Gå til innhold

Kjøpe nytt kamera


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har tenkt og kjøpe meg et nytt digital kamera. Men jeg har over hode INGEN peiling på hva som er bra/dårlig, og hva jeg må holde meg langt unna :)

 

Tidligere hadde jeg et Canon S10 kamera, og var VELDIG fornyød med det. Så jeg lurer litt på om canon er noe for meg ?

 

Det jeg legger stor vekt på er egentlig bildekvaliteten, og at kamerate har minimum 3 Mpix oppløsning.

Det jeg kommer til og bruke kameraet til er og ta bilder av naturen, spesielt himmelen, (solnedganger, skyer, farger på himmelen med andre ord) men jeg kommer jo også til og bruke det til alt annet også

Noen av det jeg har tatt bilde av finner du her: http://bryce.clansalsa.com/ så dere kan jo sjekke hva slags bilder jeg tar.

 

Men hvilket kamera passer best for meg da ? Max pris: 5000-, Kr

 

Setter stor pris på om dere forklarer litt hvorfor jeg burde kjøpe det ene, eller det andre kameraet...

 

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nettopp fått meg Canon Digital IXUS 400 - er storfrornøyd. 4 MegaPix, 3x optisk zoom (11x digitalzoom, men det er bare høgg) og WinXP fant det med en gang. Batterilevetiden var noe kort, men jeg har to batterier og hurtiglader, så ikkeno problem. Koster 4000,- ca. men du bør som sagt ha et ekstra batteri og en brikke større 32MB (en 256 koster ikke allverden tror jeg)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...