Gå til innhold

Panserbataljonen - August 2010


Awkins

Anbefalte innlegg

Ja, ringer i morra. I værste fall må jeg tvinge til meg en plass iom at jeg har tilrettelagt alt for å dra inn i august siden de har bekreftet 3 ganger at jeg skal inn da.

 

Jeg fikk brev her om dagen at jeg var slettet fra de militære ruller, enda jeg hadde fått bekrefta at jeg skulle i PBN i august. Måtte ringe for å få dem til å forstå at jeg ikke skulle slettes.. De tok den grove feilen på sin kappe og tok meg inn i varmen igjen. De sa at jeg skulle få brevet mitt i løpet av noen uker. Håper det dukker opp... :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Poster det bare her

 

Er det et sted på forum eller om noen kan ta seg tid. Der det viser hva de forskjellige avdelingene gjør i forsvaret.

 

Jeg er selv veldig usikker på hva jeg skal søke i forsvaret etter Førstegangstjenesten fordi jeg har lyst å gjøre militæret som mitt yrke.

 

Selv liker jeg oppgaver. Har lyst å verve meg inn i en slaks spesial avdeling i militæret.

 

Jeg er bare 17 år men, høres veldig intresangt ut. Noen som har noe forslag?

 

Btw, jeg er ikke karen som håpper ut av et fly >_>

Lenke til kommentar

Hvis du ikke kan tenke deg å hoppe ut av et fly, kan du glemme spesialstyrkene. Mitt tips er å komme deg inn i Panserbataljonen på Setermoen, gjøre ditt beste der og søke opptak i Telemark Bataljon. Kommer du inn i TMBN blir du grenader/vervet.

 

Ellers; www.mil.no

Lenke til kommentar

Vet ikke helt hva du mener med oppgaver, men Etterretningstjenesten kunne kanskje ha vært aktuelt for deg? Eller så har du mange forskjellige avdelinger og stillinger, så det er bare å lete litt på mil.no

 

Panserbataljonen gir ihvertfall inntrykk av å være en veldig populær avdeling, med en god og spennende tjeneste.

Lenke til kommentar

Hvis du ikke kan tenke deg å hoppe ut av et fly, kan du glemme spesialstyrkene. Mitt tips er å komme deg inn i Panserbataljonen på Setermoen, gjøre ditt beste der og søke opptak i Telemark Bataljon. Kommer du inn i TMBN blir du grenader/vervet.

 

Ellers; www.mil.no

 

Snakket med en gammel Fallskjerm jeger. Han snakket om en spesial styrke som gjorde akuratt den sammen oppgaven som de gjør når de håpper bak fienden sin.

 

Som han sa en "Snikende" Version. Hva kan dette være?

Lenke til kommentar

Hvis du ikke kan tenke deg å hoppe ut av et fly, kan du glemme spesialstyrkene. Mitt tips er å komme deg inn i Panserbataljonen på Setermoen, gjøre ditt beste der og søke opptak i Telemark Bataljon. Kommer du inn i TMBN blir du grenader/vervet.

 

Ellers; www.mil.no

 

Snakket med en gammel Fallskjerm jeger. Han snakket om en spesial styrke som gjorde akuratt den sammen oppgaven som de gjør når de håpper bak fienden sin.

 

Som han sa en "Snikende" Version. Hva kan dette være?

Ehh, hæ?

Lenke til kommentar

Hvis du ikke kan tenke deg å hoppe ut av et fly, kan du glemme spesialstyrkene. Mitt tips er å komme deg inn i Panserbataljonen på Setermoen, gjøre ditt beste der og søke opptak i Telemark Bataljon. Kommer du inn i TMBN blir du grenader/vervet.

 

Ellers; www.mil.no

 

Snakket med en gammel Fallskjerm jeger. Han snakket om en spesial styrke som gjorde akuratt den sammen oppgaven som de gjør når de håpper bak fienden sin.

 

Som han sa en "Snikende" Version. Hva kan dette være?

Ehh, hæ?

 

Ikke vet jeg. Var litt uklart.

 

Men, jobben gikk ut på snike seg inn bak fiendens sine linjer og laser "target" mål. Gi kondinatene til lokation til X etc.

Lenke til kommentar

Ja, ringer i morra. I værste fall må jeg tvinge til meg en plass iom at jeg har tilrettelagt alt for å dra inn i august siden de har bekreftet 3 ganger at jeg skal inn da.

 

Jeg fikk brev her om dagen at jeg var slettet fra de militære ruller, enda jeg hadde fått bekrefta at jeg skulle i PBN i august. Måtte ringe for å få dem til å forstå at jeg ikke skulle slettes.. De tok den grove feilen på sin kappe og tok meg inn i varmen igjen. De sa at jeg skulle få brevet mitt i løpet av noen uker. Håper det dukker opp... :p

 

Oi, jeg fikk ikke ringt i dag men da må jeg gjøre det i morra!

Lenke til kommentar

Ja, ringer i morra. I værste fall må jeg tvinge til meg en plass iom at jeg har tilrettelagt alt for å dra inn i august siden de har bekreftet 3 ganger at jeg skal inn da.

 

Jeg fikk brev her om dagen at jeg var slettet fra de militære ruller, enda jeg hadde fått bekrefta at jeg skulle i PBN i august. Måtte ringe for å få dem til å forstå at jeg ikke skulle slettes.. De tok den grove feilen på sin kappe og tok meg inn i varmen igjen. De sa at jeg skulle få brevet mitt i løpet av noen uker. Håper det dukker opp... :p

 

Oi, jeg fikk ikke ringt i dag men da må jeg gjøre det i morra!

 

Ja, ring og mas! :D

Lenke til kommentar

Er litt usikker på hvor mye jeg bør trene før jeg skal inn.

 

Løper 2900m på coopertest, kan vel si det tilsvarer rundt 12:20 på 3000 meter

Klarer 25 armhevinger, med skulderbredde på armene

Klarer rundt 35-40 sit-ups, gjort på måten det gjøres i militæret

 

Ser for meg det blir litt kondistrening, og en god del armhevinger i løpet av sommeren

 

Hang-ups må jeg virkelig jobbe med, klarer bare 2-3 stk... Men jeg og en kamerat som skal inn Juli skal jobbe med det i sommer

 

 

Tror ikke jeg trenger å trene så voldsomt mye?

 

 

EDIT: Kommer også til å gå en god del med sekk i sommer.

Endret av -Longva-
Lenke til kommentar

Nå som eksamener er (bortimot) unnagjort er det 3 styrkeøkter og 3 løpeturer i uka frem mot innrykk, med 1 uke totalt forfall på Hove og et par lange fjellturer med sekk. Føler at pull-ups må jobbes mer med. Bummer da jeg fant ut at det var pull-ups og ikke chin-ups som blir testet..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...