Gå til innhold

Hvordan overbevise noen om at ingen ting kommer til å skje i 2012?

Nedward

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi alle har hørt om at noe fælt kommer til å skje i 2012. Enten så kommer en planet til å kollidere, eller passere så nært jorden at de magnetiske polene kommer til å bytte plass. Livet slik vi kjenner det kommer til å opphøre (vi kommer ikke nødvendigvis til å dø). I lang tid har dette stort sett vært noe jeg har lest på nettet, og jeg har brydd meg fint lite om det. Men i den senere tiden har enkelte venner og kollegaer begynt å vrøvle om dette.

Hva i all verden kan jeg si til dem for å få dem til å slutte å mase om dette?. Jeg mener at kantina ikke er et sted for religiøs forkynnelse, men jeg er litt redd for å havne på kant med enkelte for å rope noe slikt ut. Og har dermed forsøkt å holde meg så saklig som mulig, omstendighetene tatt i betraktning. Finnes det noen gode ting å si til noen som er ihugga leser av nyhetsspeilet som får dem til å virkelig tenke?. Å snakke om vitenskap resulterer bare i at det går fortere ut det ene øret enn det kommer inn, paradoksalt nok.

Burde dette forresten ligge i en annen kategori?.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spør de om det er greit at du noterer ned tid, sted og hvem som sier hva og at du kan ta frem notatet i 2013 og deretter latterliggjøre de naive nissene som tror på slikt svada :)

Eventuelt kan du spørre de som tror på at verden går under i 2012 hva de har tenkt å gjøre med det. "Kommer du til å leve livet som om hver dag var din siste eller kommer du til å fortsette det samme triste 9-til-4-livet mens du sitter her og japper om hvordan alt kommer til å ta slutt om stadig færre måneder?".

Da får de noe å tenke på :)

Skrevet

Jeg har forresten ikke noe i mot at enkelte velger å tro at "ting" kommer til å skje i 2012. Det jeg har et problem med, er at de skal forkynne det.

Men jeg har forsåvidt innsett at det ikke er mulig å få dem til å slutte uten at jeg er nødt til å tråkke over noen grenser. Jeg satser på at jeg klarer å holde denne settningen for meg selv: "Kan du være så snill å forkynne religionen din et annet sted?".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...