Gå til innhold

Patetiske slankereklamer!


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Som tittelen sier så syns jeg at mange av de slankereklamene som de sender på TV, spesielt de som er ment for damer, er helt patetiske! Tror virkelig damer at det er så enkelt som de sier på reklamene? For eksempel at du På 30 dager blir kvitt magefettet og får en slank og fin kropp? Hallo!! Helt LATTERLIG etter min mening! Hva skjer når du slutter på kuren, tror du? Og jeg vil tro at flesteparten av disse produktene smaker "dritt" også :) Så det blir vel mye pining for ingenting!

 

Hvorfor skal så mange damer (ikke alle selvsagt!) alltid ta den enkleste veien?? Hvorfor er det så vanskelig å ta på seg noen joggesko og ta seg en løpetur eller noe?? Trene litt regelmessig??? Det er det eneste som fungerer etter min mening!

 

Det er også mange damer som trener "halvhjertet".. Noe av det mest latterlige jeg ser er når damer prøver å slanke seg ved å bare løfte litt vekter på ett treningsstudio - hahaha! Waste of money, big time! :thumbup: Dette gjelder for så vidt både kvinner og menn..

 

Jeg er selv en veldig aktiv person som trener regelmessig og spiser rimelig sunt, bare så det er sagt :) Jeg har også "slanket" meg en gang tiden, på den harde måten. Jeg kjørte lettsykkel i 2 år uten å trene noe særlig, så vekten skjøt fart! Det gikk opp ett lys for meg da jeg skulle gå fjellet en gang på videregående - jeg vart SYKT sliten av ingenting - jeg slet fryktelig med å holde følge med noen kompiser oppover. Jeg skjønte at her måtte det trenes! Så jeg begynte i det små med korte joggeturer og økte gradvis intensiteten og lengden på treningen etter økt progresjon. Jeg gikk ned fra 82 kg til 74 kg ca. Det er ikke så mye egentlig. Jeg var ikke "feit" akkurat, men GUD hvor mye letter det er gå på fjellet med en optimal vekt! :D

 

Til slutt så vil jeg bare si at hvis det er noen som mener at disse produktene faktisk FUNKER og at DU liker disse produktene (de smaker godt) - Fortell oss ! :D

 

 

Takk!

Endret av Stringfellow Hawke
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er også mange damer som trener "halvhjertet".. Noe av det mest latterlige jeg ser er når personer prøver å slanke seg ved å løfte vekter på ett treningsstudio - hahaha! Waste of money, big time! :thumbup: Dette gjelder for så vidt både kvinner og menn..

 

Man kan lett slanke seg og beholde mye av musklene ved å løfte vekter og spise smart og sunt. Det budskapet du prøver å få frem er at folk bør komme seg ut og bevegese seg for å bli slank. Men dette er ikke den beste methoden. Kaloriunderskudd med mye proteiner og tung styrketrening. Hva skjer om du jogger i en 1 time og forbrenner 400kcal, også blir du så sulten (man blir sulten etter å ha tømt glykogen lagrene sine) at man spiser inn alt du har forbrent.

 

Ellers enig med deg, folk må slutte å gå for de lettvinte løsningene. Er så jævla lei av jenten i klassen som tror at alt kan løses med en jævla pille, "uuhh.. jeg er så tjukk! uff.. jeg har så dårlig selvtilit!" hele dagen lang, tar en pille om morgen og om kvelden og venter på at fettet rundt magen skal smelte vekk. Men hverdag etter skolen så går hun ned til butikken for å kjøpe seg en brus og en pose med boller. Og det værste av alt er at hun tror at pille fungerer og at hun sier hun har så dårlig forbrenning. Hun vet ikke HVA forbrenning er eller HVA det kommer av. Fy faen.

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

Jeg har inntrykk av at veldig mange jenter skylder på forbrenninga si, uten at de noen gang har prøvd å finne ut av hvor mange kcal de trenger hver dag og hva de egentlig putter i kjeften.

Samtidig er det en slaskete holdning ute og går om at trening er hardt arbeid, tiltak, dyrt, og kjempetidskrevende. Så lages det mange unnskyldninger slik at man "slipper" å trene, og kan fortsette å surve + klage på "forbrenningen" man har vært så voldsomt uheldig å arve.

Dårlige gener er jo også KLART en faktor. Haha.

 

Angående de slankeproduktene så må jeg jo bare si at jeg blir veldig sjokkert over at så mange faktisk kjøper dem.

Har lest litt om den 30Days, og...seriøst??

 

http://www.healthiereurope.info/30_days_Med_Eq.html

 

Det farlige magefettet

Forskerne er enige om at det er magefettet som er det farligste fettet og at magefettet har større innvirkning på stoffskiftet enn fett andre steder på kroppen.

 

Studier indikerer tydelig at de unike ingrediensene i 30 days™ blant annet stimulerer et protein som øker fettforbrenningen og konverterer energi til varme. Proteinet finnes i magefett, og derfor ser 30 days™ ut til å være spesielt virksomt mot store mager.

 

Er det noe hold i dette i det hele tatt?? Om så, kan jeg jo bare kjøpe dette produktet og bli kvitt mageflesket på 30 dager (det står forresten at man kan det i FEM mnd, så en mnd pause - og deretter 3 mnd til ETTER at man har nådd ønsket vekt..30days my a**).

Lenke til kommentar
Det er også mange damer som trener "halvhjertet".. Noe av det mest latterlige jeg ser er når personer prøver å slanke seg ved å løfte vekter på ett treningsstudio - hahaha! Waste of money, big time! :thumbup: Dette gjelder for så vidt både kvinner og menn..

 

Man kan lett slanke seg og beholde mye av musklene ved å løfte vekter og spise smart og sunt. Det budskapet du prøver å få frem er at folk bør komme seg ut og bevegese seg for å bli slank. Men dette er ikke den beste methoden. Kaloriunderskudd med mye proteiner og tung styrketrening. Hva skjer om du jogger i en 1 time og forbrenner 400kcal, også blir du så sulten (man blir sulten etter å ha tømt glykogen lagrene sine) at man spiser inn alt du har forbrent.

 

Ja, du kan vel slanke deg ved å trene styrketrening, men da må du vel trene veldig hardt og trene de store muskelgruppene?? Og ikke minst vite hva du driver med. Er vel ikke så mange som gjør det akkurat?? :)

 

Jeg mener den beste og enkleste måten å slanke seg på er å jogge langt og rolig, og holde seg under melkesyregrensen.. Man trenger ikke å spise så mye når man trener utholdenhet, det viktigste er å få i seg nok væske når man trener.. Dette er min mening da, men det er vel veldig individuelt hva som funker best for hver enkeltperson :)

Lenke til kommentar

Når en spiser lite, a.k.a underskudd, reduserer man forbrenningen. Dette er fordi kroppen registrerer lite tilgjengelige ressurser og derfor forbrenner mindre energi.

 

Fortsett å spis MASSE, hold forbrenningen oppe og tren samtidig. Ren diettslanking er enten en veldig treg prosess eller kroppstortur.

Lenke til kommentar

Er helt enig i at slankereklamer er komedie. Helt latterlig å se at folk kjøper et produkt i bøttevis når en kjendis har fjeset sitt klistra på det, eller når Allers forteller om Tonje fra Skogn mista 20 kg ved å spise gnuflass og ripsgele.....

 

Men jeg synes begge kjønn er like patetiske, bare på hvert sitt område. Fornuft og all logisk tankegang går rett ut hoveddøra parallelt med lovnaden om vekttap eller muskelvekst. Gutta er ikke noe bedre enn jenter, og jag kan ikke fatte at folk tror på det som står på en salgsside eller kjøper tilskudd glatt så lenge noen overdimensjonerte muskler er avbildet. Alt som har heter pro/muscle/maxi/gainer/x-et eller annet, og lite/easy/super/natural går ned på høykant.

 

Gutta er mye flinkere til å ha fornuftige syn på vekttap, og de gjør det gjerne mer for helsa sin skyld, og blir motivert av å kunne gjennomføre Birken, eller ble skremt av siste blodprøveresultater. Jenter er mye mer fokusert kun på utseende, og tror at alt vil ordne seg, både på mtp på mannfolk, jobb, selvtillit og livsproblemer, så lenge magen er flat, fem kilo går bort og litt silikon stappes inn.

 

Det tragiske er at dette produserer kliniske problemer som krever profesjonell hjelp og som har ødelagt altfor mange liv. I den ene enden så har du spiseforstyrrede jenter (og noen gutter, men de er foreløpig i mindretall) og i den andre gutter med forvridde syn på kropp og muskel, og som sliter så mye med det mentale at de tyr til dopmisbruk.

 

Tror vi alle har et ansvar for hvordan vi projiserer kroppssyn videre til neste kompiser, de som trener ved siden av oss og neste generasjon. Klager den slanke, normalvektige storesøster over at bikini er hun for feit til, og at med mindre hun er en D-cup så er det ingen som vil se på henne, så kan jeg garantere at lillesøster på 10 lar seg påvirke. Det samme med gutta; at 15-åringer har som mål å bli kulest i vennegjengen (?) er en fase i seg selv, men hvor kommer illusjonen om at jenter synes Stallone er den ultimate kjæreste? Sterk er forøvrig ikke synomymt med muskelomkrets. Jenter synes stort sett at Arnold og Ferrigno er utrolig lite attraktive (men en kompis på tre grønne meter og en hule hadde jo vært litt stilig). Dynamikken mellom kjønnene har fått noen skrudde vendinger, hvor det som betyr svært lite har fått enormt mye plass.

 

Å trene for helse, velvære og som forebyggende er alfa og omega, men å trene/slanke seg kun for utseende, en innbilt status eller grunnet tvangselementer, er bare trist.

Lenke til kommentar

Enig med deg at å trene/slanke seg kun for utseende er trist. Folk må skjønne at man må trene for å holde seg frisk også , ikke bare for å se bra ut eller komme seg ned i en bukse.. Tror det er mange som heller ikke skjønner at trening også kan være gøy! :)

Endret av Stringfellow Hawke
Lenke til kommentar

Dette er kanskje litt off-topic, men det passer hvertfall til det siste innlegg til TS. Jeg skal ikke legge skjul på at utseendet er en stor grunn til at jeg trener. Kunne jeg sett ut ca. sånn jeg gjør nå (gjerne litt slankere tho) uten å trene så spørs om det om jeg hadde vært langt fra så aktiv som jeg er nå, til tross for at det gikk ut over min generelle helse.

 

Men kanskje er utseendet kroppens alarm på at nå må noe gjøres. I et land som Norge hvor tilgangen på mat er rimelig god for de aller aller fleste så er vel fedme et sikrere tegn på dårlig helse enn utmagring (som det ofte er andre grunner enn mangel på tilgang på mat til).

 

Hva tror dere? Ville dere pumpa løs, sykla lange turer og beinflydd i skog og mark om dere holdt dere i akkurat den fasongen dere er fornøyd med om dere satt i sofaen med potetgull og Paradise?

Lenke til kommentar

Eg trener mykje fordi det gjer meg en god følelse, ikkje berre fordi eg blir bedre sjåande ut. Ville garantert ikkje trent så mykje som eg gjer viss ikkje det ga et fyisk resultat, men mentalt er definitivt trening viktig.

 

Til trådstarter:

Eg er heilt enig med alt du sa, bortsett frå det med styrketrening. Det er faktisk en veldig god måte å slanke seg på, fordi du bevarer muskelmassen (meir av den iallfall) så du får en finare form enn om du slanker vekk masse fett og muskler.

 

Eg kan ikkje skjønne koffor slanking skal vere så vanskelig, få i seg mindre enn en bruker, så enkelt er det.

Lenke til kommentar

Jeg får dårlig samvittighet hvis jeg ikke trener på lang tid.. Jeg merker det på kroppsholdningen. Jeg merker at jeg blir sløvere og får mindre energi når jeg ikke trener.. Trening gir meg også en god følelse! Jeg drar alltid ut og trener når jeg er deppa eller sint eller noe - blir alltid i godt humør når jeg trener :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det er også mange damer som trener "halvhjertet".. Noe av det mest latterlige jeg ser er når personer prøver å slanke seg ved å løfte vekter på ett treningsstudio - hahaha! Waste of money, big time! :thumbup: Dette gjelder for så vidt både kvinner og menn..

 

Er enig med mye av det du sier men denne her er direkte feil. Økt muskelmasse fører til økt basalforbrenning og vil være en av veiene man kan gå for å minske vekten (sammen med et regulert kosthold som selvfølgelig må til ved vektreduksjon).

 

Er verdt å nevne at jeg ikke mener at styrketrening bør erstatte kardio, men det er et fint tillegg og på ingen måte bortkastet ifm. vektreduksjon.

 

Når det er sagt ligger mangel på resultater i halvhjertet innsats som du nevner. Man kan ikke gå på treningsstudio og være redd for å bygge muskler. Er også en vanlig misforståelse blant jenter at man kan få "bolemuskler" av å trene for mye med vekter.

Endret av radivx
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...