Gå til innhold

Panserbataljonen - August 2010


Awkins

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flere som fikk brev fra sjefen i Pbn, oberstløytnanten i dag?

jeg=) virker som det er Pbn som blir tatt ut til intops neste år:)

 

 

Er vel heller slik at vi Pbn stadig sender folk til INTOPS, og at de vil utdanne oss i soldatyrke slik at vi er kvalifisert til det?

 

Hele Pbn blir vel ikke "tatt ut til INTOPS" slik du skriver :p INTOPS er frivillig

Lenke til kommentar

Flere som fikk brev fra sjefen i Pbn, oberstløytnanten i dag?

jeg=) virker som det er Pbn som blir tatt ut til intops neste år:)

 

 

Er vel heller slik at vi Pbn stadig sender folk til INTOPS, og at de vil utdanne oss i soldatyrke slik at vi er kvalifisert til det?

 

Hele Pbn blir vel ikke "tatt ut til INTOPS" slik du skriver :p INTOPS er frivillig

sry:b that is correct sir.

Lenke til kommentar

For de interesserte:

 

Panserbataljonen skal etter planen stille stormtroppen i Task Uniten som skal reise til Afghanistan i desember 2011.

 

I utgangspunktet er esk 3 og 4 helt like, men for det kommende utdanningsåret vil esk 3 i hovedsak bestå av to utdanningstropper for befal og befalselever. Esk 3 vil også ha ett stormlag, samt en eskadronstab.

Esk 4 vil bestå av to stormtropper med vernepliktige, pluss en eskadronstab. Hver tropp vil bestå av 9 befal og 35 soldater, totalt 44 mann

Det vil si at dere som møter i Pbn til høsten vil i hovedsak komme til esk 4

 

Sakset fra utvalgt.no

Lenke til kommentar

Æsj, det virker som om jeg er den eneste personen her inne (og blant kameratene mine) som er negativ til å inn i Panserbataljonen, eller i det hele tatt å inn i militæret.

 

Det ironiske er at jeg fikk innkallelse til militæret dagen etter at jeg hadde pratet med en kamerat. Han sa: "Du skal være jævlig glad for at du ikke har fått noen innkalling til militæret." Og jeg svarte: "Jepp, det er jeg. :)"

Og hva skjer dagen etterpå? Jeg har fått brev i posten. Fra forsvaret. Det var en innkalling.

Jeg har aldri opplevd en større ironi enn det som skjedde den dagen.

 

Jeg har lenge vært fast bestemt på å komme meg unna fortest mulig, og jeg leker godt og vel med den tanken enda - jeg er ikke interessert, og jeg er, rett og slett, en slapp faen. Jeg legger meg når militæret forventer at en skal ha stått opp, og jeg har ikke trent skikkelig (om jeg tar bort to timer gym i uka) på mange år.

 

Likevel, så er det noe som sier meg at jeg ikke har noe bedre å ta meg til. Jeg har ikke noe trygt å falle tilbake på om jeg kommer meg unna militæret. Jeg har ikke noe arbeid jeg kan gå til, så om jeg kommer meg fort unna, må jeg likevel stresse etter å finne en jobb for et år.

 

Attpåtil har jeg fire kamerater som skal inn i samme bataljon som meg, og det er jo i seg selv en trøst.. Men faen, jeg har så lite interesse av det. Jeg har ikke interesse av å ha noen tydelige autoritære mennesker som kommanderer meg rundt, og å trene hele tiden? Det er for så vidt en grunn til at jeg ikke har trent ordentlig på flere år.

 

Faen! Dette går og erger meg regelmessig. Hva skal jeg gjøre? ><

Har noen følks her inne noen gode erfaringer fra Panserbataljonen? Det kalde nord?

Er det noen som kjenner seg igjen i meg, en lang geek med ingen planer for fremtiden, men likevel den frustrasjonen over hva en skal gjøre når en først "har fått en plan?"

 

/halp : <

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Status:

 

3000: 12:20

Push: 23

Sit: 11 (gjorde denne øvelsen på flygeropptaket, oppdaget da til min store forskrekkelse at jeg hadde trent den feil, og det gjorde h**vetes vondt, og måtte gi meg på 11 reps (bestod faktisk siden jeg hadde over kravet gj. snittlig))

Hang: 7

 

Satser forøvrig på å havne i Stormesk 4, etter å ha lest litt på utvalgt.no virker denne sikrest dersom man har lyst på intops etterpå.

 

Noen fler som tenker i samme retning?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...