Gå til innhold

Vanskelig å akseptere Jesus?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-140898

Bare til de som ikke vet, så er Allah og Gud det samme. Allah er gud på arabisk(muslimer og kristne arabere sier Allah). God er på engelsk. Gud på persisk er Khuda osv..

 

Bare for de tror at Allah og gud er to forskjellig.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

Men kristne og muslimer har allikevel vidt forskjellige syn på samme gud, noe som får meg til å tro at det enten er to forskjellige entiteter eller to forskjellige personligheter.

 

Islam tror på Jesus, Moses, Joses og mange andre profeter. Islam tro på at Bibelen var guds ord og Toraen var guds ord. I islam er kristne og jødenes gud det samme.

 

Men jeg kan ikke forstå helt at kristne f.eks tror at Gud og Allah er to forskjellige guder. Kristne arabere sier også Allah. Perserne som er muslimer, bruker ordet Khuda, når de snakker om Gud. Men alle snakker om en Gud.

 

Jeg er ikke troende, men når jeg tenker gud så tenker jeg alltid en sjeggete herremann.

 

De fleste av oss tror det. Men det er ikke sant. Gud er ikke mennskelig.

Lenke til kommentar

Det er vanskelig å akesptere i år 2010 at Jesus er veien og livet. Det var noe som ble funnet på i år 0 (rundt der) for at folk på den tiden (som ikke hadde noe vitenskap eller bevis på noe som helst) skulle ha noe å se frem til når de døde, rett og slett en mening med deres liv.

 

http://www.godisimaginary.com/

 

Det som er trist er at vi stort sett fortsatt er på det stadiet.

Lenke til kommentar

Det er vanskelig å akesptere i år 2010 at Jesus er veien og livet. Det var noe som ble funnet på i år 0 (rundt der) for at folk på den tiden (som ikke hadde noe vitenskap eller bevis på noe som helst) skulle ha noe å se frem til når de døde, rett og slett en mening med deres liv.

http://www.godisimaginary.com/

Det som er trist er at vi stort sett fortsatt er på det stadiet.

Snakker du om de kristne nå, eller det faktum at vi leter etter en mening med livet? For det siste, det er jo faktisk ganske interessant. Hvorfor er nøkkelordet.
Lenke til kommentar
Og det er vanskelig og akseptere de pga de gir meg ikke noe sikkert liv etter døden, en muslim vet strengt tatt ikke om han kommer til himmelen eller helvete når Allah skal dømme verden, pga det kommer ann på hva slags humør han er i.

 

Her viser du at du ikke kan godt nok om andre religioner. Mennesker blir dømt etter hva de har gjort i sitt liv, rett og galt.

 

Allah dømmer selvfølgelig ikke folk etter hvilken humør han er i, men hva de har gjort i sitt liv før døden. Er du muslim, gjør det du har lest i Koranen, så blir du dømt slik du har forventa men er du ikke muslim og ikke følger reglene blir du dømt slik du ikke hadde ønsket.

 

Ganske enkelt egentlig :)

Lenke til kommentar

Det som er trist er at vi stort sett fortsatt er på det stadiet.

Ja, om ikke akkurat her i landet (der hele 70 % av befolkningen er uten noen form for guder ifølge siste survey) så er stadiet fortsatt der i store deler av resten av verden... Dessverre!

Lenke til kommentar

Det er vanskelig å akesptere i år 2010 at Jesus er veien og livet. Det var noe som ble funnet på i år 0 (rundt der) for at folk på den tiden (som ikke hadde noe vitenskap eller bevis på noe som helst) skulle ha noe å se frem til når de døde, rett og slett en mening med deres liv.

http://www.godisimaginary.com/

Det som er trist er at vi stort sett fortsatt er på det stadiet.

Snakker du om de kristne nå, eller det faktum at vi leter etter en mening med livet? For det siste, det er jo faktisk ganske interessant. Hvorfor er nøkkelordet.

 

Førstnevnte såklart. Meningen med livet er jo høyst relevant for enhver, men den er ikke skrevet i sten og det er opp til enhver å finne den.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...