Gå til innhold

Lappen når man er 17?


ahdrage

Anbefalte innlegg

Har hørt rykter om at nå kan man ta lappen når man er 17 med visse forbehold. Man kan ikkje køyre ute etter klokka 24.00. Man kan ikkje ha passasjerer. Dette høyres jo nesten litt for godt ut til å vere sant...

Noken som har litt peiling her?

 

Også en anna ting.. Er det lov med to stk på mopeder no?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har hørt rykter om at nå kan man ta lappen når man er 17 med visse forbehold. Man kan ikkje køyre ute etter klokka 24.00. Man kan ikkje ha passasjerer. Dette høyres jo nesten litt for godt ut til å vere sant...

Noken som har litt peiling her?

 

Også en anna ting.. Er det lov med to stk på mopeder no?

:lol::lol:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Har hørt rykter om at nå kan man ta lappen når man er 17 med visse forbehold. Man kan ikkje køyre ute etter klokka 24.00. Man kan ikkje ha passasjerer. Dette høyres jo nesten litt for godt ut til å vere sant...

Dette ville jo i tilfelle vært en vanvittig tåpelig ordning. Politiet har nok endel å henge fingrene i fra før, om de ikke skal ta folk som kjører på feil tidspunkt av døgnet. :lol:

Lenke til kommentar
Det skal kanskje bli lov med 2 på moped/scooter etter 1 juli. Det er ett forslag oppe. Men isåfall må mopeden være bygd for 2 og registrert for 2..

 

Det tror jeg også er riktig, men har har hørt noe om at man må ta en ekstra test eller noe når man tar sertifikatet.

Lenke til kommentar

som seg hør og bør. alt for mange uforsiktige drittunger bak rattet for tiden.

 

Ser du er fra Bergen... Det er da ikke (bare) drittungene som er det største problemet her da, men en generell idioti bak rattet. Ser ut som alle inkompetente sjåfører samler seg i Bergen

 

Men ja, ser ikke bort fra at en regelendring, med restriksjoner pålagt sjåfører under en viss alder (21 eller deromkring?).

 

(Ja, jeg har også vært 18 og gal, og jeg takker høyere makter for at jeg fortsatt er skadefri og i god behold)

Lenke til kommentar
Har hørt rykter om at nå kan man ta lappen når man er 17 med visse forbehold. Man kan ikkje køyre ute etter klokka 24.00. Man kan ikkje ha passasjerer. Dette høyres jo nesten litt for godt ut til å vere sant...

Dette ville jo i tilfelle vært en vanvittig tåpelig ordning. Politiet har nok endel å henge fingrene i fra før, om de ikke skal ta folk som kjører på feil tidspunkt av døgnet. :lol:

Jeg lo visst litt for tidlig. Riktignok har jeg ikke sett at det er forslag om å senke aldersgrensen, men nattkjøring vil de forby. J***a formyndere! :grumpy:

 

Ferske sjåfører kan få nattforbud

- Det dummeste jeg har hørt

Lenke til kommentar
Ser du er fra Bergen... Det er da ikke (bare) drittungene som er det største problemet her da, men en generell idioti bak rattet. Ser ut som alle inkompetente sjåfører samler seg i Bergen

 

som oftest går det greit i bergen, og kommer man seg litt utenfor sentrum, foregår kjøring ganske smertefritt. midt i sentrum, derimot.. da putrer det under topplokket på meg titt og ofte. her er man snill og slipper folk inn foran seg, og generelt tar hensyn.. og hva får man igjen? et tonn med nesten-ulykker.

 

når jeg var i oslo, var det et kapittel for seg selv (et veldig trist kapittel). folk hadde jo ikke hørt om blinklys eller forkjørsrett.

 

Men ja, ser ikke bort fra at en regelendring, med restriksjoner pålagt sjåfører under en viss alder (21 eller deromkring?).

 

ikke meg imot. jevnt over syns jeg ikke 18-åringer er modne nok til å kjøre rundt i et tonn med metall, eller vifte rundt med en ag3. merk, jevnt over. det finnes unntak.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...