Gå til innhold

Web kalender for "Dummies"... :)


Anbefalte innlegg

Jeg skulle veldig gjerne hatt en kalender på en webside som kan oppdateres av flere brukere. Men finner ingen enkel løsning ved å søke på nettet... Vet jo ikke helt hvordan jeg skal "gripe det an" heller. Er jo amatør innen webside mekking, og får litt noia når alle disse programerings språkene blir nevnt... :blush:

 

Jeg fant en som het Sunbird (Mozilla?)

Men vet ikke hvordan den publiseres/legges ut på nett...

Eller om den passer for mitt bruk i det hele tatt...

 

Er det noen som sitter inne med vitenskap om den geniale webkalender for Dummies...? ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+89234341

Ta en titt på Google Calendar. Der har du mange muligheter til å lage og behandle kalendere, enten ved å ha en kalender som er privat på en egen konto som alle som skal bruke den deler eller ved å ha en public kalender. Du kan også embedde kalenderen på en nettside du selv lager.

 

Sunbird er noe helt annet, det er et program som leser kalendere eller lager lokale kalendere og ikke noen online kalendertjeneste slik som GooGle Calendar

 

http://www.google.com/calendar/

Lenke til kommentar

Ta en titt på Google Calendar. Der har du mange muligheter til å lage og behandle kalendere, enten ved å ha en kalender som er privat på en egen konto som alle som skal bruke den deler eller ved å ha en public kalender. Du kan også embedde kalenderen på en nettside du selv lager.

 

Sunbird er noe helt annet, det er et program som leser kalendere eller lager lokale kalendere og ikke noen online kalendertjeneste slik som GooGle Calendar

 

http://www.google.com/calendar/

 

 

Oki :)

Jeg har sett på den, men finner ikke ut hvordan den skal publiseres.... (Websiden ligger hos One.com).

Lenke til kommentar

Ta en titt på Google Calendar. Der har du mange muligheter til å lage og behandle kalendere, enten ved å ha en kalender som er privat på en egen konto som alle som skal bruke den deler eller ved å ha en public kalender. Du kan også embedde kalenderen på en nettside du selv lager.

 

Sunbird er noe helt annet, det er et program som leser kalendere eller lager lokale kalendere og ikke noen online kalendertjeneste slik som GooGle Calendar

 

http://www.google.com/calendar/

 

 

Oki :)

Jeg har sett på den, men finner ikke ut hvordan den skal publiseres.... (Websiden ligger hos One.com).

 

 

"Dummies'n" her igjen... :hmm:

Jeg får til å lage en kalender med bilde som bakgrunn

og kan legge inn info og arrangementer i kalenderen når den er under utarbeidelse...

 

KalenderBilde02.jpg

 

 

Men når jeg kopierer inn koden på en webside og laster den opp via FTP, ser kalenderen annerledes ut, og jeg får ikke lagt til nye aktiviteter/hendelser...

 

KalenderBilde.jpg

 

Meningen med kalenderen er at flere skal kunne "bruke den" og legge til info... Og jeg syntes det er rart/dumt at jeg ikke får den versjonen med bilde og muligheter til å legge til info...

Er det noe jeg gjør galt, eller skal den være sånn...? :blush:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...