt feil, er vel HD2 og Desire ganske lik, bare at Desire er en Andriod-mobil istedefor Windows ;)

(mye mulig jeg tar feil akkurat der)

Lenke til kommentar

Kjøpte meg HD2 etter valget mellom HD2 og iPhone. Jeg angrer bittert. Det finnes ingen multitouch i HD2 i motsetning til hva jeg trodde (bortsett fra pinch zoom) på bilder. Omtrent halvparten av programmer fra open market funker, flerprogramkjøring er klønete (oppgavebehandler er ikke lett tilgjengelig) og ting krasjer svært ofte. Jeg er nødt til å restarte telefonen annenhver dag minst hvis telefonen skal fortsette å kjøre på "topp".

 

Kunne ønske jeg kjøpte en iPhone 3GS eller ventet på next gen iPhone. Fikk også høre at HD2 ikke vil kunne oppgraderes med Mobile 7.

 

Har aldri gjort en værre tabbe enn å kjøpe HD2.

 

 

 

 

Men det er ditt valg.

 

 

Lenke til kommentar

Kjøpte meg HD2 etter valget mellom HD2 og iPhone. Jeg angrer bittert. Det finnes ingen multitouch i HD2 i motsetning til hva jeg trodde (bortsett fra pinch zoom) på bilder. Omtrent halvparten av programmer fra open market funker, flerprogramkjøring er klønete (oppgavebehandler er ikke lett tilgjengelig) og ting krasjer svært ofte. Jeg er nødt til å restarte telefonen annenhver dag minst hvis telefonen skal fortsette å kjøre på "topp".

 

Kunne ønske jeg kjøpte en iPhone 3GS eller ventet på next gen iPhone. Fikk også høre at HD2 ikke vil kunne oppgraderes med Mobile 7.

 

Har aldri gjort en værre tabbe enn å kjøpe HD2.

 

 

 

 

Men det er ditt valg.

 

Som jeg pleier å si, hørt om Doro? Ta ROM oppdatering (www.htc.com, kundeservice-velg telefon- rom oppatering) så skal den fungere mye bedre ^^

 

 

HD2 er en knall telefon, Iphone er også en bra telefon... hvert til sitt bruk...

 

Vil du ha telefonen som kan ALT, velg HD2. Vil du ha en bra telefon, men som alt er veldig enkelt, og fortsatt har endel av mulighetene som HD2 har, kjøp Iphone!

 

Men jeg mener at HD2 KLAART er den beste telefonen på markedet idag bare se her:

 

Amobil test av HD2

 

For ikke å glemme denne testen...

Endret av Stubba
Lenke til kommentar

Hvilke muligheter har HD2 som iPhone ikke har?

 

Sier seg vel ganske selv, hvilken muligeter har en PC som MAC ikke har?

 

Du har masse programmer rundt omkring som er lagd for windows, hvor mange av dem går på telefonen...

 

Men, programene er jo mye mer tilgjengelig på App store da..

Lenke til kommentar

Trådstarter bør ha god teknisk innsikt om han skal gå for en HD2. Vil du ha noe enkelt med lett tilgang til massivt utvalg av apps så venter du på den neste iPhone som blir lansert i juni.

 

Før var alltid argumentet for å gå for en Windows Mobile-device "business", men nå klarer en 3G eller 3GS alt det en ville trenge i det segmentet.

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar
Sier seg vel ganske selv, hvilken muligeter har en PC som MAC ikke har?

 

Du har masse programmer rundt omkring som er lagd for windows, hvor mange av dem går på telefonen...

 

Flott argumentasjon. :roll:

 

Jeg anbefaler trådstarter å holde seg unna mobiltelefoner basert på windows mobile. Ikke kjøp iPhone i dag dog, gjør som ahpadt sier, vent til sommeren og kjøp neste generasjon iPhone.

Lenke til kommentar

Kjøpte meg HD2 etter valget mellom HD2 og iPhone. Jeg angrer bittert. Det finnes ingen multitouch i HD2 i motsetning til hva jeg trodde (bortsett fra pinch zoom) på bilder. Omtrent halvparten av programmer fra open market funker, flerprogramkjøring er klønete (oppgavebehandler er ikke lett tilgjengelig) og ting krasjer svært ofte. Jeg er nødt til å restarte telefonen annenhver dag minst hvis telefonen skal fortsette å kjøre på "topp".

 

Kunne ønske jeg kjøpte en iPhone 3GS eller ventet på next gen iPhone. Fikk også høre at HD2 ikke vil kunne oppgraderes med Mobile 7.

 

Har aldri gjort en værre tabbe enn å kjøpe HD2.

 

 

 

 

Men det er ditt valg.

 

Som jeg pleier å si, hørt om Doro? Ta ROM oppdatering (www.htc.com, kundeservice-velg telefon- rom oppatering) så skal den fungere mye bedre ^^

 

 

HD2 er en knall telefon, Iphone er også en bra telefon... hvert til sitt bruk...

 

Vil du ha telefonen som kan ALT, velg HD2. Vil du ha en bra telefon, men som alt er veldig enkelt, og fortsatt har endel av mulighetene som HD2 har, kjøp Iphone!

 

Men jeg mener at HD2 KLAART er den beste telefonen på markedet idag  bare se her:

 

Amobil test av HD2

 

For ikke å glemme denne testen...

 

Du som tydeligvis har peiling, veit du hvordan jeg endrer språk fra norsk til engelsk? :)

Lenke til kommentar

HTC Desire

+ Stor, herlig skjerm

+ Android 2.1 + Sense. -> Du kan skreddersy stort sett alt du vil og Android gir deg svært mange muligheter uten restriksjoner

+ God byggekvalitet

+ Mange programmer som er lett tilgjengelig gjennom Android Market

 

- Sense-grenesnittet hindrer Android Oppdateringer

 

HTC HD2

+ Stor, fantastisk skjerm

+ Byggekvalitet er nydelig

+ Sense pynter på Windows Mobile så godt det er mulig

+ Windows Mobile stiller også godt med tanke på å skreddersy hva enn du måtte ønske.

 

- Windows Mobile 6.5 er et stort lappeteppe og ikke spesielt godt egnet til moderne mobiltelefoner

- Svært stort skille der Sense-grenesnittet stopper og det tradisjonelle WinMo starter.

- Programmer er ikke like lett tilgjengelige.

iPhone 3GS

+ Svært god visuell brukeropplevelse

+ Best i klassen med tanke på spill og media

+ Gigantisk utvalg av programmer

 

- iPhone 4 er rett rundt hjørnet visstnok

- Ingen ordentlig multitasking (ihvertfall ikke før iPhone OS4 kommer

- Lav oppløsning på skjermen sammenliknet med telefonen ovenfor. Nettsurfring blir en mindre oversiktlig affære.

- En utrolig kjedelig home screen sammenliknet med Android som gir deg et skrivebord mer liknende det du er vant med på datamaskinen.

 

Når det gjelder batterilevetid stiller alle 3 ganske likt og man bør være vant med å lade telefonen hver dag. iPhone 3GS stiller med en Cortex A8 prosessor som har en lavere frekvens enn Snapdragon-prosessorene som sitter i Desire og HD2. Likevel har A8 en kraftig GPU som gjør iPhone så fantastisk til spill og videoavspilling og det er en del som kritiserer Snapdragon prosessorenes høye frekvens med tanke på batterilevetid osv. Men resultatet er fortsatt at ingen av telefonen sliter med ytelse ;)

Endret av Lokii
Lenke til kommentar

Innstillinger - Lokalitet og Tekst - Regional - Område - Engelsk (vil jeg tro)

 

HD2 har også innebygd trådløs WIFI router, så er du på hytta uten nett kan den brukes som WIFI router for pcen ^^

 

Men som sagt, Android sies å være bedre en både WM og Apple, så kanskje HTC desire er bedre?

 

Men jeg tror Iphone 4 kommer til å ta kaka ^^

 

Noe apple alltid gjør når de kommer ut med nye telefoner :dontgetit:

Lenke til kommentar

 

HD2 har også innebygd trådløs WIFI router, så er du på hytta uten nett kan den brukes som WIFI router for pcen ^^

 

Dette får du til Android også ;)

 

Men jeg tror Iphone 4 kommer til å ta kaka ^^

 

Noe apple alltid gjør når de kommer ut med nye telefoner :dontgetit:

 

Tror ikke iPhone 4 tar kaken da jeg ikke tror Apple vil bringe noe særlig nytt til bordet enn det de allerede har. iPhone OS4.0 kommer med noen friske nypust men de henger fortsatt etter på for eksempel homescreen opplevelsen og skjermoppløsning. Kanskje vil iPhone 4 komme med litt høyere oppløsning enn iPhone 3GS men jeg tviler litt da jeg ikke ser for meg at Apple vil fragmentere iPhone-plattformen mer enn de allerede har gjort nå med iPad.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...