Gå til innhold

Det perfekte partystedet!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det varmt i Amsterdam om sommeren da?
Omtrent som i Oslo, men det er jo en Storby ikke langt fra Nordsjøen. Luftfuktigheten er høyere enn i Oslo og i juli regner det i snitt 21 av 31 dager...

det er ikkje sant. eg har budd i Amsterdam. det er veldig fint vær der om sommaren. det er lite regn, og ein liten tur med tog/buss så kan så er du på eit flott strand. dei siste åra har det ofte våre over 30 grade.

Lenke til kommentar
Er det varmt i Amsterdam om sommeren da?
Omtrent som i Oslo, men det er jo en Storby ikke langt fra Nordsjøen. Luftfuktigheten er høyere enn i Oslo og i juli regner det i snitt 21 av 31 dager...
det er ikkje sant. eg har budd i Amsterdam. det er veldig fint vær der om sommaren. det er lite regn, og ein liten tur med tog/buss så kan så er du på eit flott strand. dei siste åra har det ofte våre over 30 grade.

At du har opplevd godt vært i Amsterdam betyr ikke at det alltid er godt vær der. Sist jeg var der på sommeren var det kjølig, overskyet, regn og ute ved Zandvoort var det ingen som klarte oppholde seg på den kalde stranda, men det betyr heller ikke at det alltid er slikt der. Slike subjektive opplevelser finner man for alle steder i verden og de har begrenset verdi. Temperaturrekorden i Oslo er 35 grader, men likevel er det mange fra Osloområdet som drar til Middelhavet om sommeren og det er nettopp fordi 35 grader ikke er noen man kan forvente å oppleve hvert år.

 

Det som derimot har verdi er meterologiske målinger over flere år som gir et snitt av hva man kan forvente og for Amsterdam er det i juli i snitt nede i 12 grader om natten og oppe i 20 grader om dagen samt nedbør 21 av 31 dager. Til sammenligning kan man i Ibiza forvente nedbør kun 2 dager i juli og gjennomsnittlig minimumstemperatur om natten er 21 grader.

http://www.zoover.com/netherlands/north-holland/amsterdam/weather#tabs

http://www.zoover.com/spain/ibiza/ibiza-city-eivissa/weather#tabs

 

Har du en annen meterologisk kilde som viser at man kan forvente noe helt forskjellig i Amsterdam som er mer likt Ibiza?

Lenke til kommentar
Er det varmt i Amsterdam om sommeren da?
Omtrent som i Oslo, men det er jo en Storby ikke langt fra Nordsjøen. Luftfuktigheten er høyere enn i Oslo og i juli regner det i snitt 21 av 31 dager...
det er ikkje sant. eg har budd i Amsterdam. det er veldig fint vær der om sommaren. det er lite regn, og ein liten tur med tog/buss så kan så er du på eit flott strand. dei siste åra har det ofte våre over 30 grade.

At du har opplevd godt vært i Amsterdam betyr ikke at det alltid er godt vær der. Sist jeg var der på sommeren var det kjølig, overskyet, regn og ute ved Zandvoort var det ingen som klarte oppholde seg på den kalde stranda, men det betyr heller ikke at det alltid er slikt der. Slike subjektive opplevelser finner man for alle steder i verden og de har begrenset verdi. Temperaturrekorden i Oslo er 35 grader, men likevel er det mange fra Osloområdet som drar til Middelhavet om sommeren og det er nettopp fordi 35 grader ikke er noen man kan forvente å oppleve hvert år.

 

Det som derimot har verdi er meterologiske målinger over flere år som gir et snitt av hva man kan forvente og for Amsterdam er det i juli i snitt nede i 12 grader om natten og oppe i 20 grader om dagen samt nedbør 21 av 31 dager. Til sammenligning kan man i Ibiza forvente nedbør kun 2 dager i juli og gjennomsnittlig minimumstemperatur om natten er 21 grader.

http://www.zoover.com/netherlands/north-holland/amsterdam/weather#tabs

http://www.zoover.com/spain/ibiza/ibiza-city-eivissa/weather#tabs

 

Har du en annen meterologisk kilde som viser at man kan forvente noe helt forskjellig i Amsterdam som er mer likt Ibiza?

nei eg gidde ikkje sette meg inn i da men eg har budd i nederland i 13 år og 5 år her i norge så eg trur eg veit kva eg snakke om.
Lenke til kommentar

Husk dette ikke er mine påstander, men objektive målinger fra meterologer over en mye lengere periode enn 13 år. Disse vet altså mindre enn deg om været i Amsterdam? Og nøyaktig hva er det du mener meterologene tar feil i?

 

http://www.wunderground.com/global/stations/06240.html

Her kan alle sjekke historikk for været i Amsterdam hver eneste dag de siste 14 årene og for sommeren vil man se at varme dager uten vind eller nedbør absolutt ikke er regelen. Det finnes selvsagt målinger lenger før dette, men denne websiten har begrenset seg til 14 års historikk.

 

Husk også at hukommelsen er både selektiv og subjektiv. Spør man noen som bor i Oslo hvordan sommerværet er her, vil noen si at det nesten bestandig er kjempesommre, men andre vil si at det nesten alltid er drittvær. Det er derfor vi har objektive målinger.

 

Beklager avsporingen av tråden, men jeg er ikke vant til å bli møtt av udokumenterte påstander om at jeg tar sprer inkorrekt informasjon.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

14 år er en mye lengre periode enn 13 år :ph34r:

Nei, det er kun en website som har lagt ut samtlige målinger for Amsterdam de siste 14 årene. Andre websiter han muligens lagt ut enda fler emålinger.

 

Meterologene som lager snittemperaturer har derimot målt været i Amsterdam mye lengere enn dette. Eller trodde du kanskje nederlenderne begynte med værmelding i 1996?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Kan virkelig anbefale en tur til Magaluf! Et perfekt party sted =)

Du finner mange gode barer og klubber der! Både rent engelske og rent skandinaviske(viktig!^^)

www.magaluf.nu der står det en del info, kart, linker osv.

 

"Vegas, Ibiza eller Amsterdam er flotte partysteder."

Da snakker vi om en helt annen ferie tur dersom du skulle reist til et av disse stedene.

ibiza er kanskje det stedet som nærmer seg magaluf på en måte, men tviler på at det er like bra! =)

Aya napa er også til å anbefale! Garantert bra! reiser ditt selv i sommer=)

Er du ute etter maga/aya napa ferie så kan dere hvertfall ikke dra til amsterdam... fyfy!

Lenke til kommentar

IOS i hellas, epic bra party sted. Har vært der 2 ganger. Sykt bra sted hvis du er singel i hvertfall :whistle:

:w00t:

Veldig bra blanding av unge folk, utestedene holder åpent til folk går hjem, du har fine strender og festing om dagen og for de som orker det. Kan anbefale Harmony resturant, det er har de utrolig god mat, nesten verd turen alene :p

Lenke til kommentar

Reis til Conil de la Frontera. Dette er en liten landsby i Spania hvor det er et helt sjukt bra miljø. Hvis du liker spanske damer og surf så er dette stedet for deg :thumbup:

 

Du kan finne billige flybilletter til Malaga lufthavn som ligger ca. 2 mil unna. Du kan også fly med Ryan Air via London Standsted til Jerez de la Frontera som ligger ca. 8 mil fra Conil. Du kan leie en billig leiebil eller ta buss (jeg anbefaler å leie bil for slik kan du bevege deg andre stilige strender som f.eks Canos de Meca og El Palmar).

 

Siden dere er en vennegruppe på 4 så anbefaler jeg å leie en ferieleilighet slik at dere kan bo sammen og gjøre som dere vil.

 

Conil er et kjent feriested for unge spanjoler, men er fortsatt ikke kjent for nordmenn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...