Gå til innhold

Angående installering eller oppgradering av Thunderbird i Ubuntu


Anbefalte innlegg

Har Thunderbird versjon 2.0.0.24 i min Ubuntu 9.04.

 

Har lyst til å installere/oppgradere til siste versjon av Thunderbird, men er usikker på hva/hvordan.

 

Om jeg installerer nyeste versjon, vil da innstillingene og de mailene jeg har liggende i

gammelversjonen forsvinne, eller vil de komme til syne i nyversjonen?

 

Hvordan er beste måten å gjøre dette på uten at jeg mister noe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor ikke oppgradere hele ubuntu til 10.04 som kommer i RC denne uka og Final i slutten av mnd? Da ligger Thunderbird 3 i pakkebrønnen. Og du får mange forberinger i forhold til 9.04, i tillegg er 10.04 LTS som gjør at Canonical stiller opp med support og oppdateringer i 3 år.

 

Ellers er et vel bare å følge denne guiden :)

 

Og ja, alle dine mailer og instillinger blir ivaretatt!

Lenke til kommentar

La inn versjon 3.1 først, men fikk bare feilmelding angående passord ved sending. Så at flere hadde omtalt dette som en bug, så jeg avinstallerte den og la inn vers. 3.0 istedet.

 

Men problemet er nå at jeg ikke har mulighet for å forandre SMPT-server i konfigen. Skal bruke Gmail sin SMTP nå, men det er ikke mulighet for å forandre fra den forrige jeg brukte.

 

Det er bare den gamle, som altså er default server som kommer fram, og uten mulighet til å forandre til Gmail's.

 

Slik var det i Thunderbird vers. 2.0 også.

Lenke til kommentar

Alfrid, lag din egen tråd, ikke spør i andre tråder. Mest sannsynlig får du ikke sett videoinnhold fra TV2 eller andre Silverlight-kilder fordi utviklingen av moonlight ligger over et år etter den proprietære utviklingen. For alt vi vet kan det aldri skje pga DRM i Silverlight. Alt vi kan gjøre er å bombardere Microsoft, TV2, NRK og alle som bruker denne teknologien med mail og telefoner slik at de skjerper seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...