Gå til innhold

Panserbataljonen - August 2010


Awkins

Anbefalte innlegg

Siden det ser ut til at flere på forumet er kalt inn til PBN i august passer det bra med en egen tråd der vi kan skrive om hvilken eskadron vi vil inn i, trening osv.

 

Vil selv inn i stormeskadron 3, mest fordi jeg vurderer intops etter førstegangstjenesten

 

Info:

 

Panserbataljonens hjemmeside - http://www.mil.no/haren/pbn/start/

 

Innrykk: 11. og 12.august, fremmøtested Sessvollmoen, avreise til Setermoen samme dag

 

Eskadronene:

- Kavalerieskadronen

- Stridsvogneskadron 2

- Stormeskadron 3 - http://stormesk3.com/

- Stormeskadron 4 - http://www.stormesk4.net/

- Kampstøtteeskadron 6

 

 

Panserbataljonen.jpg

 

Forum-medlemmer som skal inn:

- Awkins

- Hvorre

- Bobbylove

- Mattovic

- Longva

- T G L

- Filamu

- reminder

- MK

Endret av Awkins
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjangsene for intops er nok til stede selv om dere ikke havner i Storm.

Veldig mye bra tjeneste i PBN, Storm er ikke det eneste stedet dere får en spennende og utfordrene tjeneste. Har selv vært i KavEsk og det kan jeg anbefale på det sterkeste! Det er mye gode tjenester i kampstøtteeskadronen også, for eks BK, BK-OP og Sanitet. Trentroppen er nok det de fleste forbinder med støtte, det er kanskje ikke så mange som har et ønske om å bli plassert der, men de som havner der syntes nok tjenesten er god.

 

Tjenesten blir det du selv gjør den til. Har du en innstilling om at "dette er dritt", ja da blir det dritt. Dere som tenker på intops, og bruker det som begrunnelse for å ville tjenestegjøre i en av Stormeskadronene - husk at man trenger de samme kapasitetene i Afghanistan som man gjør i Norge..

Endret av Scarymovies
Lenke til kommentar

Hva er best av 2. bataljonen og Panserbataljonen når du vurdere intops?

 

Get går vel på rotasjon mellom 2BN/PBN og TMBN (gjorde i hvertfall det). Tjeneste ved begge bataljonene gjør at du kan søke deg til intops. Så uavhenig om det er PBN elle 2BN som kjører oppsetting så kan du søke, så vidt jeg vet. Har ikke holdt meg veldig oppdatert på akkurat dette området i det siste, så det er sikkert noen andre her som kan komme med mer nøyaktig info enn meg.

Lenke til kommentar

Er ikke sikker på hvordan rotasjonen er selv, men mener at det blir pbns tur neste kontigent. Husk at selv om ikke 2.bn \ pbn skal stille hovedbidraget et år, kan det jo tenkes at de blir bedt om å stille med mindre styrker til forskjellige ting.

 

Når det kommer til intops, så er alle stillinger nødvendige både her og der. Alt fra samband og sanitetsfolk som er ganske spesialiserte i hva de driver med, til oppklaringsfolk, skarpskyttere og vanlige fotpax behøves i stor grad. Sett at du vil utenlands i en mer kamprettet stilling er kavesk eller esk 3 og 4 (kpB \C og kavesk i 2.bn) de beste valgene. Men som sagt, alle behøves i intops, er en grunn til at forsvaret utdanner folk til alt mulig.

Endret av Killswitch
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...